ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Κομπρέσορας: Το «φθηνό & εύκολο» τούρμπισμα που «έκαιγε» πολύ

 Σχολιάστε 
94.411 Επισκέψεις στο άρθρο
Κομπρέσορας: Το «φθηνό & εύκολο» τούρμπισμα που «έκαιγε» πολύ
2 Φωτογραφίες »

- Ο κομπρέσορας «δίνει» δύναμη από το ρελαντί, χωρίς turbo lag
- Είναι όμως μόνιμα συνδεδεμένος με το στρόφαλο
- Aρα «κόβει» δύναμη από το μοτέρ
- Αυξάνει το φορτίο άρα και την κατανάλωση

To ξεχασμένο «αντι-turbo» που αγαπήσαμε


Εκτός από το τούρμπο, για την αύξηση της ιπποδύναμης μπαίνει στο παιχνίδι κι ο κομπρέσορας, του οποίου η λειτουργία στηρίζεται στην ίδια θεωρία εκμετάλλευσης του αέρα.

Εκτός από το τούρμπο, για την αύξηση της ιπποδύναμης μπαίνει στο παιχνίδι κι ο κομπρέσορας, του οποίου η λειτουργία στηρίζεται στην ίδια θεωρία εκμετάλλευσης του αέρα.

Η μηχανική υπερσυμπίεση αποτελεί την άλλη μεγάλη «σχολή» για την συμπίεση του αέρα μετά το turbo. Η αρχή λειτουργίας της μηχανικής συμπίεσης είναι η εξής: Ο συμπιεστής είναι συνδεδεμένος με τον κινητήρα μέσω ιμάντα, συνεπώς ο βαθμός συμπίεσης του αέρα είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τον ρυθμό περιστροφής του κινητήρα, αφού όσο ανεβαίνουν οι στροφές τόσο αυξάνεται και η συμπίεση του αέρα.

Ποια είναι η διαφορά του μηχανικού με τον υπερσυμπιεστή καυσαερίων (turbo); 

Από θερμοδυναμική άποψη, ο υπερσυμπιεστής καυσαερίων (turbo) είναι καλύτερος, γιατί εκμεταλλεύεται τη δύναμη των καυσαερίων, η οποία σε απλούς, ατμοσφαιρικούς κινητήρες χάνεται στο περιβάλλον. Το μειονέκτημα του turbo είναι ότι, ανάλογα με το μέγεθος της τουρμπίνας, δουλεύει σε ένα συγκεκριμένο φάσμα στροφών, γιατί μόνο σε αυτές τις στροφές η δύναμη των καυσαερίων στην εξαγωγή είναι τέτοια, ώστε μέσω των φτερωτών να μπορεί να σπρώξει περισσότερο αέρα στην εισαγωγή.
 
Αυτό δε συμβαίνει και με το μηχανικό υπερσυμπιεστή, ο οποίος προσφέρει δύναμη από το ρελαντί ακόμα, επειδή η φτερωτή του είναι συνδεδεμένη κατευθείαν πάνω στο στρόφαλο του κινητήρα. Ταυτόχρονα, όμως, αυτή η σύνδεση είναι και το μειονέκτημά του, αφού έτσι έχουμε περισσότερες τριβές, άρα περισσότερες απώλειες, με αποτέλεσμα λιγότερη τελική ιπποδύναμη. Αντίστοιχα και η κατανάλωση είναι αυξημένη σε σχέση με έναν κινητήρα με turbo, καθώς λειτουργεί συνεχώς, εν αντιθέσει με το turbo που «ανοίγει» ανάλογα τις στροφές αλλά και την πίεση στο πεντάλ του γκαζιού.
Σελίδα 2Οι 3 τύποι κομπρέσορα
Mercedes
Moto