- Σε ειδοποιεί αν φύγεις από τη λωρίδα σου με ήχο & δόνηση στο τιμόνι
- Συνήθως σου στρίβει και το τιμόνι ενώ συνεχίζει να δονείται & να «φωνάζει»
- Μία κάμερα στο κέντρο του παρμπρίζ διαβάζει τη διαγράμμιση
- Σε σώζει αν «χαζεύεις» ή σε πάρει ο ύπνος
Σε κρατάει στον... ίσιο δρόμο!
Τα τεχνολογικά συστήματα γίνονται ολοένα και περισσότερα στα αυτοκίνητα, συμβάλλοντας έτσι στην μεγιστοποίηση της ασφάλειας του οδηγού και των επιβατών σε περίπτωση που ο ανθρώπινος παράγοντας υποπέσει σε κάποιο λάθος το οποίο θα βάλει τις ζωές τους αλλά και τις ζωές των άλλων χρηστών του δρόμου σε κίνδυνο.
Ένα από αυτά τα συστήματα τα οποία πλέον έχουν στη διάθεσή τους όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι το Lane Keeping Assist, που στα ελληνικά μεταφράζεται ως σύστημα διατήρησης λωρίδας. Αν ήδη δεν το γνωρίζεις, τότε έχεις μαντέψει σωστά, καθώς το συγκεκριμένο σύστημα κάνει αυτό ακριβώς που λέει η ονομασία του, συμβάλει στο να διατηρηθεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα του σε περίπτωση που αντιληφθεί πως εκτρέπεται από αυτή χωρίς να το κάνει σκόπιμα ο οδηγός.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Το σύστημα διατήρησης λωρίδας διαφέρει ελαφρώς μεταξύ των κατασκευαστών, αλλά συνήθως λειτουργεί χρησιμοποιώντας μια κάμερα τοποθετημένη πίσω από τον κεντρικό καθρέφτη. Η κάμερα χρησιμοποιείται για να καταλάβει πού ακριβώς βρίσκεται το αυτοκίνητο σε σχέση με τις λωρίδες του δρόμου. Έτσι το σύστημα είναι σε θέση να ειδοποιήσει τον οδηγό εάν το όχημα αποκλίνει από τη λωρίδα του χωρίς να έχει γίνει χρήση του ανάλογου φλας.
Ωστόσο υπάρχουν διάφορες παραλλαγές ειδοποίησης που μπορείς να βρεις. Μπορεί να κάνει έναν ήχο ή να αναβοσβήνει κάποιο φωτάκι στον πίνακα οργάνων ή ακόμα και να δονηθεί το τιμόνι. Μάλιστα, σε ορισμένα οχήματα, το σύστημα δίνει κάτι περισσότερο από μια προειδοποίηση, αφού αν δεν ανταποκριθείς σε κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα, θα διορθώσει από μόνο του την πορεία του αυτοκινήτου βάζοντάς το ξανά μέσα στη λωρίδα.
Αξίζει να σημειωθεί πως όσο προηγμένο και να είναι το σύστημα Lane Assist δεν αντικαθιστά σε τίποτα τον ανθρώπινο παράγοντα, για αυτό και πρέπει να έχεις στραμμένη την προσοχή σου στο δρόμο στον απόλυτο βαθμό. Αυτό ισχύει για όταν τα διαχωριστικά έχουν καλυφθεί από χιόνι, χαλίκια, βρωμιά ή φύλλα το σύστημα δεν λειτουργεί!
Πρώτη φορά στα φορτηγά Actros της Mercedes
Η τεχνολογία έκανε για πρώτη φορά το ντεμπούτο της το 2000 στα φορτηγά Actros της Mercedes στην Ευρώπη με την ονομασία Lane-departure warning. Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 η Nissan και η Toyota εισήγαγαν τις δικές τους τεχνολογίες διατήρησης λωρίδας σε επιβατικά οχήματα και από τότε, η τεχνολογία διατήρησης λωρίδας έχει εισχωρήσει σε μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων παραγωγής σε όλο τον κόσμο.