ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Οι εταιρείες Jaguar & Land Rover ανήκουν εδώ και αρκετό καιρό στην ινδική Tata.
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Οι εταιρείες Jaguar & Land Rover ανήκουν εδώ και αρκετό καιρό στην ινδική Tata.

Πόσο βρετανικές είναι οι Jaguar-Land Rover;

3.786 Επισκέψεις στο άρθρο (29/5/2015)

Οι Jaguar Land Rover, Volvo και Mazda έχουν κάτι το κοινό: και οι τρεις ανήκαν στην Ford και σήμερα προσπαθούν να χαράξουν τη δική τους πορεία μιας και η τεχνογνωσία που τους παρείχε η Ford κατά την μετάβαση στο νέο ιδιοκτήτη αρχίζει να παλιώνει.

Το ότι η Ford συνέχισε να τους παρέχει τεχνογνωσία και μετά την αγορά ήταν πολύ σημαντικό, αλλά πλέον, είναι υπεύθυνες για το μέλλον τους. Που βρίσκονται, σήμερα, οι τρεις αυτές μάρκες, στη μετά Ford εποχή;Ποια είχε την καλύτερη πορεία στη μετά Ford εποχή; 
Αναμφίβολα οι Jaguar- Land Rover που έχουν αγοραστεί από την ινδική Tata αφού οι δύο συγκεκριμένες μάρκες, τα τελευταία 5 χρόνια, είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται. Μάλιστα, το 2014 είχαν ρεκόρ πωλήσεων με 462.000 μονάδες. 
Η Volvo από την άλλη, η οποία από το 2010 βρίσκεται υπό την ιδιοκτησία της κινεζικής Zhejiang Geely, θέλει να κάνει το comeback με το Volvo XC90 (πρώτο δείγμα στη μετά Ford εποχή).
Τέλος, η Mazda δείχνει να έχει μία πιο στάσιμη πορεία, είναι όμως και η μόνη που «ανεξαρτητοποιήθηκε» αφού δεν ανήκει σε άλλο Group όπως οι άλλες δύο. Επίσης, αποσκοπεί σε ένα καλύτερο μέλλον μετά και τη συνεργασία που ανακοίνωσε με την Toyota.
Τι ίσχυε όμως στην αυτοκινητοβιομηχανία πριν το 2008, πριν δηλαδή ξεσπάσει η οικονομική κρίση που ανάγκασε πολλές από τις μεγάλες εταιρείες να πουλήσουν;
Παραδείγματα: - Η αποτυχημένη αγορά της Chrysler από την Daimler- H αποτυχημένη αγορά της Rover από την BMW- Ο θάνατος της Saab από την GMΑπαντήσεις για το καθεστώς λειτουργίας των Jaguar/Land Rover, μετά την εξαγορά τους από την Τata, μας έδωσε o κ. Νίκος Μπέλλος, Διευθυντής της εταιρείας Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, που εισάγει τις δύο μάρκες στην Ελλάδα. Όπως θα δείτε και εσείς παρακάτω, οι Ινδοί έχουν δώσει το «ελεύθερο» στους Βρετανούς, όσον αφορά στην εξέλιξη των αυτοκινήτων (& το management), σε αντίθεση με τη Κινέζικη Geely που φαίνεται να έχει τον πρώτο λόγο στην πάλαι ποτέ σουηδική Volvo. 
Α.Τ.: Πως λειτουργούν αυτή τη στιγμή οι Jaguar/Land Rover; Συμμετέχουν οι Ινδοί στην παραγωγή; 
N.M.: Η Τata μόλις απέκτησε τις Jaguar-Land Rover από τη Ford, ο στόχος και ο σκοπός της ήταν να επενδύσει πάρα πολλά πάνω τους. Δηλαδή το σκεπτικό της Τata ήταν να επενδύσει, να τις εξελίξει και να τις μεγαλώσει στο επίπεδο των premium γερμανικών μαρκών. Ήδη από το 2008 έως σήμερα όλα δείχνουν πως πηγαίνουν σύμφωνα με το σχέδιο του Ratan Tata, του ιδιοκτήτη της εταιρείας, και ότι ο στόχος δεν απέχει από την πραγματικότητα. Οι Ινδοί, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι στόχοι τους, έκαναν δύο πράγματα.
Νο1: Αφησαν του Βρετανούς όσο πιο ελεύθερους γινόταν στο να σχεδιάσουν και να εξελίξουν τα αυτοκίνητα με νέες τεχνολογίες, και προϊοντικά και τεχνολογικά. Δηλαδή δεν εφάρμοσαν τις δικές τους αντιλήψεις. Και αυτό φαίνεται ότι το έχουν πετύχει. Αυτό, από την άλλη, δεν είχε συμβεί επί εποχής BMW & Ford. Εκείνοι είχαν παρεμβατική συμπεριφορά και αποδείχθηκε εκ των υστέρων πως αυτό δεν δούλεψε. Οι Ινδοί όμως είδαν ότι αυτό δεν λειτουργεί.Νο2: Όλα τα έσοδα της κερδοφορίας των δύο μαρκών μένουν και επιστρέφουν σε αυτές.A.T.: Συμμετέχουν οι Ινδοί στη δομή, στη λειτουργία και στο R&D;N.M.: Δεν θα έλεγα ότι συμμετέχουν, στο βαθμό που γίνεται σε άλλες εταιρείες. Επικεφαλής των JLR (CEO) είναι ο Dr Speth. Ο Τata τον έχει επιλέξει, μετά την επιτυχημένη πορεία του στο BMW Group. Αρα στο καθαρά αμιγώς διοικητικό σκέλος των μαρκών οι Ινδοί δεν συμμετέχουν, αλλά στο επενδυτικό μόνο. Ο Speth αναφέρεται στον Τata και φαντάζομαι παίρνει γραμμές. Κρίνοντας και από τα αποτελέσματα δεν υπάρχει λόγος να συμβεί κάτι τέτοιο. Από κει και πέρα στα χαμηλότερα managerial levels εμπλέκονται Ινδοί με αξιοκρατικό τρόπο/περιβάλλον.A.T.: Bρετανικές ή ινδικές λοιπόν οι Jaguar-Land Rover;N.M.: Ξεκάθαρα βρετανικές. Σκεφτείτε ακόμη ότι το νέο υπερσύγχρονο εργοστάσιο, που αφορά στα Evoque, το άνοιξαν στην Κίνα και όχι στην Ινδία. Έκριναν ότι πρέπει να γίνει εκεί. Θα υπάρξουν βέβαια και άλλες γραμμές παραγωγής παγκοσμίως καθώς οι μάρκες μεγαλώνουν. 
A.T.: Ήταν δύσπιστοι οι πελάτες μετά την εξαγορά;N.M.: Το αντίθετο μάλιστα. Εφόσον είδαν την ανάπτυξη, τις επενδύσεις και τα μοντέλα που έγιναν μετά την εξαγορά. 
Α.Τ.: Ποια μοντέλα περιμένουμε από τις δύο μάρκες;Ν.Μ.: Η Land Rover έχει ανανεώσει όλη τη γκάμα της. Έχει τα Range Rover, Range Rover Sport, τα οποία από τις αρχές του έτους βγαίνουν και σε υβριδικές εκδόσεις (diesel hybrids). Για την αγορά μας έχουν μεγάλο ενδιαφέρον. Είναι στην τιμή τους πολύ κοντά στις εποχές που δεν είχαμε φόρο πολυτελείας. Μετά έχουμε το Evoque, το οποίο έκανε τη διαφορά για τη μάρκα, αλλά αδικήθηκε από την παρούσα κατάσταση και το μη δίκαιο φορολογικό σύστημα. Στις υπόλοιπες αγορές δεν υπάρχει ούτε για δείγμα ετοιμοπαράδοτο. 
Είχαμε φέτος το Discovery Sport, ο προπομπός του μεγάλου Discovery όπου εκεί χρονικά θα ολοκληρωθεί η αλλαγή των μοντέλων και θα αρχίσουν να προστίθεται και καινούργια. Όπως για παράδειγμα το Evoque Cabrio από τον Ιανουάριο. Θα υπάρξουν μοντέλα μικρότερα και μεγαλύτερα από αυτά που έχουμε. Οι δικοί μας κινητήρες ΅Ingenious ”, οι νέοι, θα έχουν δυνατότητα downsizing. Θα δούμε και περιπτώσεις κυβισμών κάτω από 2 λίτρα, σε υπάρχοντα μοντέλα και σε νέα. Και βενζίνη και ντίζελ. Όλοι αυτοί είναι 100% παραγωγή και εξέλιξη από JLR, στο εργοστάσιο του Wolverhampton. 
Oι νέοι αυτοί κινητήρες θα κάνουν ντεμπούτο στο νέο μεσαίο μοντέλο μας, την XE , που έρχεται σε 2 μήνες και στη νέα XF στα τέλη του έτους. Πιθανόν και στην F-Pace, στο SUV της Jaquar που ακολουθεί και σε άλλα μικρότερα μοντέλα που είναι στα σκαριά. 
Η ΧΕ είναι σύγχρονο και καλό αυτοκίνητο. Ωστόσο με βάση το φορολογικό σύστημα δεν νομίζουμε ότι θα έχει την τύχη που της αξίζει. Ξέρουμε ότι οι μικροί κινητήρες είναι καθΆ οδόν και είμαστε αισιόδοξοι. 
Α.Τ.: Πιστεύετε ότι Jaguar ΧΕ & Discovery Sport θα σημειώσουν νούμερα στις πωλήσεις;Ν.Μ.: Προσπαθούμε συνεχώς, αλλά η αγορά δεν είναι η ίδια με κάποτε. Όσο πιο πολλά μοντέλα έχεις, οι δυνατότητες που έχεις είναι μεγαλύτερες. Σαφώς θα μπορούσαμε να κάνουμε περισσότερα αν δεν υπήρχε αυτό το άδικο φορολογικό σύστημα, το οποίο μας κάνει τη ζωή δύσκολη. Ειδικά εμάς, μας έχει χτυπήσει πολύ ο φόρος πολυτελείας. Σε κάνει μη ανταγωνιστικό. ΧΕ θα είμαστε ευχαριστημένοι να κάνουμε 20-30 κομμάτια το χρόνο. Discovery sport άλλα τόσα περίπου. Θα έχουμε και Εvoque facelift με νέους δίλιτρους κινητήρες. Φορολογικά θα βοηθήσει. Το Discovery Sport θα πάρει τον μικρότερο ντίζελ κινητήρα. Μια πληροφορία ακόμα: το γκρουπ έχει στόχο το 2020 με όλα τα μοντέλα να έχει 1 εκατομμύριο πωλήσεις παγκοσμίως.H ΧΕ θα έχει σίγουρα σκληρό ανταγωνισμό και απευθύνεται σε σχετικά μεγάλη βάση. Το Group θέλει να εκμεταλλευτεί το πελατολόγιο και να δώσει πωλήσεις στην ΧΕ. Το πάρκο μας είναι 2.000-2.500 αυτοκίνητα στη Land Rover, αλλά είναι αρκετά παλιά. Στη Jaguar είναι το 1/3.Δείτε εδώ την παρουσίαση της Jaguar XEΔείτε εδώ την παρουσίαση του Land Rover Discovery Sport

O κ. Νίκος Μπέλλος είναι Διευθυντής της εταιρείας Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, που εισάγει τις δύο μάρκες στην Ελλάδα.

O κ. Νίκος Μπέλλος είναι Διευθυντής της εταιρείας Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, που εισάγει τις δύο μάρκες στην Ελλάδα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

ford
FORD VS RENAULT