- MINI και Fiat βασίζονταν πάντα στη ρετρό σχεδίαση
- Τώρα κάνουν στροφή στην ηλεκτροκίνηση, αλλά από διαφορετικό δρόμο
- Η Fiat θέλει να παραμείνει φθηνή
- Η ΜΙΝΙ κόβει μοντέλα & ανεβάζει τις τιμές
To Fiat 600 είναι το μοντέλο που θα θέλαμε από τη MINI. Χρηστικό, άνετο, όμορφο, προσιτό. Για τον ίδιο λόγο το θέλουμε και από τη Fiat. Αν όμως το 600, είναι το σημείο που οι δύο μάρκες αλλάζουν κατεύθυνση, τότε ποια διαλέγει τον καλύτερο δρόμο;
Για τη MINI, όπως και για τη Fiat, ο κορμός της φιλοσοφία τους είναι το ρετρό. Η MINI με το ομώνυμο μοντέλο, η Fiat με το 500 και τη γκάμα που δημιούργησε γύρω του. Αν τις δεις δίπλα δίπλα, η πορεία μέχρι τώρα ήταν σχεδόν παράλληλη. Cooper S η MINI, Abarth το 500. Countryman η MINI, 500X το 500. Σαφώς υπάρχουν διαφορές. Τα μοντέλα δεν ήταν ποτέ άμεσα ανταγωνιστικά, αφού ανήκουν σε άλλες κατηγορίες. Και όμως οι ίδιοι αγοραστές κοιτούσαν και τα δύο, άσχετα με αυτό, αφού η φιλοσοφία ήταν κοινή.
Η ηλεκτροκίνηση αλλάζει τα δεδομένα. Και οι δύο μάρκες έχουν κάνει ήδη τη μετάβαση στα βασικά τους μοντέλα, όμως η Fiat με το 600, και η MINI με τη νέα γκάμα της, δείχνουν ξεκάθαρα τις διαφορές τους. Οι Ιταλοί θέλουν να μείνουν πιστοί στη λογική του κομψού και του ρετρό, χωρίς να χάσουν την επαφή με τη ρίζα τους, δηλαδή το προσιτό, και ας είναι «τσιμπημένο» ελέω ηλεκτροκίνησης.
Οι βρετανοί από την άλλη, έχουν άλλες πιέσεις. Η MINI είναι εξάλλου μέρος της BMW. Και η BMW δεν έχει κάποια από τις μάρκες της Stellantis ως άμεσο ανταγωνιστή (ίσως νιώθει την ανάσα των Peugeot & DS), πόσο μάλλον τη Fiat. Για τη BMW ο ανταγωνισμός είναι η Mercedes και οι νέες μάρκες με premium βλέψεις από την Κίνα και τις ΗΠΑ. Οπότε η MINI υποχρεωτικά αλλάζει «τροπάρι». Θέλει να κυνηγήσει το relaunch της Smart, που πραγματικά την πιέζει πάρα πολύ, αφού η θυγατρική της Mercedes έχει αλλάξει και έχει καταλάβει ένα χώρο που θα «ζορίσει» πολύ τη MINI.
Τι αλλάζει; η MINI ανεβαίνει ξεκάθαρα σκαλοπάτι, ακόμη πιο μακριά από τη λέξη «προσιτό». Αφήνει πίσω τα μοτέρ εσωτερικής καύσης ακόμη πιο σύντομα, και κόβει μοντέλα που ήταν πιο «ειδικά», αλλά και πιο κλασσικά για τη μάρκα, όπως πρώτα το Workman και τώρα το Clubman. Με αυτό τον τρόπο γίνεται ακόμη πιο ειδική, απευθύνεται σε μικρότερο κοινό, και ενώ αυτό το κοινό μπορεί να καλύψει τις πωλήσεις που θέλει, σίγουρα αφήνει ένα κενό στον κόσμο που ήθελε ένα MINI αλλά δεν είναι διατεθειμένος να ανέβει τόσο ψηλά σε τιμή.
Αυτός ο κόσμος περίμενε από τη MINI ένα μοντέλο σαν το 600. Όμορφο, ρετρό, πρακτικό, και σίγουρα με τα γονίδια της μάρκας. Όπως είναι το 600 για τη Fiat. Ένα μοντέλο που θα κρατούσε το ένα πόδι στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, όσο το άλλο ανοιγόταν στην αμιγώς ηλεκτροκίνηση. Τι μένει γι αυτόν τον κόσμο τώρα;
Το 600, η Fiat και το 500. Είπαμε, δεν ήταν ποτέ άμεσος ο ανταγωνισμός αφού τα μοντέλα των δύο εταιρειών δεν ανήκαν στις ίδιες κατηγορίες, όμως ο ίδιος κόσμος ήταν που κοιτούσε και τις δύο για το τι θα αγοράσει. Και αυτή τη στιγμή η Fiat είναι πιο κοντά του από τη MINI.
Εσύ όμως τι λες; Το έχει η Fiat με τη γκάμα του 500 και το νέο 600, να καλύψει τους αγοραστές που κοιτούσαν και τις 2 μάρκες γιατί έψαχναν κάτι ρετρό και όμορφο αλλά δεν θέλουν να δώσουν μια περιουσία; Και αν γίνει αυτό, τότε ποιος θα μείνει για τη MINI;