Τι κάνει την Toyota σίγουρη πως το νέο Aygo θα πετύχει;
6.922 Επισκέψεις στο άρθρο (16/12/2020)
Όταν όλοι οι άλλοι εγκαταλείπουν τη μίνι κατηγορία, η Toyota όχι απλά επιμένει, αλλά επενδύει σε ένα νέο μοντέλο, που θεωρεί πως θα γίνει best-seller με το καλημέρα. Πως θα το καταφέρει;
Όταν οι άλλες μάρκες αφήνουν την μίνι κατηγορία, η Toyota επιμένει, επενδύει και ετοιμάζει σίγουρα ένα, αν όχι δύο μίνι μοντέλα για να διαδεχθούν το Aygo. Τι είναι όμως αυτό που η Toyota θεωρεί πως θα κάνει το νέο Aygo επιτυχία;
Το Aygo γεννήθηκε ως ένα από τα τρία μοντέλα μιας συνεργασίας μεταξύ της Toyota (και της θυγατρικής της Daihatsu) και του ομίλου Peugeot (και της δικής του, Citroen). Για κάθε μία από τις εμπλεκόμενες μάρκες, Toyota, Peugeot, Citroen, το να σχεδιάσουν και (ακόμη περισσότερο) να παράγουν ένα μοντέλο της μίνι κατηγορίας θα ήταν απαγορευτικό. Απλά γιατί το κόστος της επένδυσης και τα ελάχιστα περιθώρια κέρδους δεν έκαναν τα «νούμερα» να βγαίνουν. Και οι τρεις μαζί όμως, με τρεις φορές την παραγωγή και τις πωλήσεις, και με μοιρασμένο το κόστος, μπορούσαν.
Και έτσι το Aygo με το C1 και το 107 (αργότερα 108) είδαν δύο γενιές μοντέλων με μεγάλη επιτυχία. Όμως η κατηγορία πιέστηκε πολύ και οι Γάλλοι έχουν άλλες προτεραιότητες. Η Peugeot αγόρασε την Opel, ενώ ετοιμάζει «γάμο» με τον όμιλο Fiat. Πράγμα που μεταφράζεται σε νέα στρατηγική σχεδίαση για τα μίνι του νέου ομίλου, αφού οι Ιταλοί έχουν τον απόλυτο πρωταθλητή της κατηγορίας, το Panda και το 500.
Η Toyota όμως συνεχίζει μόνη. Πήρε το εργοστάσιο παραγωγής όλο δικό της, και ετοιμάζει να λανσάρει νέο Aygo, και πιθανώς και ένα SUV στα μέτρα του. Πως; Με τη νέα ευέλικτη πλατφόρμα του καινούργιου Yaris, το επόμενο Aygo θα είναι καλύτερο από ποτέ, όμως δεν είναι μόνο αυτό η συνταγή της επιτυχίας του.
Η Toyota βασίζεται στην εμπορική επιτυχία του τρέχοντος μοντέλου, και πιστεύει πως οι 100.000 μονάδες που πουλάει κάθε χρόνο θα αυξηθούν για τον απλό λόγο ότι «παίζει» με λιγότερους αντιπάλους. Οι Γάλλοι είναι εκτός, ο όμιλος VW ακόμη αναποφάσιστος για την αλλαγή των Up, Mi, Citigo, η Ford τελείωσε με το Ka, η Opel δεν ενδιαφέρεται και έτσι το πεδίο είναι ανοιχτό.
Τι λέτε όμως, αν οι άλλοι φεύγουν, μήπως υπάρχει λόγος και η Toyota παίζει επικίνδυνο χαρτί; Και τελικά με λιγότερο ανταγωνισμό, πόσο θα μπορέσει η Toyota να χτυπήσει την Fiat και την Hyundai που παραμένουν δυνατά στην κατηγορία;
...Η μινι κατηγορια δεν εχει εκλειψει, συνεχιζει να υπαρχει και θα υπαρχει οσο υπαρχουν μεγαλουπολεις. Και οι εταιρειες που θα καταφερουν να παρουσιασουν ποιοτικα μοντελα με μικρη καταναλωση και σε προσιτη τιμη θα παρουν και την μεριδα του λεοντος της αγορας. Η Toyota το εχει καταλαβει αυτο, και θελει να ειναι ηγετης και σε αυτη την κατηγορια, οπως ειναι στις περισσοτερες. Δεν ειναι τυχαια η πρωτη σε πωλησεις αυτοκινητων εταιρεια.
Δεν βλέπω το λόγο γιατί να μην πετύχει, από την στιγμή που όπως λέτε δεν θα υπάρχει άλλη επιλογή στην κατηγορία. Για όποιον θέλει ένα μικρό αυτοκινητάκι πόλης γύρω στο δεκάρικο, είναι η ιδανική επιλογή.
...Η μινι κατηγορια δεν εχει εκλειψει, συνεχιζει να υπαρχει και θα υπαρχει οσο υπαρχουν μεγαλουπολεις. Και οι εταιρειες που θα καταφερουν να παρουσιασουν ποιοτικα μοντελα με μικρη καταναλωση και σε προσιτη τιμη θα παρουν και την μεριδα του λεοντος της αγορας. Η Toyota το εχει καταλαβει αυτο, και θελει να ειναι ηγετης και σε αυτη την κατηγορια, οπως ειναι στις περισσοτερες. Δεν ειναι τυχαια η πρωτη σε πωλησεις αυτοκινητων εταιρεια.
Παρακινδυνευμένο, μετά την αποτυχία μακροημέρευσης του IQ
Δεν βλέπω το λόγο γιατί να μην πετύχει, από την στιγμή που όπως λέτε δεν θα υπάρχει άλλη επιλογή στην κατηγορία. Για όποιον θέλει ένα μικρό αυτοκινητάκι πόλης γύρω στο δεκάρικο, είναι η ιδανική επιλογή.
... έρχεται η ώρα που οι όποιες 'μαρκετίστικες' κινήσεις της δεν της πολυβγαίνουν, διότι τα χάπατα ξυπνάνε...