Η Tesla ξεκίνησε νωρίς και αναπτύχθηκε ταχύτερα από τον ανταγωνισμό στα ηλεκτρικά, έχοντας πάρει ήδη μια απόσταση σε θέματα τεχνολογίας, όμως οι άλλοι κατασκευαστές την φτάνουν. Τι θα απογίνει η μάρκα όταν όλοι παίζουν με ίσους όρους;
Πόσο καιρό μπορεί να μείνει η Tesla μπροστά από τον ανταγωνισμό;
Κάποια στιγμή, η αυτοκινητοβιομηχανία θα «πιάσει» την αμερικανική μάρκα, που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο έχει συνδέσει το όνομά της με τη σύγχρονη ηλεκτροκίνηση. Και τι θα γίνει τότε; Ή μάλλον τι ελπίδα έχει η Tesla όταν όλοι είναι στην ίδια σελίδα της ηλεκτροκίνησης;
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως αυτή τη στιγμή η Tesla είναι μπροστά στην ηλεκτροκίνηση. Έχει το καλύτερο και μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης, και ταχυφόρτισης. Έχει μεγάλες αυτονομίες στα μοντέλα της και δε διστάζει να προσφέρει χαρακτηριστικά που καμία άλλη μάρκα δεν τολμά. Όπως τις αστρονομικές επιδόσεις, από τη βασική μέχρι το Model S Plaid, και φυσικά την αυτόνομη οδήγηση. Ή το τιμόνι του ΚΙΤΤ ως έξτρα, αν και η Lexus παρουσίασε ήδη τη δική της πρόταση για by-wire τιμόνι.
Εκεί που όμως η Tesla λάμπει, είναι το λογισμικό. Η Tesla είναι βασικά εταιρεία λογισμικού, που σημαίνει πως η εμπειρία που σου προσφέρει ένα μοντέλο της, δεν συγκρίνεται με καμία άλλη μάρκα. Είναι πρωτόγνωρη, και αυτό δημιουργεί και την μεγαλύτερη απτή απόσταση από τον ανταγωνισμό.
Όμως η Tesla, με δεδομένη την απόσταση που την χωρίζει από την υπόλοιπη αυτοκίνηση, έχει και κάποιες άλλες ιδιαιτερότητες. Για παράδειγμα, δίνει περισσότερη έμφαση στο λογισμικό από το ίδιο το αυτοκίνητο. Τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την ποιότητα, αφού η μάρκα έχει στο ιστορικό της πολλά ζητήματα με το φινίρισμα, τα υλικά και την αξιοπιστία.
Μια ακόμη διαφορά είναι η στρατηγική της στο πως διαθέτει τα αυτοκίνητά της. Ναι, μπορείς να αγοράσεις ένα Tesla στην Ελλάδα και αλλού, όμως η μάρκα κυρίως μισθώνει (leasing) τα αυτοκίνητά της, μία και δύο φορές, και ελέγχει πλήρως τον κύκλο ζωής τους, τα εξαρτήματά τους (κυρίως τις μπαταρίες) και τα υλικά τους.
Δεν είναι τυχαίο εξάλλου, πως (ακόμη μια ιδιαιτερότητα) τα μοντέλα της Tesla έχουν ιδιαίτερα μεγάλο κύκλο ζωής. Το Model S είναι πλέον στο 10ο έτος του και ακόμη δεν φαίνεται αντικαταστάτης. Και αυτή η λογική διευκολύνει τη μάρκα να διατηρεί την αξία των αυτοκινήτων της, κάτι που αρέσει σε όλους, αλλά και να μπορεί να ανακυκλώνει και να επαναχρησιμοποιεί μέρη τους (κινητήρες, μπαταρίες κ.λπ.).
Όμως, οι παραδοσιακοί κατασκευαστές δεν έχουν μείνει με τα χέρια σταυρωμένα. Με εξαίρεση το λογισμικό, και μάλλον και το δίκτυο (ταχυ)φόρτισης, έχουν μαζέψει πολύ τον «αέρα» της Tesla. Είναι θέμα χρόνου, πότε θα βρεθεί η συνταγή για το δίκτυο, και πότε θα καταλάβουν πως στη νέα εποχή της αυτοκίνησης το λογισμικό πρωταγωνιστεί, δεν είναι απλά μέρος του αυτοκινήτου.
Τότε τι θα γίνει; Μπορεί η Tesla να σταθεί απέναντι στους άλλους όταν την φτάσουν; Μήπως θα έχει κάνει και η ίδια ότι χρειάζεται για να μην τους «φοβάται»; Και τελικά μήπως μέχρι τότε ο ευφυής ιδιοκτήτης της απλά την πουλήσει σε κάποια μάρκα και γίνει μέρος ενός ομίλου; Τι λέτε;