- Στα ηλεκτρικά τη μεγαλύτερη σημασία φαίνεται να έχει το λογισμικό, όχι η ποιότητα & η σχεδίαση
- Το λογισμικό έχει να κάνει με τη διαχείριση της μπαταρίας & την συνολική εμπειρία χρήσης
- Η Tesla πχ. σύμφωνα με τους χρήστες ξεχωρίζει λόγω λογισμικού, αντίθετα η VW δυσκολεύεται
- Η VW σώζει την αμερικάνικη Rivian με 5 δις, με αντάλλαγμα το λογισμικό της
- Η πτώση των πωλήσεων των ηλεκτρικών ζορίζει και άλλους μικρούς ηλεκτρικούς, όπως η Polestar
Στα ηλεκτρικά τη μεγαλύτερη σημασία φαίνεται να έχει το λογισμικό, όχι η ποιότητα & η σχεδίαση
Ποιος περίμενε πριν 10 χρόνια πως μιλώντας για αυτοκίνητα το 2024, στη λίστα με τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά, την πρώτη θέση δεν θα την είχαν ούτε οι επιδόσεις, ούτε η κατανάλωση, ούτε κανένα από τα παραδοσιακά τεχνικά, αλλά το λογισμικό. Γιατί όμως και γιατί έχει τόση σημασία;
Η ηλεκτροκίνηση δημιούργησε πολλές ευκαιρίες για μάρκες που δεν είχαν καμία σχέση με το αυτοκίνητο να μπουν δυναμικά και διεκδικώντας μερίδιο αγοράς. Δεν χρειάζεται να πας μακριά, η Tesla ξεκίνησε από το μηδέν, και είναι πλέον τεράστια, με τα μοντέλα της στην πρώτη και δεύτερη θέση των περσινών παγκόσμιων πωλήσεων. Το μυστικό της Tesla δεν έχει να κάνει ούτε με τη σχεδίαση που είναι το ίδιο «αμύγδαλο» από την πρώτη μέρα, σίγουρα όχι την ποιότητα, που παραμένει όσο κακή ήταν και στην αρχή, ούτε οι επιδόσεις, που τελικά όλα τα ηλεκτρικά τις έχουν. Ήταν το λογισμικό που έκανε την εμπειρία χρήσης ενός Tesla τελείως διαφορετική από οτιδήποτε άλλο. Και σε αυτό το μονοπάτι μπήκαν και άλλες μάρκες, όμως η πτώση στις πωλήσεις έφερε πολλές στα πρόθυρα του λουκέτου.
Το λογισμικό έχει να κάνει με τη διαχείριση της μπαταρίας & την συνολική εμπειρία χρήσης
Και δεν είναι μόνο η Fisker που αυτή τη βδομάδα βάρεσε κανόνι, αλλά και η Polestar δυσκολεύεται, ενώ σειρά έχουν ένα σωρό μικροί με μεγάλα όνειρα. Οι μεγάλοι όμως έχουν άλλα προβλήματα. Δες την VW που με το ID.3 δεν μπορεί να βρει μία αναβάθμιση που να κάνει το λογισμικό ανταγωνιστικό με τις μικρές μάρκες. Βλέπεις οι παραδοσιακοί ακόμη σκέφτονται παραδοσιακά, και το λογισμικό το βλέπουν ως δευτερεύον, ενώ στα ηλεκτρικά είναι το άλφα και το ωμέγα. Και αφού δεν μπορούν να ξεφύγουν από τα «δεσμά» της παράδοσης, η καλύτερη λύση είναι να προσεταιριστούν έναν «μικρό», που έχει το λογισμικό για σημαία.
Η VW σώζει την Rivian με 5 δις, με αντάλλαγμα το λογισμικό της
Έτσι πάνω που τα σύννεφα είχαν αρχίσει να μαζεύονται πάνω από την Rivian, η VW ήρθε ως από μηχανής θεός με 5 δις που θα επιτρέψουν στην αμερικανική μάρκα να βάλει μπρος την παραγωγή του μικρότερου μοντέλου της που θα της αυξήσει τις πωλήσεις της. Τι παίρνει η VW για αντάλλαγμα; Λογισμικό. Τα μοντέλα της VW, Audi, Porsche θα έχουν προσεχώς τη λύση που ψάχνουν οι Γερμανοί τόσο καιρό στο πρόβλημά τους. Ένα λογισμικό που δουλεύει καλά, που δημιουργεί αυτή την εμπειρία που η Tesla έβαλε στο μυαλό όλων, και όταν δεν την βρίσκουν απλά δεν αγοράζουν. Το λογισμικό της Rivian είναι που έβαλε τη μάρκα στο προσκήνιο και ας πουλάει μόνο στην Αμερική. Και θα στοιχίσει στη VW όσο ολόκληρο το υπόλοιπο πρόγραμμα έρευνας και εξέλιξης που έχει «ρίξει» στα ηλεκτρικά.
Η πτώση των πωλήσεων των ηλεκτρικών ζορίζει και άλλους μικρούς ηλεκτρικούς, όπως η Polestar
Μπορεί την κίνηση της VW να την ακολουθήσουν κι άλλοι; Ήδη τα σύννεφα έχουν μαζευτεί πάνω από την Polestar, που αφού γεννήθηκε από τον κόρφο της Volvo και με τις πλάτες της κινεζικής Geely, τώρα ξεδίπλωσε ως νέα μάρκα στον όμιλο. Με την Volvo όμως να μπουκάρει στα ηλεκτρικά, η μοναδικότητα της Polestar ξεθώριασε γρήγορα και οι πωλήσεις μειώθηκαν. Μέσα στον όμιλο που είναι όμως, ποιος θα τη σώσει; Η συμμετοχή ενός παραδοσιακού κατασκευαστή θέλει καλό αντίκρισμα. Η Jaguar Land Rover για παράδειγμα συμφώνησε να αφήσει στην κινεζική Chery την πλατφόρμα για ηλεκτρικά, αλλά το λογισμικό θα το κάνουν μόνοι τους. Λογισμικό φαίνεται να αναζητά και η BMW, οπότε θα δούμε μάλλον κι άλλες συνεργασίες.
Τι είναι όμως αυτό που κάνει το λογισμικό τόσο πολύτιμο; Τι είναι αυτό που προσδίδει σε ένα αυτοκίνητο και γιατί όλοι «κόβονται» για «πάρτη» του; Και τελικά εσύ πόσο ψηλά το βάζεις;