• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ξέρεις τι σημαίνει «ΤDI»;

24.946 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/8/2020

Tα τρία αυτά γράμματα μαζί πάνω σε ένα μοτέρ «φωνάζουν» πετρέλαιο. Πάρα ταύτα, το «D» σε αυτή την περίπτωση δεν σημαίνει Diesel. Ξέρεις πως προκύπτει;


Oι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μπορεί να μειώνονται τα τελευταία χρόνια, έχοντας παράλληλα αποκτήσει άσχημη φήμη λόγω του dieselgate, ωστόσο οι κινητήρες αυτοί συνεχίζουν να αποτελούν μια καλή επιλογή για τα μεγαλύτερα και βαρύτερα οχήματα και για όσους διανύουν πολλά χιλιόμετρα καθημερινά. Η κατανάλωση καυσίμου συνεχίζει να είναι μικρότερη από αυτή των μοτέρ βενζίνης και, αξίζει να σημειωθεί, πως τα τελευταία χρόνια έχει γίνει αλματώδης πρόοδος στον εκπολιτισμό της λειτουργίας τους και στη μείωση των ρύπων που εκπέμπουν στην ατμόσφαιρα.

Οι πετρελαιοκινητήρες σημείωσαν σημαντική άνοδο τα τελευταία 30 χρόνια χάρη στις νέες τεχνολογίες που εφαρμόστηκαν πάνω τους από τις εταιρείες. Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξή τους διαδραμάτισε το VW Group με τους «TDI» κινητήρες που στις μέρες μας εξοπλίζουν τόσο τα VW όσο τα μοντέλα της Audi, της SEAT και της Skoda.

Τι σημαίνει «ΤDI»;
To πρώτο γράμμα του ακρωνυμίου αυτού αντιστοιχεί στην λέξη «Τurbocharged» και καταδεικνύει πως το μοτέρ είναι υπερτροφοδοτούμενο. Οι μη τουρμπάτοι κινητήρες πετρελαίου, αν και ήταν εξίσου οικονομικοί σε κατανάλωση, ήταν αρκετά ανίσχυροι. Όσο η τεχνολογία του turbo εξελισσόταν, η ισχύς και η ροπή των πετρελαιοκίνητων μοτέρ αυξήθηκαν, τραβώντας το ενδιαφέρον της πλειοψηφίας των κατασκευαστών.

Τα επόμενα δύο γράμματα «DI» σημαίνουν «Direct Injection» (άμεσος ψεκασμός) ουσιαστικά χαρακτηρίζουν τον πιο αποδοτικό τρόπο για να εισέλθει το καύσιμο στους κυλίνδρους του μοτέρ. Τα μπεκ στον άμεσο ψεκασμό είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενα και εγχέουν καύσιμο σε μεγαλύτερες πιέσεις αλλά και τεράστια ακρίβεια στους χρόνους. Ο μεγαλύτερος έλεγχος πάνω στην διαδικασία καύσης σημαίνει πως ανά πάσα στιγμή εγχέεται η σωστή ποσότητα πετρελαίου με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η αποδοτικότητα και η κατανάλωση.

Σε κάθε περίπτωση, εκτός του Volkswagen Group, σχεδόν όλα τα μοντέρνα μοτέρ πετρελαίου χρησιμοποιούν κάποια μορφή άμεσου ψεκασμού και υπερτροφοδότησης. Οι περισσότερες εταιρείες χρησιμοποιούν και αυτές το γράμμα «D» (ή «d») για να γνωστοποιήσουν πως κάποιο μοτέρ χρησιμοποιεί πετρέλαιο, ενώ άλλες περιλαμβάνουν και το γράμμα «C» για να δείξουν πως τα μοτέρ τους εφοδιάζονται με common-rail μπεκ που εγχέουν καύσιμο με ακόμη μεγαλύτερες πιέσεις πχ. CDI στην Μercedes, dCi στην Renault-Nissan κ.ο.κ..