ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τι σκότωσε το αυτοκίνητο της Apple;

8.221 Επισκέψεις στο άρθρο (23/3/2024)
Τι σκότωσε το αυτοκίνητο της Apple;

- To πρόγραμμα για την κατασκευή αυτοκινήτου από την Apple «έβαλε λουκέτο»
- Η Apple ήθελε ένα ηλεκτρικό μοντέλο που να μη χρειάζεται οδηγό
- Ήθελαν να κάνουν το «μπαμ» στην αγορά με ένα αμάξι των 100 χιλιάδων
- Με δεκάδες μάρκες να εμφανίζονται στα ηλεκτρικά η Apple δύσκολα θα ξεχώριζε παρά το όνομά της

To πρόγραμμα για το λανσάρισμα & παραγωγή αυτοκινήτου από την Apple «έκλεισε»

Η Apple μπορεί να είναι η μεγαλύτερη φίρμα στον πλανήτη, όμως το λανσάρισμα και η παραγωγή ενός αυτοκινήτου φαίνεται να μένει κάτι που δεν θα κάνει ποτέ. Πώς γίνεται τόσες άλλες μάρκες να «βουτάνε» στην αυτοκίνηση, και μια φίρμα με τόσα κεφάλαια και «κεφάλια» να κάνει πίσω; Τι την σταμάτησε;

Μετά από δέκα χρόνια και δισεκατομμύρια σε επενδύσεις, η ειδήσεις από το Bloomberg λένε πως η Apple κλείνει το πρόγραμμα έρευνας και εξέλιξης τους ηλεκτρικού της αυτοκινήτου. Χωρίς καμία επιβεβαίωση από την ίδια την Apple, φαίνεται πως όλοι οι πόροι και το ανθρώπινο δυναμικό του εγχειρήματος μεταφέρεται στην προσπάθεια της μάρκας να «μπει» στην τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης, και έτσι τουλάχιστον για τα επόμενα αρκετά χρόνια, αυτοκίνητο με μηλαράκι στη μάσκα, δεν θα δούμε.

Η Apple ήθελε ένα ηλεκτρικό μοντέλο που να μη χρειάζεται οδηγό

Η Apple είναι μάρκα που δεν ξεχωρίζει για την πρωτοπορία της. Κανένα της προϊόν δεν έχει λανσάρει ποτέ καμία καινούργια τεχνολογία. Αυτό που έχει κάνει όμως είναι πως όταν λανσάρει εκείνη ένα προϊόν, ότι καινοτομία και αν έχει προϋπάρξει, γίνεται ασήμαντη μπροστά στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί στο μοντέλο της Apple. Όταν ξεκίνησε λοιπόν να ερευνά ένα αυτόνομο αμάξι, περίμενε να το λανσάρει όχι πρώτη, αλλά αφού η αγορά είχε ωριμάσει αρκετά για να δεχτεί την καλύτερη μορφή του. Έλα όμως που η αυτόνομη οδήγηση στο αυτοκίνητο, απασχόλησε όσο απασχόλησε στο τέλος της περασμένης δεκαετίας και πέρασε σχεδόν αμέσως, τουλάχιστον για τώρα στα αζήτητα. Και εντωμεταξυ από ηλεκτρικά  «βρωμάει» ο τόπος.

Η Apple ήθελε να κάνει το «μπαμ» στην αγορά με ένα αμάξι των 100 χιλιάδων

Πώς θα μπορούσε λοιπόν η Apple να κάνει το γνωστό «μπαμ» που κάνει με κάθε της νέο λανσάρισμα στην αγορά, αν απλά λανσάριζε ακόμη ένα ηλεκτρικό αμάξι; Αν το έκανε το 2014, ίσως να ήταν πράγματι ένα πολύ σημαντικό λανσάρισμα. Το 2024 όμως ηλεκτρικό αμάξι και μάλιστα καλό, έχει και η τελευταία κινεζική μάρκα. Βάλε πως η γνωστή ποιότητα και το ντιζάιν της δεν θα της επέτρεπαν να έχει κάτι φθηνό. Με στόχο, λένε, τα 100.000 ευρώ, πώς μπορεί σήμερα ένα αυτοκίνητο που παρά το σήμα της Apple στο καπό, είναι βασικά από το πουθενά, να χτυπήσει μάρκες που είναι πραγματικά premium, με τεράστια παράδοση; Αλλο το κινητό, άλλο το αυτοκίνητο.

Με δεκάδες μάρκες να εμφανίζονται στα ηλεκτρικά η Apple δύσκολα θα ξεχώριζε παρά το όνομά της

Ανάμεσα σε τόσα λανσαρίσματα και τόσες νέες μάρκες, και χωρίς την εφαρμογή μιας νέας τεχνολογίας, όπως η αυτόνομη οδήγηση, που θα την έκανε να ξεχωρίσει, η Apple θα γινόταν αυτό που πάντα προσπαθεί να αποφύγει: μία μάρκα «me-too» δηλαδή μία από τα ίδια. Η «χυλόπιτα» της Hyundai που αρνήθηκε να συνεργαστεί με την Apple και της McLaren που αρνήθηκε να αγοράσει το project Titan, όταν η Apple σκέφτηκε πως καλύτερα από το να το εγκαταλείψει, θα ήταν να το πουλήσει, βάλαν το τελευταίο καρφί στο κοφίνι των ονείρων της για ένα αυτοκίνητο.
 
Ίσως και καλύτερα. Ποιος θα αγόραζε ένα αμάξι της Apple; Αν η εικόνα για τα άλλα προϊόντα της συνέχιζε και στα αυτοκίνητα, αυτοί που θα ήθελαν να τα αγοράσουν, δεν θα μπορούσαν, και αυτοί που θα μπορούσαν, θα αγόραζαν κάτι άλλο. Κάτι παραδοσιακά ακριβό. Εσύ, θα αγόραζες ποτέ αμάξι από την Apple; Και τελικά είναι όλες οι εταιρείες ικανές να φτιάχνουν αυτοκίνητα;

FORD
NEXEN ENDIAFERON