Τι σου λένε τα γιαπωνέζικα 30ετίας με μοτέρ που δουλεύουν σαν καινούργια;
- Υπάρχουν Toyota & Nissan που μετά από 30 χρόνια και ακούγονται σαν καινούργια
- Η εικόνα του «δε σπάει, δε χαλάει» γίνεται ακόμη πιο έντονη όταν βλέπεις παλιά γιαπωνέζικα να τσουλάνε γύρω σου
- Κυριαρχούν στις έρευνες αξιοπιστίας τα «Made In Japan»
- Ειδικά οι Έλληνες που τα κρατάνε πολλά χρόνια αγοράζουν κυρίως με βάση την αξιοπιστία
Υπάρχουν Toyota & Nissan που μετά από 30 χρόνια και ακούγονται σαν καινούργια
Τα βλέπεις στο δρόμο και ξέρεις πως ανήκουν σε άλλη εποχή. Όταν τα ακούς όμως απορείς πώς γίνεται τα μοτέρ τους να δουλεύουν τόσο αθόρυβα, καλύτερα και από καινούργια. Είναι η εικόνα αυτή εγγύηση για όλα τα γιαπωνέζικα αυτοκίνητα σήμερα;
Αν δεν το έχεις προσέξει, δώσε λίγη προσοχή. Όταν δεις ένα Nissan Sunny N13 ή μία Toyota Corolla Ε90-100-110, στήσε αφτί να ακούσεις τα μοτέρ. Δεν θα ακούσεις τίποτα. Ούτε τραχύτητα, ούτε βουητό, ούτε κροτάλισμα από τις βαλβίδες. Δεν κάνουν κιχ. Μοτέρ τριάντα και πλέον ετών και δουλεύουν ρολόι. Και δεν είναι τα μόνα. Σχεδόν οτιδήποτε γιαπωνέζικο της εποχής με υποτυπώδες σέρβις και συντήρηση δουλεύει το ίδιο καλά.
Η εικόνα του «δε σπάει, δε χαλάει» γίνεται ακόμη πιο έντονη όταν βλέπεις παλιά γιαπωνέζικα να τσουλάνε γύρω σου
Μιλάμε βέβαια για αυτοκίνητα από το 1985 ως το 2000, χρόνια που η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία απολάμβανε τους κόπους χρόνων, που την έκαναν ήδη από τότε την πιο αξιόπιστη. Και τα γιαπωνέζικα μοντέλα διατηρούν ακόμη αυτή την καλή φήμη, το «δε σπάει, δε χαλάει». Όταν λοιπόν βλέπεις τέτοια παραδείγματα αυτοκίνητων που παρά τα πάρα πολλά χρόνια τους, δουλεύουν «ρολόι», η εικόνα αυτή ενισχύεται.
Κυριαρχούν στις έρευνες αξιοπιστίας τα «Made In Japan»
Τι γίνεται όμως με τα καινούργια μοντέλα; Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία παραμένει στην κορυφή της αξιοπιστίας στις μεγάλες έρευνες παγκοσμίως, όμως δεν είναι αυτές που κοιτάζει ο Έλληνας οδηγός για να αποφασίσει τι αυτοκίνητο θα αγοράσει. Αντίθετα η εικόνα των παλιών γιαπωνέζικων μοντέλων στους δρόμους είναι χειροπιαστό δείγμα αξιοπιστίας, ειδικά με δεδομένο το πόσο καλά δουλεύουν αλλά και πόσα παλιά μοντέλα είναι γιαπωνέζικα.
Ειδικά οι Έλληνες που τα κρατάνε πολλά χρόνια αγοράζουν κυρίως με βάση την αξιοπιστία
Είναι όμως τελικά τόσο ισχυρή αυτή η εικόνα; Τόσο ισχυρή ώστε να επικρατήσει όλων των άλλων χαρακτηριστικών όταν επιλέγεις καινούργιο αυτοκίνητο; Και ισχύει για όλα τα γιαπωνέζικα; Ακόμη και αυτά που κατασκευάζονται εκτός Ιαπωνίας; Πόσο σου «μιλάνε» εσένα όλα αυτά τα παλιά αυτοκίνητα και τελικά τι σου λένε, και πόσο σε πείθουν για το μέλλον των καινούργιων Ιαπωνικών μοντέλων; Τι λες;