ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τι συμβαίνει αν μείνεις από AdBlue στο dieselάκι σου;

 Σχολιάστε 
14.063 Επισκέψεις στο άρθρο (14/8/2024)
Τι συμβαίνει αν μείνεις από AdBlue στο dieselάκι σου;

- To AdBlue αποτέλεσε το φιλί της ζωής για τα diesel
- Σκοτώνει σχεδόν το 85% των βλαβερών ρύπων του diesel
- Χρειάζεσαι περίπου 1-2 λίτρα ανα 1.000 χλμ.
- Ξέμεινες γιατί αγνόησες τις προειδοποιήσεις; Ο κινητήρας δε θα ξεκινήσει

To AdBlue αποτέλεσε το φιλί της ζωής για τα diesel

Λίγο πολύ όλοι γνωρίζουμε πως τα πετρελαιοκίνητα οχήματα διαφέρουν από τους βενζινοκινητήρες. Μάλιστα τα τελευταία χρόνια οι αλλαγές στα μοτέρ πετρελαίου, με στόχο τη μείωση των ρύπων τους, ήταν πολλές. Βασική προσθήκη το φίλτρο μικροσωματιδίων DPF που κρατά τα βλαβερά μικροσωματίδια που παράγονται από την καύση πετρελαίου όπως τα οξείδια του αζώτου (ΝΟx). Τελευταία και σημαντικότερη προσθήκη, ήταν το σύστημα ουρίας που καταφέρνει να μετατρέπει τα παραπάνω σωματίδια σε αβλαβές άζωτο και υδρατμούς, δηλαδή νερό. Η τεχνολογία αυτή έχει παίξει τα τελευταία χρόνια σημαντικότατο ρόλο στην καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Σκοτώνει σχεδόν το 85% των βλαβερών ρύπων του diesel

Το AdBlue, είναι ένα άχρωμο και μη τοξικό υγρό που αποτελείται από ουρία και απιονισμένο νερό σε αναλογία 32,5% και 67,5% αντίστοιχα. Αυτό που αξίζει να θυμάστε σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του, δεν είναι τίποτα περισσότερο από μία ιδιότητα που έχει η ουρία. Με απλά λόγια, όταν θερμαίνεται αυτό το υγρό, δημιουργείται αμμωνία, η οποία έχει την ικανότητα που αναφέραμε παραπάνω, να διασπά τα βλαβερά για το περιβάλλον οξείδια του αζώτου (NOx) και να τα μετατρέπει σε άζωτο και νερό. Το νερό αποβάλλεται σε μορφή υδρατμών, ενώ το άζωτο είναι εντελώς αβλαβές. Μην ξεχνάτε, άλλωστε, ότι σχεδόν το 80% του ατμοσφαιρικού αέρα που αναπνέουμε αποτελείται από άζωτο.

Το AdBlue έρχεται σε επαφή με τα καυσαέρια των κινητήρων πετρελαίου και είναι πολύ αποτελεσματικό, μιας και καταφέρνει να «σκοτώσει» σχεδόν το 85% του NOx που παράγεται από την καύση του μείγματος. Η είσοδος του συγκεκριμένου υγρού σε επιβατικά αυτοκίνητα ήρθε το 2014 με τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6.

Χρειάζεσαι περίπου 1-2 λίτρα ανα 1.000 χλμ.

Υπολογίζεται ότι απαιτούνται περίπου 1-2 λίτρα υγρού ανά 1000 χιλιόμετρα. Τα περισσότερα οχήματα έχουν ένα ντεπόζιτο χωρητικότητας τουλάχιστον 5-10 λίτρων, ώστε να έχουν ανάγκη ανεφοδιασμού το πολύ 2 φορές μεταξύ των ετήσιων σέρβις. Τι γίνεται όμως αν ενώ το AdBlue τελειώνει από το αυτοκίνητο και ο οδηγός δεν συμπληρώσει υγρό;

Ξέμεινες γιατί αγνόησες τις προειδοποιήσεις; Ο κινητήρας δε θα ξεκινήσει

Όταν το η στάθμη AdBlue πέσει σε χαμηλά επίπεδα, μια προειδοποιητική λυχνία ανάβει στο ταμπλό του οχήματος, ενημερώνοντας τον οδηγό ότι είναι ώρα για ανεφοδιασμό. Αυτή η ειδοποίηση έρχεται σχετικά νωρίς (διαφέρει ανάλογα τον κατασκευαστή), ώστε να υπάρχει περιθώριο αρκετών χιλιομέτρων.

Εάν όμως ο οδηγός αγνοήσει τις προειδοποιήσεις και δεν προσθέσει AdBlue, μπορεί να βρεθεί σε δύσκολη κατάσταση, καθώς το όχημά του πιθανότατα δε θα παίρνει καν μπροστά, με αποτέλεσμα να ξεμένει αποκλεισμένος στη μέση του πουθενά.

Τέλος, αν η σχετική ένδειξη παραμένει αναμμένη ακόμη και μετά την προσθήκη του AdBlue, υπάρχει περίπτωση το σύστημα να έχει κάποιο πιο σοβαρό πρόβλημα και θα χρειαστεί να πάει στο συνεργείο για διάγνωση-επισκευή της βλάβης.
 

Mercedes
DOBLO VS COURIER