- Στα παλιότερα αυτοκίνητα οι ζημιές μαζεύονται με τα χρόνια
- Ό,τι δε σχετίζεται με τη συντήρηση ασφαλείας μένει συνήθως στην άκρη για «αργότερα»
- Η αξία ενός αυτοκινήτου δεν είναι μόνο τι λεφτά πιάνει αν πουληθεί αλλά και πόσα θες για τον αντικαταστάτη του
- Οι πιο μεγάλες επισκευές κάνουν ακόμη μεγαλύτερη διαφορά αλλά κοστίζουν
Στα παλιότερα αυτοκίνητα οι ζημιές μαζεύονται με τα χρόνια
Μπορεί να είναι παλιό, είναι όμως ακόμη «μια χαρά», αν και υπάρχουν ένα-δύο πράγματα που έχουν μείνει πολύ καιρό χωρίς επισκευή. Τι είναι αυτό που θα έφτιαχνες με την πρώτη ευκαιρία στο αυτοκίνητό σου για να είναι κάτι περισσότερο από «μια χαρά»;
Το μεγαλύτερο πρόβλημα με τα παλιότερα αυτοκίνητα δεν είναι ότι είναι παλιά, αλλά ότι με τα χρόνια μαζεύονται διάφορα προβλήματα. Δεν είναι δηλαδή πως είναι τόσο χειρότερα από τα καινούργια, αν και αυτό από μόνο του είναι μεγάλη συζήτηση. Είναι το ότι έχουν μαζευτεί τόσες ζημιές και φθορές που τα κάνει κουραστικά, ή ακόμη και αν είναι χωρίς προβλήματα, δεν τα κάνει σε καμία περίπτωση να θυμίζουν καινούργιο αμάξι. Όχι σημερινό καινούργιο, αλλά ούτε όπως ήταν τα ίδια κάποτε καινούργια.
Ό,τι δε σχετίζεται με τη συντήρηση ασφαλείας μένει συνήθως στην άκρη για «αργότερα»
Το κακό είναι πως από ένα σημείο και μετά κάποια πράγματα που προκύπτουν, αν δεν είναι θέμα συντήρησης ώστε να κινείται το αυτοκίνητο με ασφάλεια, απλά μένουν για «αργότερα». Ειδικά ό,τι δεν έχει άμεσο αντίκτυπο στην λειτουργία του μοτέρ, τα φρένα και τις αναρτήσεις, δηλαδή τα απολύτως απαραίτητα, συνήθως μένει στην άκρη. Μετά αρχίζει και το «τι να ρίξεις τόσα λεφτά σε παλιό αμάξι» και η κατάσταση γίνεται ακόμη χειρότερη.
Η αξία ενός αυτοκινήτου δεν είναι μόνο τι λεφτά πιάνει αν πουληθεί αλλά και πόσα θες για τον αντικαταστάτη του
Αυτή είναι μια συνήθης «παγίδα», δηλαδή να μετράς την αξία του αυτοκινήτου σου με το τι θα «πιάσει» αν το πουλήσεις. Ειδικά εφόσον δεν θα το πουλήσεις, η αξία του είναι αυτή που θα είχε ο αντικαταστάτης του. Δηλαδή πόσο θα σου στοίχιζε να αγοράσεις ένα αμάξι όπως θα ήθελες να είναι. Με βάση αυτό πρέπει να δεις αν αξίζει να δώσεις λεφτά για να κάνεις αυτές τις δουλειές στο δικό σου αμάξι ώστε να γίνει όπως θα το ήθελες. Με αυτό το κριτήριο, το να ρίξεις λίγα χρήματα για να γίνει το παλαιότερο αμάξι σου όπως θα το ήθελες δεν είναι καθόλου «πεταμένα» λεφτά.
Οι μεγάλες επισκευές, πχ. αλλαγή σινεμπλόκ και βάσεων το κάνουν σαν καινούργιο αλλά κοστίζουν
Σκέψου τι διαφορά θα κάνει στο αυτοκίνητό σου μια αλλαγή σινεμπλόκ, ζαμφόρ, βάσεις ψαλιδιών και γενικά όλων των παρεμβυσμάτων. Το κόστος της εργασίας είναι μεγαλύτερο από τα ανταλλακτικά, όμως το αμάξι μετά πατάει και στρίβει σαν καινούργιο. Ειδικά αν έχεις κάνει αμορτισέρ και top mounts πρόσφατα, η διαφορά είναι τεράστια. Μπορεί να του «χρωστάς» επισκευή στην καμπίνα. Ένα νέο κομπρεσέρ air condition και η επιστροφή του κλιματισμού δίνει κυριολεκτικά άλλη πνοή στην εμπειρία που σου προσφέρει το παλιό σου αυτοκίνητο. Και φυσικά μπορεί η επισκευή να είναι πιο αισθητική. Ένα γυάλισμα στα φανάρια, μία επισκευή στη λακούβα που έχεις 8 χρόνια στην πίσω πόρτα, ή ακόμη και ένα βάψιμο. Ό,τι χρειάζεται.
Εσύ τι θα έφτιαχνες πρώτο; Και τελικά έχεις σκεφτεί πως μπορεί τα αμάξι σου να αξίζει την επισκευή, ακόμη και αν δεν θα έπιανε πολλά λεφτά αν το πουλούσες; Τι λες, μήπως μια τέτοια δουλειά του δώσει άλλη ζωή στα χέρια σου;