Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Γιατί τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά δεν κρατάνε την αξία τους;

Γιατί τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά δεν κρατάνε την αξία τους;

12.617 Επισκέψεις στο άρθρο (13/1/2024)

- Η αγορά μεταχειρισμένου δε βλέπει την αξία που υπάρχει στην αρχική τιμή των ηλεκτρικών
- Η πτώση των τιμών στα μεταχειρισμένα φτάνει το 8.4% για κάθε δύο μήνες που κάθονται στις μάντρες
- Στο δεύτερο χέρι το ηλεκτρικό δεν απευθύνεται στους ίδιους αγοραστές όπως όταν είναι καινούργιο
- Αυτό επηρεάζει περισσότερο όσους αγοράζουν αντί να μισθώνουν ηλεκτρικά

Η αγορά μεταχειρισμένου δε βλέπει την αξία που υπάρχει στην αρχική τιμή των ηλεκτρικών

Πώς γίνεται αυτοκίνητα που ξεκινάνε από 50-60 χιλιάδες ευρώ, να πωλούνται κάτω από το μισό σε μόλις 2 χρόνια και κοντά στο ⅓ της αρχικής τιμής σε μόλις 3 χρόνια; Η αγορά μεταχειρισμένου δε βλέπει το ηλεκτρικό όπως αυτή του καινούργιου. Είναι όμως αυτό πρόβλημα ή ευκαιρία;
 
Τα 50.000 που ζητά ένα ηλεκτρικό σήμερα είναι πολλά λεφτά και η αγορά τους κινείται κυρίως μέσω leasing ή παρόμοιων προγραμμάτων. Όταν όμως έρθει η στιγμή να πουληθεί ως μεταχειρισμένο, οι έμποροι συχνά ξεχνούν πως τα 50.000 ευρώ ήταν πλασματικά, αφού υπήρξε γενναία κρατική βοήθεια και πως για δεύτερο χέρι ακόμη η αγορά θέλει να αποφύγει τα ηλεκτρικά. Το αποτέλεσμα είναι τα υβριδικά και συμβατικά τελευταίας τεχνολογίας να φεύγουν αμέσως από τις εκθέσεις μεταχειρισμένων, ενώ τα ηλεκτρικά να κάθονται και να μαζεύουν σκόνη.
 

Η πτώση των τιμών στα μεταχειρισμένα φτάνει το 8.4% για κάθε δύο μήνες που κάθονται στις μάντρες

Ακόμη χειρότερα, εκτός από σκόνη, μαζεύουν και απαξίωση. Σε χώρες της Ευρώπης οι τιμές στο διάστημα Οκτωβρίου-Νοεμβρίου έπεσαν 8,4%, το υψηλότερο ιστορικό, μετά το 19% στο εξάμηνο Απριλίου-Σεπτεμβρίου. Η ζήτηση είναι στο ναδίρ ακόμη και στο δεύτερο κύκλο leasing (μεταχειρισμένων). Αρχικά οι έμποροι θεώρησαν πως το πρόβλημα είναι ο τρόπος απόκτησης, αλλά μάλλον έχει να κάνει με το ποιος αγοράζει, όχι πως.
 

Στο δεύτερο χέρι το ηλεκτρικό δεν απευθύνεται στους ίδιους αγοραστές (πλούσιους) όπως όταν είναι καινούργιο

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν δημιουργήσει σε όλη την Ευρώπη μια αγορά δύο ταχυτήτων. Αυτών που μπορούν ή και θέλουν, και αυτών που δεν μπορούν ή και δεν θέλουν. Στην πρώτη ταχύτητα οι εταιρικές πωλήσεις και τα ιδιωτικά leasing από ανθρώπους που έχουν την αγοραστική δύναμη και για την απόκτηση αλλά και για το lifestyle (μονοκατοικία, πάρκινγκ στο γραφείο, φορτιστές και στα δύο). Στη δεύτερη ταχύτητα όσοι βρίσκουν τις τιμές υψηλές ή και παράλογες, ή και δεν έχουν το lifestyle να διατηρήσουν και να κάνουν χρήση ενός ηλεκτρικού. Η δεύτερη αυτή κατηγορία αποτελεί και το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς μεταχειρισμένου. Οπότε τα ηλεκτρικά, ποιoς θα τα πάρει δεύτερο χέρι;
 

Αυτό επηρεάζει περισσότερο όσους αγοράζουν αντί να μισθώνουν ηλεκτρικά

Για όσους μισθώνουν το πρόβλημα θα φανεί όταν τσιμπήσουν οι τιμές με τον επαναυπολογισμό της απαξίωσης. Εάν και όταν. Για όσους αγοράζουν με δικά τους χρήματα και περιμένουν στο δεύτερο χέρι να εξαργυρώσουν όπως έκαναν πριν με ένα premium μοντέλο, τότε υπάρχει πρόβλημα. Γιατί αγόραζες μια E-Class με 60.000 ευρώ και όταν την πουλούσες είχε κρατήσει το μεγαλύτερο μέρος της αξίας της. Στα ηλεκτρικά, στα ίδια λεφτά, δε θα πάρεις πίσω ότι σου έδινε η Mercedes.
 
Για όσους βέβαια περιμενουν το φθηνό ηλεκτρικό, ίσως το μεταχειρισμένο να είναι επιτέλος η λύση. Εφόσον όμως έρθει και στην Ελλάδα. Εσύ τι λες; Περιμένεις το φθηνό μεταχειρισμένο για πας σε ηλεκτρικό; Ή ούτε έτσι;
 

Hyundai
MB PRO AFTER SALES HROES KALOKAIRIOY