Ένα νέο καινοτόμο και «έξυπνο» σύστημα φρεναρίσματος θα λανσάρει η Brembo το 2024, το οποίο ονομάζεται Sensify!
Δεν είναι μόνο οι αυτοκινητοβιομηχανίες που εξελίσσουν τα μοντέλα τους, καθώς το ίδιο ισχύει και για τις εταιρείες που τις προμηθεύουν με εξαρτήματα, τα οποία γίνονται ολοένα και πιο σύγχρονα. Στο πλαίσιο αυτό η Brembo ανακοίνωσε το νέο «έξυπνο» σύστημα πέδησης για αυτοκίνητα που ετοιμάζει και έχει την ονομασία Sensify.
Το βασικό χαρακτηριστικό του Sensify είναι πως μπορεί να λειτουργεί ανεξάρτητα σε κάθε έναν από τους τέσσερις τροχούς ενός οχήματος και θα μπορούσε έτσι να είναι η πρώτη εφαρμογή ενός συστήματος ενεργού πέδησης. «Πιστεύουμε ότι το Sensify θα μπορούσε να είναι μια πρωτοποριακή τεχνολογία με την ίδια τεράστια επίδραση που είχε το ABS όταν κυκλοφόρησε στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Brembo, Daniele Schillaci.
Ο Schillaci είπε επίσης ότι η Brembo βρίσκεται σε συνομιλίες με μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία premium για να προμηθεύσει το Sensify στα μοντέλα της από το 2024. Αναμένει ότι το σύστημα θα γίνει «στάνταρ χαρακτηριστικό», τουλάχιστον για τις premium πλατφόρμες, έως το 2030.
Φρενάρισμα με τεχνητή νοημοσύνη
Το Sensify συνδυάζει ένα μεγάλο μέρος του τρέχοντος χαρτοφυλακίου προϊόντων της Brembo με δαγκάνες, δίσκους και τακάκια με ψηφιακή τεχνολογία και τεχνητή νοημοσύνη για να δημιουργήσει ένα ευέλικτο και καινοτόμο οικοσύστημα που περιλαμβάνει λογισμικό, προγνωστικούς αλγόριθμους και διαχείριση δεδομένων για τον ψηφιακό έλεγχο του συστήματος πέδησης.
Που διαφέρει από τα σημερινά συστήματα πέδησης
Τα τρέχοντα συστήματα πέδησης χρησιμοποιούν υδραυλικές δαγκάνες που εφαρμόζουν την ίδια δύναμη πέδησης σε κάθε τροχό. Όταν ένας τροχός χάσει την πρόσφυση, το ABS ανοίγει τη δαγκάνα για να ανακτήσει το κράτημα και στη συνέχεια το φρενάρισμα συνεχίζεται. Στο Sensify, δύο μονάδες ελέγχου, μία για τον μπροστινό άξονα και μία για τον πίσω άξονα, εφαρμόζουν την επιθυμητή δύναμη πέδησης σε κάθε μεμονωμένο τροχό. Η διαδικασία πέδησης χρησιμοποιεί ηλεκτρομηχανικούς ενεργοποιητές που έχουν ταχύτερο χρόνο αντίδρασης σε σύγκριση με ένα υδραυλικό σύστημα.
Τα πλεονεκτήματα που προσφέρει
Μάλιστα, σύμφωνα με την Brembo, η παροχή συγκεκριμένης δύναμης πέδησης σε κάθε μεμονωμένο τροχό προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα, όπως: Καλύτερη σταθερότητα γιατί αποτρέπει τις προσωρινές απώλειες πρόσφυσης που προέρχονται από την επέμβαση του ABS. Καλύτερη ανθεκτικότητα, γιατί όταν ένας μόνο δίσκος φρένου ή δαγκάνα αρχίζει να υπερθερμαίνεται, η δύναμη πέδησης μειώνεται εκεί και αυξάνεται στους άλλους τρεις τροχούς. Χαμηλότερο συνολικό κόστος χρήσης αφού η φθορά στα τακάκια, τις δαγκάνες και τους δίσκους γίνεται ομοιόμορφα.
Και σε επαγγελματικά οχήματα
Κλείνοντας η Brembo είπε πως το Sensify θα εισαχθεί πρώτα σε πιο ακριβά premium μοντέλα, αλλά έχει επίσης μεγάλες δυνατότητες για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα και βαρέα φορτηγά!
Συνέχεια του άρθρου >>>
Ήρθε η επανάσταση στο φρενάρισμα;
-Το Brembo Sensify φρενάρει ανεξάρτητα κάθε τροχό εφαρμόζοντας διαφορετική πίεση.
-Είναι πιο γρήγορο σε αντίδραση και καλύτερο σε απόδοση από τα τρέχοντα συστήματα.
-Διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη
-Έχει ενδιαφερθεί η πρώτη μάρκα, το 2024 αναμένεται να κάνει ντεμπούτο
-Ταιριάζει και σε επαγγελματικά οχήματα
Θα καταφέρει το Brembo Sensify να έχει την επίδραση που είχε το ABS όταν έκανε την εμφάνισή του;