ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
To Euro7 βάζει τέλος & στα χειροκίνητα κιβώτια, μετά τα μικρά μοντέλα

To Euro7 βάζει τέλος & στα χειροκίνητα κιβώτια, μετά τα μικρά μοντέλα

10.887 Επισκέψεις στο άρθρο (29/11/2023)

- Ο «τυφώνας» του Euro7 φέρνει τα πάνω κάτω
- Πρώτα ήταν η κατηγορία των μικρών που άρχισε να εξαφανίζεται λόγω ρύπων
- Τώρα τα νέα μοντέλα θα βγαίνουν μόνο με αυτόματο
- Την αρχή έκανε η VW αλλά όλο και περισσότεροι θα ακολουθήσουν

Οι ρύποι εξαφανίζουν το λεβιέ ταχυτήτων!

Πριν από μερικούς μήνες το VW Group ενημέρωνε πως σε περίπτωση εφαρμογής του Euro7, του νέου αυστηρότερου πρωτόκολλου για τους ρύπους, τότε θα αναγκαστεί να κόψει πολλά μικρά μοντέλα. Από τη Fabia και το Polo, μέχρι το SUVάκι Kamiq, όλο το B-Segment του ομίλου φλερτάρει με αφανισμό.

Κάτι τέτοιο θα είχε ως αποτέλεσμα και το κλείσιμο μονάδων παραγωγής και άρα χαμένες πολλές θέσεις εργασίας. Ο λόγος; Ότι ουσιαστικά τα νέα πρωτόκολλά ρύπων θα είναι τόσο αυστηρά που θα απαιτούν ακριβές τεχνολογίες, κάνοντας ασύμφορη την παραγωγή ενός μικρού μοντέλου, καθώς δεν θα υπάρχουν πλέον περιθώρια κέρδους.

Και αν τα παραπάνω τα γνώριζαν όσοι ασχολούνται με τα αυτοκινητιστικά νέα, οι Γερμανοί ξαναχτύπησαν και αυτή τη φορά πρόκειται για τα χειροκίνητα κιβώτια. Η γενικότερη «στροφή» προς τα αυτόματα έχει ξεκινήσει εδώ και σχεδόν μια 10ετία. Πρώτα τα φουλ υβριδικά και στη συνέχεια τα φουλ ηλεκτρικά, που ταιριάζουν (σχεδόν) αποκλειστικά με αυτόματα κιβώτια, μας «έμαθαν» πως τα χειροκίνητα δεν έχουν μέλλον.

Και τώρα ήρθε η VW να μας το υπενθυμίσει εκ νέου. Όπως δήλωσε ο επικεφαλής τεχνικής ανάπτυξης της Volkswagen, Kai Grünitz, το χειροκίνητο κιβώτιο θα κοπεί τελείως από την γκάμα του επόμενου Golf. Και όταν λέμε «επόμενο», εννοούμε την ανανεωμένη έκδοση της τρέχουσας, 8ης γενιάς του γερμανικού μικρομεσαίου.

«Με το νέο Golf δεν θα υπάρξει χειροκίνητο κιβώτιο», είπε λακωνικά ο Grünitz, καθώς έτσι θα βοηθήσει την VW να συμμορφωθεί με την σκληρή πραγματικότητα του Euro7. Ωστόσο μια τέτοια εξέλιξη προκαλεί εύλογες απορίες, καθώς μέχρι τώρα ξέραμε πως το ίδιο μοντέλο με χειροκίνητο κιβώτιο πετύχαινε χαμηλότερη κατανάλωση από το αντίστοιχο αυτόματο. Κάτι τέτοιο άλλωστε επιβεβαιώνουν και οι μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center. Οπότε τι ακριβώς συμβαίνει;

Υπάρχουν δύο πιθανά σενάρια. Το πρώτο έχει να κάνει με το «ταίριασμα» του αυτόματου με υβριδικές τεχνολογίες (πχ. Plug-in hybrid) και εφόσον έχουμε διαβάσει πως το ανανεωμένο Golf θα εφοδιάζεται με δυο βελτιωμένα ήπια υβριδικά σύνολα βενζίνης, πιθανόν οι άνθρωποι της VW να έχουν βρει μια νέα φόρμουλα που πετυχαίνει χαμηλότερη κατανάλωση με το αυτόματο κιβώτιο αντί του χειροκίνητου.

Το δεύτερο σενάριο έχει να κάνει με μια προσπάθεια περεταίρω πίεσης από τον όμιλο, για παράταση ή ακύρωση μέχρι νεωτέρας του Euro7, μιας και σε κάθε ευκαιρία φαίνεται η αντίθεση του Group σε αυτό. Δεν είναι άλλωστε και ο μόνος, καθώς και άλλες εταιρείες έχουν δείξει τον τελευταίο καιρό την αντίθεσή τους σε μια νέα αυστηροποίηση στα πρότυπα ρύπων.

Εσείς όμως τι λέτε; Θα βάλει το Euro7 την ταφόπλακα στα χειροκίνητα κιβώτια; Και αν ναι, τότε τι θα κάνετε με το επόμενό σας αυτοκίνητο αν είστε «οπαδός» του λεβιέ; 

Mercedes
Citroen