Η συλλεκτική έκδοση του Ford Fiesta ST κατάφερε χάρη στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της να σπάσει το ρεκόρ του άμεσου ανταγωνιστή του Hyundai i20 N για βρεθεί στην κορυφή ανάμεσα στα μοντέλα που είναι ακόμα στην παραγωγή
1 Ξεπέρασε κατά ένα 1 χλμ. το ρεκόρ των 79 χλμ./ώρα του i20N 2 Είναι συλλεκτική έκδοση σε 500 κομμάτια 3 Έχει ρυθμιζόμενη ανάρτηση και ειδικές ζάντες 4 Ίδιος κινητήρας στα 200 άλογα
80 χλμ./ώρα
Με δεδομένη την οδηγική εικόνα, αλλά και τη συμπεριφορά του συλλεκτικού Ford Fiesta ST στο δρόμο, oι προσδοκίες μας στην κορυφαία δοκιμή ενεργητικής ασφάλειας που διεξάγει το AutoΤρίτη (Εlk Test), ήταν μεγάλες. Tι κάνει όμως ξεχωριστό αυτό το 3θυρο Azur Blue Fiesta ST, που κατασκευάστηκε σε 500 μονάδες από τις οποίες οι 300 πήγαν στην Μεγάλη Βρετανία; Mα φυσικά η coilover πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση της Ford Performance. Το συγκεκριμένο Fiesta ST έχει χαμηλώσει κατά 15 χιλιοστά στον εμπρός άξονα και κατά 10 χλστ. στον πίσω. Επιπλέον, εκτός από κάποιες στυλιστικές διαφοροποιές λεπτομέρειες, υπάρχουν και special 18άρες ζάντες, από τις οποίες έχουν εξοικονομηθεί συνολικά 8 κιλά από τη μη αναρτώμενη μάζα. Ο εξαιρετικός, αποδοτικός τρικύλινδρος 1.500άρης turbo έχει μείνει απαράλλαχτος με 200 άλογα, ενώ υπάρχει στάνταρ το μπλοκέ διαφορικό της Quaife (διαθέσιμο και στις υπόλοιπες εκδόσεις). Η δοκιμή έγινε με την ανάρτηση στην 4η θέση ρύθμιση σκληρότητας από τις διαθέσιμες 6 και με επιλεγμένο το sport πρόγραμμα λειτουργίας.
Η πρώτη προσπάθεια του συλλεκτικού Fiesta ST έγινε στα 77 χλμ./ώρα, εκεί δηλαδή που ήταν το όριο για το Puma ST. Το εκρηκτικό μικρό της Ford τα κατάφερε με χαρακτηριστική άνεση, χωρίς την παραμικρή απόκλιση από την πορεία του. Ανάλαφρο και ζωντανό σε όλες τις εναλλαγές πορείας, το Fiesta ST εμφάνισε αστραπιαία απόκριση στις εντολές του οδηγού, με μικρή κλίση και τον οδηγό να έχει τον απόλυτο έλεγχο μέσω του απίθανου τιμονιού, το οποίο χάρη στη νέα γεωμετρία της ανάρτησης έγινε ακόμα πιο άμεσο. Ούτε υποψία μεταφοράς βάρους, ουδέτερο κράτημα με ουσιαστικά μηδενική εμπλοκή του ESP.
Ακόμα και πέρα από το όριό του, η αντίδραση του Fiesta ST ήταν απόλυτα ελεγχόμενη, χωρίς απώλεια της αυτοκυριαρχίας του συνόλου.
Με την πρώτη αίσθηση να είναι απόλυτα κολακευτική για το συλλεκτικό Fiesta ST, δοκιμάσαμε στην ταχύτητα-ρεκόρ των 81 χλμ./ώρα που είχε καταφέρει το Honda Civic Type R. Με ταχύτητα εισόδου τα 78 χλμ./ώρα, το Fiesta ST δεν κατάφερε να ολοκληρώσει την δοκιμασία χωρίς επαφή με τις κορίνες. Παρά την άμεση αντίδραση στην πρώτη αλλαγή πορείας, υπήρξε έντονη υποστροφή που οδήγησε στην επαφή με τις κορίνες του μεσαίου διαδρόμου και φυσικά στην αποτυχία να παραμείνει εντός τροχιάς. Παρά την τάση του πίσω εσωτερικού τροχού να ανασηκώνεται, η αντίδραση στην πέρα από το όριο ταχύτητα ήταν γραμμική και ελεγχόμενη. Θα θέλαμε πιο δραστική την επέμβαση του ESP σε μια τόσο οριακή κατάσταση.
Ούτε υποψία μεταφοράς βάρους, ουδέτερο κράτημα με ουσιαστικά μηδενική εμπλοκή του ESP.
Το Ford Fiesta ST κατάφερε να περάσει το τεστ με 80 χλμ./ώρα, όχι μία, αλλά συνεχόμενες φορές. To… «σπέσιαλ» Fiesta ST απέδειξε πως το ειδικό τμήμα για τα σπορ αυτοκίνητα της Ford μπορεί να κάνει θαύματα. Η «ζωντανή» πίσω ανάρτηση και η ρυθμίσιμη συμπεριφορά βοήθησαν το Fiesta ST να αντιδράσει εξαιρετικά στις απότομες εναλλαγές πορείας και να συμπεριφερθεί με ομοιογενή τρόπο. Ήταν εξαιρετικός ο «μηχανικός» τρόπος που έβγαλε σε πέρας τη δοκιμασία με ελάχιστη εμπλοκή του ESP. Ένα μικρό GTi με σπαρταριστά «ζωντανό» οδηγικό χαρακτήρα και εξαιρετικές δυνατότητες.
Ανάλαφρο και ζωντανό σε όλες τις εναλλαγές πορείας, το Fiesta ST εμφάνισε αστραπιαία απόκριση στις εντολές του οδηγού.
Γενική αίσθηση οδηγού:
Aυτό το σπέσιαλ Fiesta ST είναι καταπληκτικό. Μπορεί να γλυστράει λίγο νωρίτερα από το i20 N, αλλά η συνολική αίσθηση, η ευελιξία και φυσικά η αποτελεσματικότητά του (έκανε ρεκόρ) είναι κορυφαία!
Γενική αίσθηση επιβαινόντων:
Πολύ «ζωντανό» το πίσω μέρος. H απουσία πίσω χειρολαβών είναι ενοχλητική στη γρήγορη οδήγηση.