Ο Όμιλος Renault είναι ένας από τους έξι κατασκευαστές που συμμετέχουν σε κοινοπραξία, η οποία λανσάρει 20 λειτουργικά νέα χαρακτηριστικά στο πρωτότυπο αυτοκίνητο H1st Vision, το οποίο δημιουργήθηκε από την Software Republique.
Στόχος η βελτίωση της άνεσης, της ασφάλεια και της ιδιοκτησίας
Μια κοινοπραξία που αποτελείται από τους πιο αναγνωρίσιμους κολοσσούς της βιομηχανίας της Γαλλίας αποκάλυψε ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο που υπόσχεται να ξεκινήσει την επανάσταση στην κινητικότητα με 20 λειτουργικές νέες τεχνολογίες. Ο λόγος για το H1st Vision, το οποίο σχεδιάστηκε από την Software Republique, που ιδρύθηκε το 2021 από τις εταιρείες Atos, Dassault Systèmes, Thales, ST Microelectronics, Orange και τον Όμιλο Renault.
Το πρωτότυπο αυτοκίνητο, H1st Vision, είναι μια εξέλιξη του περσινού Renault Scenic Vision, προσαρμοσμένο για να επιδεικνύει ανθρωποκεντρικές καινοτομίες στον τομέα της κινητικότητας. Αυτά στοχεύουν στη βελτίωση της άνεσης, της ασφάλειας και της εμπειρίας ιδιοκτησίας των νέων αυτοκινήτων.
Η κύρια καινοτομία του H1st Vision είναι το βιομετρικό ξεκλείδωμα, το οποίο καταργεί το παραδοσιακό κλειδί και χρησιμοποιεί το πρόσωπο, το όνομα, το ύψος και τον τρόπο βαδίσματος για να καταγράψει τον εκάστοτε άνθρωπο ως τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου. Οι κάμερες στους εξωτερικούς καθρέφτες αναγνωρίζουν τον ιδιοκτήτη καθώς πλησιάζει έως και έξι μέτρα μακριά ενώ μια μονάδα στην μεσαία κολόνα ανιχνεύει το πρόσωπό. Εάν ο άνθρωπος αυτός είναι ένας από τους εγγεγραμμένους χρήστες του αυτοκινήτου, προβάλλει έναν χαιρετισμό στο πίσω παράθυρο και τον ρωτά αν θα ήθελε να μπει στην καμπίνα. Λέγοντας «ναι», στη συνέχεια ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο και προσαρμόζει αυτόματα το κάθισμα στις προτιμήσεις του εκάστοτε χρήστη.
Το ηχοσύστημα είναι και τηλέφωνο και σύστημα ασφαλείας
Μέσα στο H1st, ένα ηχοσύστημα 16 ηχείων επιτρέπει σε κάθε επιβάτη να πραγματοποιήσει μια ιδιωτική τηλεφωνική κλήση, αναπαράγοντας τον ήχο μέσω ηχείων που είναι τοποθετημένα στο προσκέφαλό του, ενώ ταυτόχρονα δεν επιτρέπει στους άλλους επιβάτες να ακούν. Το ίδιο σύστημα χρησιμοποιείται επίσης για τα συστήματα ασφαλείας του οχήματος, ενώ αναπαράγοντας έναν ήχο μπορεί να προειδοποιήσει τον οδηγό για την παρουσία ενός οχήματος έκτακτης ανάγκης που πλησιάζει, ώστε να ανοίξει δρόμο ο οδηγός. Το H1st μπορεί επίσης να παρκάρει απομακρυσμένα, αλλά και να κανονίσει από μόνο του να πληρώσει για υπηρεσίες όπως στάθμευση και φόρτιση. Το αμιγώς ηλεκτρικό H1st είναι εξοπλισμένο με σύστημα που του επιτρέπει να παρέχει την ηλεκτρική του ενέργεια για την τροφοδοσία εξωτερικών συσκευών, ακόμα και σπιτιού, σε περίπτωση διακοπής ρεύματος.
Προσέχει την υγεία του οδηγού και κάνει βιντεοκλήση με γιατρό
Στον τομέα της ασφάλειας το H1st προχωρά ένα βήμα παραπέρα, καθώς μπορεί να παρακολουθεί τον καρδιακό παλμό και την αναπνοή του οδηγού και στη συνέχεια να προτείνει αλλαγές στις συνθήκες της καμπίνας (φωτισμός και κλίμα) ή ασκήσεις αναπνοής. Το αυτοκίνητο καταγράφει και αναλύει τις εκφράσεις του προσώπου του οδηγού και αν αναγνωρίσει ότι δεν είναι ικανός να οδηγήσει με ασφάλεια ή αντιμετωπίζει πρόβλημα υγείας θα στείλει τα δεδομένα που έχει καταγράψει σε μια υπηρεσία βοήθειας (με την άδεια του οδηγού) και θα πραγματοποιήσει μια βιντεοκλήση με έναν γιατρό. Επίσης μπορεί να επικοινωνεί με άλλα οχήματα αλλά και να ενημερώνει τον οδηγό για την παρουσία ευάλωτων χρηστών του δρόμου όπως για παράδειγμα οι ποδηλάτες.
Ξέρει τι σέρβις χρειάζεται, ενώ έχει και αδιάβλητο βιβλίο σέρβις
Ένα ακόμα εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του H1st είναι η παρουσία εικονικών αισθητήρων οι οποίοι αξιολογούν με ακρίβεια τη φθορά σε βασικά εξαρτήματα όπως η μπαταρία, τα φρένα, τα ελαστικά, το κιβώτιο ταχυτήτων και την ανάρτηση. Αυτό σημαίνει επίσης ότι το αυτοκίνητο μπορεί να παρέχει ένα ειδικά προσαρμοσμένο σέρβις προγραμματισμένο με βάση τη χρήση του και να προσφέρει συμβουλές για την επέκταση της διάρκειας ζωής του. Τέλος, η ίδια τεχνολογία συμβάλει στην δημιουργία ενός βιβλίου σέρβις του αυτοκινήτου, που δεν μπορεί να παραβιαστεί ή να αλλοιωθεί από τον ιδιοκτήτη. Αυτό ενισχύει την αξία μεταπώλησης, ισχυρίζεται η Software Rèpublique.