Oι πωλήσεις της SEAT μπορεί να παρουσίασαν μείωση για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια, λόγω της πανδημίας, η φίρμα όμως πιστεύει πως οι ηλεκτροκίνητες εκδόσεις που ετοιμάζει, θα δώσουν νέα πνοή στις πωλήσεις της το 2021.
Ο αντίκτυπος του COVID-19 επιβράδυνε προσωρινά την πορεία των πωλήσεων της SEAT. Αφού αυτές αυξήθηκαν σταθερά από το 2013, οι συνολικές πωλήσεις σημείωσαν πτώση κατά 25,6% το 2020 με 427.000 αυτοκίνητα (2019: 574.078), μετά τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων που επετεύχθη στην ιστορία της εταιρείας το 2018 και 2019.
Ανά χώρα, η Γερμανία εδραίωσε τη θέση της ως η κορυφαία αγορά για τη SEAT., με 109.500 πωλήσεις, 17,4% λιγότερο από το 2019 (132.500), με μερίδιο αγοράς 4% και 25,6% των συνολικών πωλήσεων. Ακολούθησε η Ισπανία με 73.300 πωλήσεις, 32,1% λιγότερο από το προηγούμενο έτος (108.000), όπου η SEAT ήταν ο ηγέτης της αγοράς για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, και το Ηνωμένο Βασίλειο, με 45.600, 33,8% λιγότερο από το 2019 (68.800). Η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν οι δύο κύριες ευρωπαϊκές αγορές όπου ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας επηρεάστηκε περισσότερο από την κρίση του κορονοϊού.
Παρά την πανδημία, οι πωλήσεις της SEAT αυξήθηκαν σε χώρες όπως η Τουρκία και το Ισραήλ. Στην Τουρκία, η SEAT διπλασίασε σχεδόν τις πωλήσεις της με συνολικά 11.600 αυτοκίνητα, καταγράφοντας αύξηση 95,3% (5.900), ενώ στο Ισραήλ η εταιρεία έσπασε ρεκόρ πωλήσεών για έβδομη συνεχόμενη χρονιά, φτάνοντας συνολικά τις 10.400 πωληθέντα αυτοκίνητα, αύξηση 13% από το 2019 (9.200).
Η νέα μάρκα CUPRA έσπασε το ρεκόρ πωλήσεών της το 2020, φτάνοντας συνολικά τα 27.400 πωληθέντα οχήματα, 11% περισσότερα από το 2019 (24.700), ενισχυμένες από χώρες όπως Γερμανία, Ιταλία και Μεξικό και από τη θετική αποδοχή του CUPRA Leon e-HYBRID. Τον Δεκέμβριο, η CUPRA πέτυχε επίσης τον καλύτερο όγκο πωλήσεων στην ιστορία της μέσα σε ένα μήνα, με 3.600 πωληθέντα αυτοκίνητα, 93,1% περισσότερα από τον αντίστοιχο Δεκέμβριο του 2019 (1.900). Από τη δημιουργία της CUPRA το 2018, έχουν πωληθεί περισσότερα από 65.000 αυτοκίνητα.
Το μοντέλο της CUPRA με τις καλύτερες πωλήσεις το 2020 ήταν το Leon, με 13.300 οχήματα. Η απόδοση του CUPRA Ateca ήταν επίσης σημαντική, με 10.500 πωλήσεις καθώς και του νέο Formentor, του οποίου 3.600 οχήματα κυκλοφορούν ήδη από τα τέλη του έτους.
Οι πωλήσεις SEAT μειώθηκαν κατά 27,3% το 2020 σε συνολικά 399.600 πωληθέντα οχήματα (2019: 549.400), αφού η μάρκα ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μαζική μάρκα στην Ευρώπη τα προηγούμενα τρία χρόνια. Η μείωση των πωλήσεων σε αγορές όπως η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίες επηρεάστηκαν σοβαρά από τους πανδημικούς περιορισμούς εξηγεί αυτή τη μείωση. Το SEAT Leon ήταν για άλλη μια φορά το μοντέλο με τις καλύτερες πωλήσεις της μάρκας (111.900), μπροστά από το Arona (91.600), το Ibiza (81.600) και το Ateca (68.700).
Η SEAT σχεδιάζει να λανσάρει τρία νέα ηλεκτρικά μοντέλα το 2021, τα οποία θα ενταχθούν στη γκάμα ηλεκτρικών, μετά το SEAT Mii Electric, το πρώτο 100% ηλεκτρικό όχημα της εταιρείας και τις εκδόσεις e-HYBRID των SEAT Leon και CUPRA Leon.
Το πρώτο τρίμηνο του 2021, η CUPRA θα λανσάρει δύο plug-in hybrid εκδόσεις του Formentor, οι οποίες θα είναι καθοριστικές για την ανάπτυξη του νέου μοντέλου ενώ σχεδιάζει να λανσάρει το CUPRA el-Born, το πρώτο 100% ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Το νέο SEAT Tarraco e-HYBRID θα λανσαριστεί επίσης στις αρχές του τρέχοντος έτους.