ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

To Nissan Ariya στο μικροσκόπιο του AutoΤρίτη Test Center

(4/2/2025)
To Nissan Ariya στο μικροσκόπιο του AutoΤρίτη Test Center
2 Φωτογραφίες »

Η καμπίνα του θυμίζει premium μοντέλα και είναι ταυτόχρονα πρακτική
Έχει άπλετους χώρους ακόμα και για 3 επιβάτες στο πίσω κάθισμα
Κάνεις 460 χλμ. μέσα στην πόλη με μια φόρτιση, 350 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο
Η ανάρτησή του σιδερώνει τις λακκούβες και η ηχομόνωση είναι άψογη

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Η καμπίνα του θυμίζει premium μοντέλα και είναι ταυτόχρονα πρακτική

H Nissan είναι μια από τις πρωτοπόρες μάρκες στα ηλεκτρικά. Η αρχή έγινε πριν αρκετά χρόνια με το Leaf, ένα ηλεκτρικό που υπήρξε για πολλά χρόνια παγκόσμιο best seller, ενώ στην συνέχεια, εφάρμοσε όλη τη τεχνογνωσία της γύρω από τα ηλεκτρικά στην κατασκευή του πρώτου της αμιγώς ηλεκτρικού SUV, του Ariya (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του). Αυτό είναι το μοντέλο που βάζουμε στο μικροσκόπιο σε αυτό το θέμα για να το αξιολογήσουμε (δείτε τις τιμές του)

Το Ariya εντυπωσιάζει χάρη στη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Nissan και είναι επίσης πολύ επιβλητικό χάρη στο αμάξωμα των σχεδόν 4,6 μέτρων. Τα περισσότερα βλέμματα τραβάει το εσωτερικό του, το οποίο είναι μοντέρνο και hi-tech. Τον τόνο δίνουν οι δύο οθόνες 12,3 ιντσών, οι οποίες μπορούν να λειτουργήσουν ανεξάρτητα ή ως ενιαίο σύνολο, δίνοντας τη δυνατότητα της μεταξύ τους «ανταλλαγής» πληροφοριών και ενδείξεων. Συνολικά, η αίσθηση απτής ποιότητας είναι αντίστοιχη premium μοντέλων (απόδειξη οι διακόπτες και τα μπουτόν που βρίσκονται στο ταμπλό και το τεχνολογικό προφίλ σύγχρονο με την εποχή.

Εκτός από upper-class, η καμπίνα του Ariya είναι και πρακτική. Σημαντικό ρόλο παίζει η καινοτόμα συρόμενη κεντρική κονσόλα, η οποία δημιουργεί ένα προσαρμόσιμο υποβραχιόνιο και επιπλέον χώρο στο μπροστά διάζωμα.

Έχει άπλετους χώρους ακόμα και για 3 επιβάτες στο πίσω κάθισμα

Το μακρύ αμάξωμα του Ariya συνδυάζεται με μεταξόνιο στα 2.775 χλστ., μήκος που συμβάλλει στην ευρυχωρία των επιβατών. Αναλυτικότερα το πολύ φαρδύ πίσω κάθισμα (1,42 μ.) είναι υπεραρκετό ακόμη και για 3 ενήλικους επιβάτες, ενώ τα 24 εκ. πλεονάζοντα χώρου στα γόνατα και το επίπεδο πάτωμα προσφέρουν περίσσεια άνεση σε ένα ταξίδι, αρκεί να είστε μέχρι 1,89 μ, ύψος, ώστε για να μη βρίσκει το κεφάλι σας. Τέλος, όσον αφορά τις αποσκευές, το πορτ-μπαγκάζ έχει επαρκή χωρητικότητα 468 λίτρων, στο μέσο όσο για ηλεκτρικά SUV αυτής της κατηγορίας.


Ηλεκτρικό Nissan Ariya - φόρτιση, αυτονομία, χώροι, επιδόσεις, δοκιμές
2 Φωτογραφίες »

Ηλεκτρικό Nissan Ariya - φόρτιση, αυτονομία, χώροι, επιδόσεις, δοκιμές

Κάνεις 460 χλμ. μέσα στην πόλη με μια φόρτιση, 350 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο

Το Ariya που έχουμε μετρήσει εξοπλιζόταν με τη μπαταρία των 91 kWh (87 ωφέλιμη) και ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 242 ίππων και 300 Nm ροπής. Μέσα στην πόλη, μέσω της έντονης ανάκτησης που προσφέρει η τεχνολογία e-Pedal ακόμα και τα 600 χλμ. είναι εφικτός στόχος, ενώ, στον αυτοκινητόδρομο, η ηλεκτρική εμβέλεια μειώνεται στα 350 χλμ./ώρα. Σε μεικτές συνθήκες, υπολογίστε αυτονομία 450 χιλιομέτρων. Όσον αφορά την φόρτιση, το Ariya έχει αρχιτεκτονική 480V που εξασφαλίζει μέγιστη ταχύτητα φόρτισης 130 kW σε ταχυφορτιστή DC, δηλαδή χρειάζεται περίπου μισή ώρα για να φορτίσει από το 20 στο 80% με ίδια ταχύτητα φόρτισης. Στη βασική έκδοση εξοπλισμού για τη φόρτιση σε wall-box (AC), ο on board charger (OBC) επιτρέπει φόρτισης έως και 7,4 KW (13,5 ώρες για το 10-100%).

Η ανάρτησή του σιδερώνει τις λακκούβες και η ηχομόνωση είναι άψογη

Tο Ariya, όπως και όλα τα ηλεκτρικά της κατηγορίας του είναι αρκετά βαρύ. Αυτό δεν φαίνεται όταν περνάει πάνω από τις λακκούβες, χάρη στην σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση (Μακφέρσον μπροστά, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) ανάρτηση που έχει την δυνατότητα να λειαίνει αποτελεσματικά τις λακκούβες των ελληνικών δρόμων. Η ανάρτηση συνδυάζεται με καλή ηχομόνωση και έτσι, ο οδηγός και οι συνεπιβάτες του δεν θα ενοχληθούν από τους θορύβους είτε μέσα στην πόλη, είτε στον αυτοκινητόδρομο, όπου ακόμη και πάνω από τα 120 χλμ./ώρα, είδαμε ότι επικρατεί η απόλυτη ησυχία. Το σύστημα διεύθυνσης είναι καλό και το ESP θα μπει σε λειτουργία μόνο μόνο όταν γίνουν «ακρότητες», ώστε να κοντρολάρει με ασφάλεια το 2 τόνων αμάξωμα.

Δεν πρέπει να ξεχάσουμε να σημειώσουμε πως, όπως σε κάθε SUV, η θέση οδήγησης στο Ariya είναι ψηλά, ώστε ο οδηγός να έχει πολύ καλή ορατότητα, ενώ εξαιρετική είναι η  λειτουργία ανάκτησης της ενέργειας στο e-pedal.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Σελίδα 2Τεχνικά χαρακτηριστικά - Μετρήσεις
PEUGEOT
PEUGEOT