Mεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα έρευνας του διάσημου Ινστιτούτου Τεχνολογίας MIT σχετικά με το πόσους πραγματικούς ρύπους παράγουν τα ηλεκτρικά σε σχέση με τα μοντέλα εσωτερικής καύσης. Ποιο βγήκε πρώτο;
Mπορεί το Μοdel S της Τesla να θεωρείται από πολλούς το καλύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην παγκόσμια αγορά, ωστόσο μια νέα έρευνα σημειώνει ότι ίσως να μην είναι τόσο φιλικό προς το περιβάλλον όσο διαλαλεί η αμερικάνικη εταιρεία.
Το διάσημο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ) στην έρευνα του, σύγκρινε τις εκπομπές CO2 ρύπων μια σειρά μοντέλων όπως η 7άρα BMW, το Mitsubishi Space Star και το Tesla Model S. Τα αποτελέσματα ήταν μάλλον μη αναμενόμενα καθώς το Space Star αποδείχθηκε λιγότερο ρυπογόνο ακόμα και από το Tesla Model S με τις εκπομπές του να φτάνουν τα 192 γρ.CO2/χλμ.Το Μοdel S βρέθηκε στην δεύτερη θέση με 226 γρ/χλμ ενώ η 7άρα μετρήθηκε στα 385 CO2 γρ/χλμ.
Πώς γίνεται όμως ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο να παράγει ρύπους C02 αφού δεν έχει μοτέρ εσωτερικής καύσης; To ΜΙΤ εξέτασε και άλλους παράγοντες πέρα από το πόσο ρυπογόνο γίνεται κατά την λειτουργία του, όπως πόσοι ρύποι παράχθηκαν κατά τη διαδικασία συναρμολόγησης του μοντέλου και πόσοι θα μπορούσαν να δημιουργηθούν όταν φτάσει η στιγμή να πάει το αυτοκίνητο για σκραπ.
Οι ερευνητές κατέληξαν σε μια σειρά από συμπεράσματα, ωστόσο φάνηκαν εξόχως διστακτικοί να σχολιάσουν αρνητικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μέλη της έρευνας του MIT δηλώσαν χαρακτηριστικά: « Τόσο τα υβριδικά όσο και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ καλύτερα για το περιβάλλον από τα βενζίνης και diesel»
...κατά το δοκούν... όμως τρώγοντας έρχεται η όρεξη...