ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

To ηλεκτρικό Skoda Enyaq στη δοκιμή αποφυγής κινδύνου

 Σχολιάστε 
42.535 Επισκέψεις στο άρθρο (27/10/2024)
To ηλεκτρικό Skoda Enyaq στη δοκιμή αποφυγής κινδύνου
5 Φωτογραφίες »

- «Μπήκε» με 74 χλμ./ώρα, 2 πάνω από το «αδερφό» VW ID.4
- Έχει πίσω κίνηση και κινητήρα, κάτι που βοηθά στην κατανομή βάρους
- Ακόμα και πάνω από το όριο είχε προοδευτική αντίδραση και μπορείς να το ελέγξεις
- Εξαιρετική η λειτουργία του ESP, βοηθά στο να μείνει στη λωρίδα

«Μπήκε» με 74 χλμ./ώρα, 2 πάνω από το «αδερφό» VW ID.4

Η Skoda δεν ανακάλυψε τον… ηλεκτρικό τροχό του οµίλου VW και έτσι τo αµιγώς ηλεκτρικό Εnyaq iV βασίζεται στο VW ID.4, το οικογενειακό ηλεκτρικό SUV της VW που έχει ήδη υποβληθεί στη δοκιμασία του τεστ αποφυγής κινδύνου (Elk Test). Tα δύο μοντέλα µοιράζονται την ίδια MEB πλατφόρµα, έχουν την ίδια αρχιτεκτονική κίνησης (κινητήρας και κίνηση πίσω) και προσφέρουν τις ίδιες προηγµένες τεχνολογίες. Το VW ID.4 δεν είχε καταφέρει κάτι ξεχωριστό στο τεστ αποφυγής κινδύνου (δες εδώ το Elk Test του VW ID.4). Τι ισχύει όμως για το Skoda Enyaq;     

Πριν ξεκινήσουμε την αναλυτική περιγραφή να σημειώσουμε πως δοκιμάσαμε την έκδοση με τα 204 άλογα και την μπαταρία των 77 kWh, που είναι ακόμα διαθέσιμη στο leasing, ενώ για τις πωλήσεις λιανικής ισχύουν σημαντικές εκπτώσεις και προσφορές που φτάνουν έως και τα 16 χιλιάδες ευρώ.

Επιτυχημένες προσπάθειες μέχρι τα 73 χλμ./ώρα

Ξεκινήσαμε την πρώτη προσπάθεια με 70 χιλιόμετρα, ταχύτητα εισόδου την οποία το Enyaq διαχειρίστηκε πολύ εύκολα. Το ESP δεν ενεργοποιήθηκε καν, ενώ το αυτοκίνητο αντέδρασε με απόλυτη σταθερότητα στις εναλλαγές πορείας. Η κλίση ήταν ελάχιστη και η δυνατή πρόσφυση εξασφάλισε ουδέτερη συμπεριφορά. Ίδια απροβλημάτιστη συμπεριφορά είχαμε και στα περάσματα με ταχύτητα εισόδου 70 και 71 χλμ./ώρα. Να σημειωθεί εδώ πως τα 71 χλμ./ώρα ήταν το όριο του αντίστοιχου VW ID.4. Οι προσπάθειες στα 72 και στα 73 χλμ./ώρα είχαν πιο υποστροφική αντίδραση και μεγαλύτερη κλίση, αλλά ήταν επίσης επιτυχήμενες.


Με κινητήρα και κίνηση πίσω και τη σχετική ισοβαρή κατανομή, δεν επηρεάστηκε η κατευθυντικότητα στις απότομες εναλλαγές πορείας, παρότι το τιμόνι δεν είναι απόλυτα άμεσο. Το όριο του Skoda Enyaq αποδείχτηκε 2 χλμ./ώρα πάνω από το VW ID.4, που είχαμε δοκιμάσει πριν από περίπου ένα χρόνο.
5 Φωτογραφίες »

Με κινητήρα και κίνηση πίσω και τη σχετική ισοβαρή κατανομή, δεν επηρεάστηκε η κατευθυντικότητα στις απότομες εναλλαγές πορείας, παρότι το τιμόνι δεν είναι απόλυτα άμεσο. Το όριο του Skoda Enyaq αποδείχτηκε 2 χλμ./ώρα πάνω από το VW ID.4, που είχαμε δοκιμάσει πριν από περίπου ένα χρόνο.

Με όριο τα 74 χλμ./ώρα άφησε πίσω 2 χλμ./ώρα το VW ID. 4

Με αυτή την ταχύτητα εισόδου, η συμπεριφορά του πρώτου ηλεκτρικού Skoda ήταν απόλυτα ασφαλής σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας και το Enyaq έμεινε εντός τροχιάς, χωρίς να ρίξει κάποια κορίνα. Το ESP λειτούργησε διακριτικά κάνοντας άριστη δουλειά, ενώ το 50άρι προφίλ των πίσω ελαστικών και προοδευτική αντίδραση εξασφάλισε και δεν «μαγούλιασε» (έντονη παραμόρφωση λόγω πίεσης που παρατηρείται κυρίως σε ελαστικά υψηλού προφίλ πάνω του 55). Με κινητήρα και κίνηση πίσω και τη σχετική ισοβαρή κατανομή, δεν επηρεάστηκε η κατευθυντικότητα στις απότομες εναλλαγές πορείας, παρότι το τιμόνι δεν είναι απόλυτα άμεσο.

Δεν κατάφερε επιτυχημένη προσπάθεια με 75 χλμ./ώρα

Ανεβάσαμε ταχύτητα στα 75 χλμ./ώρα με το Skoda Enyaq να μην καταφέρνει να αφήσει αλώβητες τις… κορίνες του δεύτερου διαδρόμου. Η αρχική υπερστροφική διάθεση συγκρατήθηκε από τα ηλεκτρονικά για να γίνει υποστροφή λόγω του τεράστιου βάρους (2,1 τόνοι + 4 επιβάτες +αποσκευές). Αυτό που κρατάμε είναι η προοδευτικότητα των αντιδράσεων (καμία σχέση με το απότομο ξεκόλλημα που «πατούσε» σε τροχούς 21 ιντσών με προφίλ ελαστικών 45), ενώ οι 4 τροχοί έμειναν πάντα ήταν σε επαφή με την άσφαλτο.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Mercedes
NEXEN NBLUE 4SEASON