Πού σταματάει το μέγεθος ενός αυτοκινήτου να είναι προσόν κι αρχίζει να γίνεται πρόβλημα;
Το μήκος είναι πρόβλημα;
3.047 Επισκέψεις στο άρθρο (27/10/2015)
Είναι προσόν ή πρόβλημα το μήκος ενός Smart Fortwo; Στο άλλο άκρο της κατηγορίας, είναι προσόν ή είναι πρόβλημα το μήκος μίας Skoda Superb; Επειδή μπορεί να τα θέλουμε όλα μαζί αλλά δεν γίνονται, πότε το μέγεθος σταματάει να είναι προσόν και γίνεται πρόβλημα;
Φυσικά το Smart αγοράστηκε για να κινείται στην πόλη. Και το προσόν σε αυτές τις συνθήκες είναι τεράστιο αφού χωράει να παρκάρει εκεί που τίποτε άλλο δεν μπαίνει. Μέχρι τις διακοπές, που ξαφνικά με δύο μόνο θέσεις και ελάχιστο πορτ μπαγκάζ, το μήκος του Smart γίνεται πρόβλημα αφού δεν χωράει δύο με τις αποσκευές τους για πολύ.
Το ίδιο δίλημμα ισχύει σε κάθε κατηγορία στην Ελλάδα. Στα μικρά, ας πούμε, έχεις από τη μία το τεράστιο Renault Clio που με τέσσερα μέτρα «πατάει» σε χώρους κάποια μικρομεσαία. Ένα κανονικό οικογενειακό για πολλούς.
Έλα όμως που το παρκάρεις όπου βρεις, κι έτσι η διαφορά των 25 εκατοστών από ένα Yaris είναι τεράστια όταν ψάχνεις για θέση. Και πάνω που σκεφτόσουν ποιο μικρό θα σε βολέψει, βρέθηκες στο ίδιο δίλημμα. Θες το μέγεθος του Clio για τους χώρους, όμως το Yaris θα παρκάρει πιο εύκολα.
Και συνεχίζει και σε άλλες κατηγορίες. Γιατί πας στην Skoda να δεις την Octavia και συνειδητοποιείς πως με μικρή διαφορά μπορείς να ανέβεις στην Superb. Μια κατηγορία πάνω, αλλά και πολλά εκατοστά περισσότερα. Οι χώροι δεν «παίζονται», αλλά το θέμα ξαναγυρίζει στο πάρκινγκ. Που θα το παρκάρεις το «πλοίο».
Αλλάζουν αυτά τα διλήμματα αν έχεις δικό σου χώρο στάθμευσης; Πιθανώς να γίνονται λίγο πιο εύκολα, όμως τα αυτοκίνητα κινούνται και παρκάρουν πάντα όπου βρουν, άρα το μέγεθος παραμένει πρόβλημα.
Ένα πρόβλημα που έχει λυθεί σε κάποιες χώρες όπως η Γερμανία και η Μ. Βρετανία όπου το πάρκινγκ είναι παντού ελεγχόμενο και οι θέσεις συγκεκριμένων διαστάσεων. Στην Ελλάδα όμως λειτουργούμε με το «όπου βρεις» και έτσι μπορεί τελικά να στριμώξεις την οικογένεια στο ταξίδι για να παρκάρεις λίγο πιο εύκολα κάθε μέρα.
Όμως που βρίσκεται αυτό το όριο όπου το μήκος γίνεται από προσόν πρόβλημα; Εσείς με ποιο κριτήριο διαλέγετε και τελικά τι είναι αυτό που προτιμάτε;
To μέγεθος του αυτοκινήτου που επιλέγει κάποιος εξαρτάται από την οικογένεια του, αλλά και τα αντικείμενα, που μεταφέρει συνήθως. Από την άλλη θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του και τους χώρους παρκαρίσματος που υπάρχουν κυρίως στην περιοχή που διαμένει, διότι εκεί θα παρκάρει κάθε μέρα, σε μόνιμη βάση. Κάποιοι που έχουν την πολυτέλεια να έχουν δύο ή τρία αυτοκίνητα, μπορούν να έχουν ένα μικρό για την πόλη και ένα μεγαλύτερο για τα ταξίδια. Το πρόβλημα που υπάρχει για το παρκάρισμα γενικότερα, μπορεί να λυθεί αν δεν χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο μας σε κάθε περίπτωση, αλλά, για παράδειγμα αν θέλουμε να πάμε στο κέντρο, της Αθήνας, για μια δουλειά, να παρκάρουμε έξω από αυτό και να συνεχίσουμε με κάποιο μέσο μαζικής μεταφοράς, ή με τα πόδια. Εγώ προσωπικά αποφεύγω να χρησιμοποιώ το αυτοκίνητο μου, όταν πρόκειται να πάω σε μέρος, που ξέρω ότι δεν θα βρω να παρκάρω, για να αποφύγω την ψυχική κυρίως ταλαιπωρία. Πηγαίνω κυρίως με το μετρό, ή το λεωφορείο.
Στο σύγχρονο Ελλαδιστάν, το μέγεθος ορίζεται από δύο παράγοντες: Το μέγεθος του πορτοφολιού και το αυτοκίνητο του γείτονα.
Περισσότερη σημασία έχει να γίνεται σωστή εκμετάλλευση χώρου, δηλ. το μέγεθος να είναι πάντα το ελάχιστο απαραίτητο. Δείτε για παράδειγμα τη σύγκριση Focus - Civic, όπου το μήκος είναι αντιστρόφως ανάλογο από τους εσωτερικούς χώρους που προσφέρουν. Και ας μην ξεχνάμε ότι - με άλλες προδιαγραφές ασφάλειας κλπ. - στα 3,995 μ. που σήμερα εξασφαλίζουν χώρους σουπερμίνι, κάποτε χωρούσαν 5 άτομα και 350 λίτρα αποσκευές (Fiat Tipo). Κάπως έτσι οι δρόμοι της πόλης μοιάζουν όλο και πιο στενοί.
Μία λύση θα ήταν αυτοκίνητα τύπου βάν, που έχουν το καλύτερο λόγο μήκους/χώρων, αλλά έχουν ψιλό κέντρο βάρους με το αντίστοιχο αντίκτυπο στην οδική συμπεριφορά. Να πώ εδώ για πλάκα μία παραποιημένη παροιμία. Δεν έχει σημασία ο προορισμός. Ούτε το ταξίδι έχει σημασία. Το σημαντικό είναι να βρεις να παρκάρεις. :) Παρεμπιπτόντως το κράτος με τις φορολογίες του, «φρόντισε» να διευκολύνει τον κόσμο να «ξεφορτωθεί» τα «περίσσια» αυτοκίνητα του και τώρα βρίσκω ευκολότερα παρκινγκ. Και συνήθως το αφήνω εκεί 1-2 βδομάδες. :)
Τα ''μικρομεσαια'' ειναι η καλυτερη επιλογη.AURIS FOCUS ASTRA κλπ,ταξιδευουν γρηγορα στην εθνικη οδο με καλο κρατημα και μπορεις να τα στριμωξεις σε μια αναβαση.Για 4 ατομα ειναι ιδανικα και με μια μπαγκαζιερα οροφης εχεις + 300 λιτρα αποσκευων. ΤΩΡΑ ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ''ΒΓΑΛΕΙΣ'' ΤΟ ΜΑΤΙ ΤΟΥ ΓΕΙΤΟΝΑ,ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ...
Ένα μήκος γύρω στα 4.0 μ. βολεύει όλες (σχεδόν) τις καταστάσεις. Και δεν νομίζω ότι χρειάζονται σε καμμία περίπτωση περισσότερα από 4.5 μ.
Η λύση είναι τα πολυμορφικά!! RENAULT GRAND SCENIC 2.0T με 4.5 μέτρα μήκος και χώρους αεροπλανοφόρου!!! Παρκάρει εύκολα με αισθητήρες οπισθοπορείας και μεταφέρει όλο το σπίτι ή 7 άτομα, ανάλογα με τις ανάγκες.
Τη λυση σε αυτο το προβλημα την βρηκα αγοραζοντας πολυμορφικο.πολυ μικρο μεγεθος με πραγματικα απιστευτους χωρους επιβατων και αποσκευων.δυσκολα πια θα παω ξανα σε αλλη καρηγορια αμαξωματος.
λογω 5μελους οικογενειας ειναι δυσκολο ακομα να χωρεσουν καροτσακια,καθισματακια,αποσκευες σε ενα π.χ clio.αρα επελεξα 508.αλλωστε η διαφορα τους τιμολογιακα ηταν 5500ευρω...επιπλεον δε μενω στην πρωτευουσα...ευτυχως...