Τι πρέπει να έχει ένα ηλεκτρικό Abarth 500 για να σε πείσει ότι αξίζει;
Το νέο Abarth 500e είναι ηλεκτρικό. Αν ο μόνος λόγος να το αγοράσεις πριν ήταν το συναίσθημα, πόσο κινδυνεύει να χάσει την αξία του όταν κάτω από το καπό αντί για μοτέρ, έχει μπαταρίες;
Βλέπεις αυτά τα αυτοκίνητα είναι και θα είναι πάντα ειδικά. Ειδικά στο ότι δεν τα αγοράζεις γιατί περιμένεις επιδόσεις, ποιότητα ή value for money και ας έχουν και επιδόσεις και ποιότητα. Τα αγοράζεις γιατί απευθύνονται στο συναίσθημα. Για όποιον έχει οδηγήσει ένα Abarth 695, το συναίσθημα που αυτό το 500άρακι δημιουργεί είναι αντιστρόφως ανάλογο του μεγέθους του. Και σχεδόν όλο, προέρχεται από τον χαρακτήρα που του χαρίζει το μοτέρ του.
Χωρίς το μοτέρ όμως, τι; Και πόσο μάλλον, όταν στα χαρτιά, το νέο ηλεκτρικό σύνολο του Abarth 500e είναι και «κάτω» σε ιπποδύναμη καμιά 25αριά άλογα, και πάνω σε 0-100, σχεδόν μισό δευτερόλεπτο σε σχέση με το τούρμπο μοτέρ του 695.
Αν μέχρι εδώ το πράγμα είναι δύσκολο, η Abarth επιμένει πως το συναίσθημα του νέου 500e όχι μόνο δεν έχει χαθεί, αλλά είναι στα ύψη. Όπου χάνει σε επιδόσεις το μοτέρ, τα κερδίζει στο νέο πάτωμα. Μεγαλύτερα μετατρόχια, μεταξόνιο και πολύ καλύτερη κατανομή βάρους, κάνουν το ηλεκτρικό Abarth 1 δευτερόλεπτο πιο γρήγορο στο γύρο του Μπαλόκο από το 695 και ας είναι στα χαρτιά πιο «δυνατό». Και το ίδιο και στο μπαμ. Ναι, στο 0-100 το 695 κερδίζει, όμως το ηλεκτρικό έχει ρεπρίζ και στις στροφές είναι η μέρα με τη νύχτα. Παρότι προσθιοκίνητο, το νέο πάτωμα και η κατανομή βάρους το κάνουν πιο σβέλτο, πιο πρόθυμο, πιο άμεσο, πιο ενδιαφέρον, και με το μοτέρ να «απαντά» αμέσως, η οδηγική εμπειρία που υπόσχονται οι Ιταλοί δεν έχει ξαναγίνει.
Και από ήχο; Ο ήχος μένει ίδιος με το 695. Όποιος ξέρει, ξέρει. Με τις ευλογίες του ομίλου, το ηλεκτρικό Abarth παράγει ήχο από ηχείο. Ακούγεται χαζό, ιερόσυλο, «βλακεία», μέχρι να το ακούσεις και να το οδηγήσεις. Και ναι, αν γουστάρεις να παίζεις στο Playstation, θα γουστάρεις σίγουρα και εδώ.
Η Abarth είναι σίγουρη πως η ηλεκτροκίνηση αλλάζει μόνο το πως ξεδιπλώνεται το συναίσθημα, αλλά ούτε η ποσότητα, ούτε η ποιότητα του συναισθήματος που το νέο της μοντέλο χαρίζει. Και ελπίζουμε να έχει δίκιο, γιατί εδώ μόνο συναίσθημα αγοράζεις.
Τι λες όμως. Γίνεται; Μπορεί να είναι όπως τα λέει η Abarth; Μπορεί το 500e να είναι καλύτερο από το 695; Και μπορεί να είναι τόσο ζωντανό, ενδιαφέρον και απίθανο που να αξίζει να δώσεις τόσα λεφτά για να το πάρεις; Το έχουν οι Ιταλοί στα ηλεκτρικά;