Το Bayon είναι το νέο μικρό crossover της Hyundai. Διαθέτει ξεχωριστή σχεδίαση, που σε άλλους αρέσει και σε άλλους όχι, αλλά αυτό που έχει σημασία είναι πως βασίζεται στο i20 και κατάφερε να πετύχει μια πολύ καλή επίδοση στην απαιτητική δοκιμασία αποφυγής κινδύνου. Το νέο SUVακι της Hyundai μάλιστα συνδύασε την αποτελεσματικότητα και τις ασφαλείς αντιδράσεις σε μια οριακή κατάσταση, όπως το Elk Test, με άνεση και περισσή ευκολία χρήσης. Να πούμε πως στη δοκιμή χρησιμοποιήσαμε την έκδοση με τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 100 ίππων.
Χωρίς καν να… ιδρώσει πέρασε το Hyundai Bayon στην πρώτη προσπάθεια-βάση με 72 χλμ./ώρα.
Χωρίς καν να… ιδρώσει πέρασε το Hyundai Bayon στην πρώτη προσπάθεια-βάση με 72 χλμ./ώρα. Aν και η μαλακή ανάρτηση κάνει το αμάξωμα να γέρνει από νωρίς, το ουδέτερο κράτημα και η σωστή λειτουργία του ESP έδειξαν με το καλημέρα πως το μικρό crossover της Hyundai μπορεί να σημειώσει μια πολύ καλή επίδοση. Οι τροχοί των 17 ιντσών πρόσφεραν άφθονη πρόσφυση, ενώ σε αυτά τα χιλιόμετρα το πίσω μέρος ήταν αρκούντως σταθερό. Την ίδια εικόνα περίπου είχαμε και στην προσπάθεια με 73 χλμ./ώρα, που ήταν εξ' ισου επιτυχημένη.
Μάλλον αισιόδοξη ήταν η πρόθεσή μας να δοκιμάσουμε στα 75 χλμ./ώρα. Το Hyundai Bayon δεν κατάφερε να περάσει το τεστ. Υπήρξε αισθητή τάση του πίσω μέρους να ανοίξει την τροχιά του, που όμως δεν πήρε ανεξέλεγκτες διαστάσεις χάρη και στο διακριτικό σε λειτουργία ESP. Ο πίσω αριστερός τροχός στη πρώτη δεξιά αλλαγή πορείας σηκώθηκε αισθητά. Ακόμη και στην οριακή αυτή κατάσταση κανείς από τους επιβάτες δεν ένιωσε ανασφάλεια. Το τιμόνι χωρίς να ενθουσιάζει με την αίσθηση και την πληροφόρησή του, έχει ικανοποιητική απόκριση και βοηθά στον έλεγχο του Bayon.
Απόλυτα επιτυχημένη ήταν η προσπάθεια στα 74χλμ./ώρα για το Hyundai Bayon.
Απόλυτα επιτυχημένη ήταν η προσπάθεια στα 74χλμ./ώρα για το Hyundai Bayon. Μπορεί να μην είναι το πλέον allegro και ευχάριστο σε οδηγική αίσθηση μικρό crossover, κατάφερε όμως να παραμείνει εντός πορείας και να εκτελέσει την δοκιμή αποφυγής κινδύνου χωρίς να αγχώσει οδηγό και επιβάτες. Αρκετά καλό το αρχικό turn in στην πρώτη αλλαγή πορείας, διακριτική επέμβαση του ESP για να διορθώσει τη μάλλον υπερστροφική τάση στη μεταφορά βάρους, με το Bayon να παραμένει απόλυτα ελέγξιμο μέσα στο μήκος της όλης διαδικασίας.
Παρά την αισθητή κλίση κατάφερε να παραμείνει εντός πορείας και να εκτελέσει την δοκιμή αποφυγής κινδύνου χωρίς να αγχώσει οδηγό και επιβάτες.
Το τιμόνι χωρίς να ενθουσιάζει με την αίσθηση και την πληροφόρησή του, έχει ικανοποιητική απόκριση και βοηθά στον έλεγχο του Bayon.
Γενική αίσθηση οδηγού Σίγουρα η αίσθηση από το τιμόνι και η αυξημένη κλίση στη μεγάλη πίεση δεν ενθουσιάζουν, αλλά το Hyundai Bayon κατάφερε μια επίδοση που ξεπέρασε τις προσδοκίες μου. Είναι αποτελεσματικό και ασφαλές.
Γενική αίσθηση επιβαινόντων Σε καμία περίπτωση δεν νιώσαμε άγχος ή ανασφάλεια ακόμη και στις προσπάθειες πάνω από το όριο του αυτοκινήτου..