Το νέο Kia Sportage 5ης γενιάς έρχεται με ένα μοντέλο αποκλειστικά σχεδιασμένο για την Ευρώπη, όντας ταυτόχρονα προηγμένο σε όλους τους τομείς σε σύγκριση με εκείνο της 4ης γενιάς.
Το Kia Sportage 5ης γενιάς παίρνει τη σκυτάλη από το μοντέλο της 4ης αφενός αποτελώντας τον συνεχιστή του, αφετέρου έχοντας σημαντικές αλλαγές από αυτό, σε όλο το φάσμα των επιμέρους στοιχείων που βρίσκει κάποιος σε ένα αυτοκίνητο. Πριν προχωρήσουμε στην αναλυτική εξέταση των διαφορών των δύο μοντέλων ανά κατηγορία, αξίζει να σημειωθεί πως με τη νέα γενιά του Sportage η Kia λανσάρει για πρώτη φορά στην ιστορία του αυτοκινήτου δύο διαφορετικές εκδόσεις του νέου Sportage. Ένα παγκόσμιο μοντέλο με μεγαλύτερο μεταξόνιο και μια ειδική για την ευρωπαϊκή αγορά έκδοση με μικρότερο μεταξόνιο, που είναι και αυτή η οποία θα μας απασχολήσει στις παρακάτω γραμμές.
Το ευρωπαϊκό Sportage μετράται στα 4.515 χιλιοστά, όντας ουσιαστικά κατά 145 χιλιοστά πιο μικρό από παγκόσμιο μοντέλο (4.660 χλστ), αλλά μεγαλύτερο από μοντέλο προηγούμενης γενιάς (4.480 χλστ.). Σε όλες τις διαστάσεις του το νέο Sportage υπερτερεί έναντι του παλιού, όπως συνηθίζεται, έχοντας πλάτος στα 1.865 χλστ. και το ύψος στα 1.645 χλστ, με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.680 χλστ, 75 χιλιοστά μικρότερο από το παγκόσμιο μοντέλο, αλλά και πάλι μεγαλύτερο από τα 2,67 μέτρα του παλιού πλέον Sportage της 4ης.
Μιλώντας για την εξωτερική εμφάνιση, η διαφορά ανάμεσα στις δύο γενιές είναι μεγάλη. Η εντυπωσιακή σχεδίαση του καινούργιου βασίζεται στη νέα γλώσσα «OppositesUnited». Ένας τολμηρός σχεδιασμός εμφανίζεται στο εμπρόσθιο μέρος, όπως και η ανανεωμένη αποτύπωση της εμβληματικής μάσκας της Kia σε σχήμα Tiger Nose που συνδυάζεται με φώτα ημέρας LED σε σχήμα μπούμερανγκ και προβολείς Matrix LED. Επιπλέον η διχρωμία στην οροφή βοηθά στην περαιτέρω ανάδειξη του σπορ προφίλ του ολοκαίνουργιου SUV. Στο πίσω μέρος, οι δυναμικές και ευρείες γραμμές συναντούν τα λεπτά πίσω φώτα LED που συνοδεύονται από το νέο λογότυπο της Kia, που είναι και αυτό μία ακόμα διαφορά ανάμεσα στις δύο γενιές.
Εσωτερικό: Πιο μεγάλο, φινετσάτο και αναβαθμισμένο τεχνολογικά
Το μεγαλύτερο μεταξόνιο έχει συμβάλει τα μέγιστα για την αναβάθμιση και της καμπίνας του νέου Sportage, προσφέροντας αρχικά μεγαλύτερους χώρους, άρα και επιπλέον άνεση σε σχέση με την 4η γενιά του κορεατικού SUV. Για να μην γινόμαστε κουραστικοί με πολλούς αριθμούς κρατήστε πως οι επιβάτες της δεύτερης σειράς θα έχουν χώρο για τα πόδια 996 χιλιοστών, και χώρο για το κεφάλι 998 χιλιοστών. Ο χώρος αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει 591 λίτρα, σημαντικά αυξημένος από τα 503 λίτρα της προηγούμενης γενιάς, ενώ αν «πέσουν» τα καθίσματα αυξάνεται στα 1.780 λίτρα.
Ωστόσο οι χώροι στο εσωτερικό δεν είναι η μόνη αναβάθμιση που θα συναντήσουμε, αφού το hi-tech στοιχείο έρχεται για να παίξει με τη σειρά του πρωταγωνιστικό ρόλο. Στην «καρδιά» της καμπίνας βρίσκεται μια υπερσύγχρονη καμπύλη (curved) οθόνη αφής 12,3 ιντσών που συνδυάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων επίσης 12,3 ιντσών. Φυσικά η σύγκριση με την οθόνης αφής 7 ιντσών ή την οθόνη «χωρίς πλαίσιο» 8 ιντσών που συναντούμε στο Sportage 4ης γενιάς, θα λέγαμε πως προσεγγίζει τα όρια του... άδικου.
Μιλώντας για την τεχνολογία να πούμε πως εκτός από τα προφίλ οδήγησης Comfort, Eco και Sport, υπάρχει και ένα νέο Terrain Mode που έχει σχεδιαστεί για οδήγηση σε χιόνι, λάσπη και άμμο. Το νέο Sportage διαθέτει επίσης μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, η οποία προσαρμόζει συνεχώς τον έλεγχο απόσβεσης για να διατηρεί το όχημα όσο πιο σπορ, άνετο ή ικανό μπορεί να είναι ανά πάσα στιγμή. Τα χαρακτηριστικά ασφαλείας είναι άφθονα και ανάμεσά τους βρίσκονται τα: Advanced Driver Assistance System (ADAS), Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Highway Driving Assist (HDA) και Navigation Smart Cruise Control (NSCC). Το Sportage λαμβάνει επίσης το σύστημα Remote Smart Parking Assist.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Κινητήρες: Για πρώτη φορά Plug-in υβριδικό
Έχοντας περάσει στο κομμάτι των κινητήρων, η σημαντικότερη καινοτομία του προηγούμενου μοντέλου (4ης γενιάς) ήταν η EcoDynamics + 2λιτρος τετρακύλιδνρος turbodiesel κινητήρας, ο οποίος συνεργάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48 βολτ. Για τη νέα γενιά η Kia πήγε ένα βήμα παραπέρα, προσφέροντας πάμπολλες επιλογές που αναλύονται σε ήπια υβριδικές επιλογές βενζίνης και ντίζελ, όπως και υβριδικές, ωστόσο παρών είναι και ένα Plug-in υβριδικό μοντέλο!
Το PHEV μοντέλο συνδυάζει τον κινητήρα βενζίνης T-GDI 1,6 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα με μπαταρία λιθίου 13,8 kWh για συνολική ισχύ 265 ίππων. Το υβριδικό μοντέλο εν τω μεταξύ, χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα T-GDI και έναν ηλεκτροκινητήρα 44,2 kW με μπαταρία 1,49 kWh και αποδίδει 230 ίππους.
Το ήπια υβριδικό μοντέλο χρησιμοποιεί επίσης τον τετρακύλινδρο κινητήρα T-GDI 1,6 λίτρων, ο οποίος προσφέρει είτε 150 ίππους, είτε 180 στην πιο ισχυρή έκδοση. Τέλος ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 1,6 λίτρων έρχεται και αυτός σε δύο ιπποδυνάμεις μετρημένες στα 115 και 136 άλογα. Ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και ένα χειροκίνητο έξι σχέσεων είναι οι δύο επιλογές, ενώ σημειώνεται πως όλα τα ευρωπαϊκά μοντέλα είναι στάνταρ εξοπλισμένα με τεχνολογία Stop-and-Go.
Ο νέος είναι και ωραίος και... αλλιώς!
Μεγαλύτερο σε διαστάσεις και εμφάνιση που τα «σπάει».
Αυξημένοι χώροι στο εσωτερικό για περισσότερη άνεση.
Τεχνολογία που δεν μπαίνει σε σύγκριση με αυτή του παλιού.
Με όλο το φάσμα του υβριδισμού και πρώτη φορά Plug-in.
Θα μπορέσει το νέο Kia Sportage 5ης γενιάς να αυξήσει ακόμα περισσότερο τις πωλήσεις του σε σχέση με το παλιό;