Πριν από τριάντα χρόνια, μια Ελληνίδα αγόρασε από αντιπροσωπεία της Αθήνας ένα Skoda Favorit και αφού έκανε μόλις 34 χιλιόμετρα κλείδωσε το αυτοκίνητο στο γκαράζ. Το μοντέλο αυτό έρχεται σήμερα και πάλι στο προσκήνιο!!!
Μία ενδιαφέρουσα ιστορία με έντονο άρωμα Ελλάδας έρχεται στο προσκήνιο με πρωταγωνίστρια μία Ελληνίδα ιδιοκτήτρια ενός Skoda Favorit.
Μπαίνοντας κατευθείαν στο θέμα, πριν από τριάντα χρόνια, ένα ολοκαίνουργιο Skoda Favorit έφευγε από αντιπροσωπεία της τσεχικής μάρκας στην Αθήνα οδηγούμενο από τη νέα του ιδιοκτήτρια. Η Ελληνίδα οδηγός αφού κάλυψε μόλις 34 χιλιόμετρα με το νέο της αυτοκίνητο το κλείδωσε στο γκαράζ της και δεν το οδήγησε ποτέ ξανά. Κάπως έτσι έμελλε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο να γίνει ως το πιο καλοσυντηρημένο Skoda Favorit του κόσμου!
Σήμερα το συγκεκριμένο αυτοκίνητο επέστρεψε στη χώρα όπου κατασκευάστηκε. Στην Τσεχία. Και ανήκει σε κάποιον που έχει πολλά κοινά με την Skoda. Ο λόγος για τον Τσέχο οδηγό αγώνων Jiri Micanek Junior, ο οποίος το 2022 αγόρασε στο συγκεκριμένο Favorit από δημοπρασία! «Κάποιος στην Ελλάδα ανακάλυψε το αυτοκίνητο το φθινόπωρο του 2022 και το έβγαλε σε δημοπρασία. Όταν το είδα, σκέφτηκα ότι έπρεπε να κάνω αυτό το κομμάτι της ιστορίας δικό μου», τόνισε ο Jiri Micanek Junior, ο πατέρας του οποίου ήταν επίσης διάσημος οδηγών αγώνων σε αυτοκίνητα με κινητήρες της Skoda. Επιπλέον ανέφερε πως: «Οι γονείς μου είχαν ένα Favorit για καθημερινή χρήση στις αρχές της δεκαετίας του 1990», εξηγώντας έτσι γιατί αποφάσισε να υποβάλει προσφορά για το «ελληνικό» Favorit.
Το πλήρωσε 24.000 ευρώ
Σε ότι αφορά το κόστος απόκτησης, ο Jiri Micanek Junior αποκάλυψε πως για να το κάνει δικό του πλήρωσε στη δημοπρασία 24.000 ευρώ, ξεπερνώντας έτσι την προσφορά που είχε καταθέσει ένας άλλος Τσέχος οδηγός αγώνων, ο Boris Vaculík, που συμμετείχε στο Ντακάρ. Κρατήστε πως οι 24.000 ευρώ που δαπανήθηκαν ήταν περίπου έξι φορές μεγαλύτερο ποσό από ό,τι κόστισε το 1993 όταν αγοράστηκε. Βέβαια αν λάβουμε υπόψη τον πληθωρισμό, η τιμή ίσως και να είναι ισοδύναμη.
Με τα προστατευτικά στα πατάκια και τα καθίσματα
Έχοντας περάσει 30 χρόνια σε ένα υπόγειο γκαράζ, το αυτοκίνητο μοιάζει πραγματικά σαν να βγήκε από τη γραμμή παραγωγής. Έχει ακόμη και τα προστατευτικά πλαστικά καλύμματα στα καθίσματα, αλλά και χάρτινα προστατευτικά στα πατάκια που γράφουν: «Η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά». Ο χώρος του κινητήρα είναι πεντακάθαρος και όπως προαναφέραμε το κοντέρ γράφει τα 34 χιλιόμετρα της Ελληνίδας ιδιοκτήτριας και τρία ακόμα που έκανε ο νέος ιδιοκτήτης (σύνολο 37). Επίσης η ιδιοκτήτρια είχε προσθέσει και το ξύλινο ταμπλό ως μέρος του έξτρα εξοπλισμού. Το Skoda Favorit προέρχεται από τη γενιά μετά το facelift του 1993. Κάτω από το καπό κρύβει έναν κινητήρα βενζίνης 1,3 λίτρων με ισχύ 54 ίππων.
Θα το κρατήσει ως ενθύμιο ο Micanek
Τέλος, αναφορικά με το μέλλον του «ελληνικού» Skoda Favorit, o μεγαλύτερος γιος του θρύλου των αγώνων της Τσεχοσλοβακίας ο Jiri Micanek, υπογραμμίζει πως δεν έχει σκοπό να το οδηγήσει, αλλά θα το διατηρήσει ως ένα ενθύμιο που θα συνδέει την ιστορία της οικογένειάς του με την Skoda.