Τo ανανεώσιμο υδρογόνο παράγεται μέσω ηλεκτρόλυσης τροφοδοτούμενης από 100% ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
10 εταιρείες «μπαίνουν στην πρίζα» για το υδρογόνο
1.843 Επισκέψεις στο άρθρο (24/6/2020)
Τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το υδρογόνο και στον τομέα των μεταφορών προωθούν δέκα μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες, κάτι που έρχεται σε απόλυτη συνάφεια με την προσπάθεια που κάνουν όλες οι χώρες της Ε.Ε. για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Με αφορμή την ηλεκτροκίνηση που προωθείται από όλες τις χώρες της Ε.Ε., δέκα μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες του κλάδου των ΑΠΕ (Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας) και οργανισμοί βρήκαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα οφέλη της υδρογοκίνησης, μέσω του προγράμματος «Choose Renewable Hydrogen». Όπως άλλωστε είναι γνωστό και τα οχήματα κυψέλων καυσίμου υδρογόνου (FCEV) προσφέρουν ακριβώς τα ίδια οφέλη με τα αμιγώς ηλεκτρικά.
Μπορεί τα FCEV να μην είναι τόσο διαδομένα όσο τα ηλεκτρικά, όμως τα Hyundai Nexo, Toyota Mirai και Honda Clarity για παράδειγμα, καταναλώνουν υδρογόνο και όπως τα ηλεκτρικά έτσι και αυτά δεν επιβαρύνουν με ρύπους το περιβάλλον. Σε αυτά προσθέστε και επαγγελματικά οχήματα τα οποία βρίσκονται στη διάθεση των ευρωπαϊκών εταιρειών.
Σύμφωνα με τις δέκα εταιρείες μεταξύ των οποίων βρίσκονται οι Enel, Green Power, Iberdrola, Vestas και SolarPower Europe, το ανανεώσιμο υδρογόνο είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος κίνησης προκειμένου να εξηλεκτριστούν κυρίως οι λεγόμενοι «σκληροί» τομείς της οικονομίας, όπως οι οδικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, οι αερομεταφορές αλλά και η ναυτιλία, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα την πλήρη απαλλαγή από τον άνθρακα.
Αφού λοιπόν οι εταιρείες αναφέρουν πως το υδρογόνο έχει μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, υπογραμμίζουν πως όταν παράγεται στην Ευρώπη, μειώνει την ενεργειακή εξάρτηση της Ε.Ε. από τρίτες χώρες. Παράλληλα σημειώνουν πως όταν παράγεται από ανανεώσιμες πηγές που συνδέονται με δίκτυο, προσφέρει μια αληθινή μορφή σύζευξης (sector coupling) μεταξύ του τομέα της ενέργειας και των άλλων τομέων της οικονομίας.
Κλείνοντας, σημειώνουν πως τα αποτελέσματα μελέτης που πραγματοποίησαν, αναφέρουν πως για να επωφεληθεί η «Γηραιά Ήπειρος» από την κίνηση μέσω ανανεώσιμου υδρογόνου, θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ένα φάσμα τεχνικών και θεσμικών ζητημάτων, με βασικό ζήτημα τη μείωση του κόστους παραγωγής.