- Τρεις δεξαμενές υδρογόνου για συνολικά 7,8 κιλά.
- Έως 600 χιλιόμετρα η αυτονομία του συστήματος κυψέλων καυσίμου.
- 182 άλογα και ροπή 300 Nm από ένα ηλεκτρικό μοτέρ στο πίσω μέρος.
- Δε διαφέρει σε διαστάσεις από το κλασικό Hilux.
Ποντάρει πολλά στο υδρογόνο η Toyota
Το Σεπτέμβριο του 2023, η Toyota αποκάλυψε το πρώτο υδρογονοκίνητο Hilux που κατασκευάστηκε στην Αγγλία και ξεκίνησε τις δοκιμές του με περισσότερα από 10 πρωτότυπα να βγαίνουν στους δρόμους. Σήμερα η ιαπωνική μάρκα επιστρέφει με περισσότερες πληροφορίες για το σύστημα κίνησης του εν λόγω μοντέλου, αλλά και για το υδρογονοκίνητο Hilux.
Έως 600 χιλιόμετρα αυτονομία
Βασισμένο στο θρυλικό Toyota Hilux, το μοντέλο που εξοπλίζεται με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου διατηρεί τις ίδιες διαστάσεις με την τελευταία γενιά του δημοφιλούς αγροτικού στην έκδοση extra-cab. Αυτό μεταφράζεται σε μήκος 5.325 χιλιοστά, πλάτος 1.855 χιλιοστά και ύψος 1.810 χιλιοστά. Όμως, το μοντέλο κρύβει από κάτω του ένα νέο σύστημα κίνησης κυψέλων καυσίμου υδρογόνου, το οποίο σύμφωνα με τη μάρκα προσφέρει αυτονομία έως και 600 χιλιόμετρα.
Πισωκίνητο με 182 άλογα το υδρογονοκίνητο Hilux
Το υδρογόνο αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές καυσίμου υψηλής πίεσης, η καθεμία από τις οποίες χωράει 2,6 κιλά για συνολική χωρητικότητα 7,8 κιλών. Οι δεξαμενές είναι τοποθετημένες εντός του πλαισίου τύπου σκάλας. Την ίδια στιγμή, οι κυψέλες καυσίμου πολυμερούς ηλεκτρολύτη 330 στοιχείων τοποθετούνται πάνω από τον μπροστινό άξονα. Η ενέργεια που παράγεται από το σύστημα κυψέλων καυσίμου υδρογόνου αποθηκεύεται σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου, που έχει τοποθετηθεί στο πίσω μέρος, πάνω από τις δεξαμενές υδρογόνου. Έτσι αποφεύγεται οποιαδήποτε απώλεια χώρου στην καμπίνα.
Το υδρογονοκίνητο Hilux είναι πισωκίνητο λαμβάνοντας ισχύ από ένα ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, που αποδίδει μέγιστη ισχύ 182 ίππων και ροπή 300 Nm σύμφωνα με την Toyota. Οι Ιάπωνες δεν έδωσαν στη δημοσιότητα το χρόνο του 0-100 χλμ./ώρα και την τελική ταχύτητα, υπενθύμισαν όμως πως, κατά την οδήγηση το υδρογονοκίνητο Hilux δεν παράγει εκπομπές ρύπων από την εξάτμιση αλλά καθαρό νερό, μόνο.
Στην τελική φάση οι δοκιμές των 10 πρωτότυπων
Την ώρα που η Toyota αναφέρει ότι η φάση δοκιμών του υδρογονοκίνητου Hilux και των 10 πρωτότυπων που έχουν κατασκευαστεί, έχει μπει στην τελική της φάση, υπογραμμίζει πως η Ευρώπη θα είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές κυψελών καυσίμου υδρογόνου έως το 2030.