Τα 5 πιο «στριφτερά» μικρά στο test αποφυγής κινδύνου
- Το Fiesta είναι το καλύτερο στο Elk Test (77,5 χλμ./ώρα)
- Στρίβει με 75,5 χλμ./ώρα το Fabia και μπαίνει έντονα το ESP
- Πετυχημένο Elk Test στα 75 χλμ./ώρα για το Peugeot 208
- Στην 5άδα τα Yaris & i20, θα αποφύγουν εμπόδιο που θα τους πεταχτεί αν πηγαίνουν μέχρι 74 χλμ./ώρα
Τα 5 καλύτερα μικρά στην δοκιμασία κρατήματος σε ξαφνική αλλαγή πορείας
Είσαι στο αυτοκίνητο με την οικογένειά σου κάπου στην ελληνική επαρχία και οδηγείς. Ξαφνικά, από το πουθενά, πετάγεται μπροστά σου ένα ζώο. Αντιδράς αυθόρμητα -και λανθασμένα- δηλαδή χωρίς να πατήσεις φρένο στρίβεις απότομα το τιμόνι για να αποφύγεις το εμπόδιο και προσπαθείς να ξαναμπείς γρήγορα στην λωρίδα σου.
Αυτό ακριβώς δοκιμάζει το AutoΤρίτη Test Center στη δοκιμασία αποφυγής Ταράνδου (Elk Test) όπως έχει ονομαστεί διεθνώς. Και αν νομίζεις ότι είναι εύκολο γιατί είσαι.. οδηγάρα, ξανασκέψου το γιατί ακόμη και μισό χιλιόμετρο έχει διαφορά στο ίδιο το αυτοκίνητο. Όπως επίσης και τα ελαστικά έχουν σημαντική σημασία.
Παρακάτω λοιπόν θα βρεις τα 5 supermini που κυκλοφορούν στην αγορά και έχουν τις καλύτερες επιδόσεις στο Elk Test (δοκιμασία κρατήματος στην ξαφνική αλλαγή πορείας).
Σημερινή τιμή |
19.500 ευρώ: Skoda Fabia 1.0 TSI 110 |
20.390 ευρώ: Hyundai I20 1.0 T 100 PS iMT 48V Hybrid |
21.600 ευρώ: Peugeot 208 1.2 PureTech 100 |
21.790 ευρώ: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Electric 116 PS |
1. Ford Fiesta: Το καλύτερο μικρό σε στρίψιμο (77 χλμ./ώρα)
Με πετυχημένη ταχύτητα εισόδου τα 77 χλμ./ώρα το Ford Fiesta είναι το καλύτερο μικρό σε στρίψιμο, έχοντας και fun-to-drive οδική συμπεριφορά. Η Ford, εξάλλου, φημίζεται για το fun-to-drive χαρακτήρα των μοντέλων, κάτι που επιβεβαιώθηκε στην πίστα δοκιμών μας. Το ήπια υβριδικό Fiesta έχει άμεσο και πληροφοριακό τιμόνι, ανάρτηση που λειτουργεί άψογα υπό πίεση αλλά και στις ανωμαλίες (ST-Line), πλαίσιο που προσφέρει μία εξαιρετική συνολικά αίσθηση. Ακόμη και πάνω από το όριο (78 και 79 χλμ./ώρα) το ESP δουλεύει εξαιρετικά, το τιμόνι είναι καλοζυγισμένο και έχεις την εντύπωση ότι όλα λειτουργούν με μηχανική ακρίβεια και όχι με ηλεκτρονικές διορθώσεις.
Το Ford Fiesta είναι το πιο fun-to-drive μικρό αυτοκίνητο, βγάζοντας μία ωραία αίσθηση που οφείλεται στην μηχανική αρτιότητα και σωστές ρυθμίσεις.
2. Skoda Fabia: Έντονο ESP & πέρασμα στα 75,5 χλμ./ώρα (με ποινή)
Το Skoda Fabia σημείωσε την 2η καλύτερη επίδοση στην δοκιμασία αποφυγής κινδύνου. Ολοκλήρωσε τη διαδικασία με ταχύτητα εισόδου στα 77 χλμ./ώρα, όμως επειδή το μοντέλο της δοκιμής (1,0 TSI 110 PS DSG7) «φορούσε» 17άρες ζάντες που δεν είναι στάνταρ στη δημοφιλή έκδοση, δέχθηκε ποινή 1,5 χλμ. όπως έχουμε καθιερώσει σε τέτοιες περιπτώσεις. Σε κάθε περίπτωση, μιλάμε για μία κορυφαία επίδοση, που επαναλήφθηκε αρκετές φορές. Εμφατική ήταν η λειτουργία του ESP, το οποίο εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη και δίνει την αίσθηση όταν θα κάνει τη δουλειά του άριστα όταν χρειαστεί να επέμβει.
3. Peugeot 208: Ευχάριστη αίσθηση, ποιότητα κύλισης & 75 χλμ./ώρα
Την 3η καλύτερη επίδοση στο Elk Test έχει το Peugeot 208. Το best-seller γαλλικό μικρό διατηρήθηκε στην τροχιά του, με πετυχημένη ταχύτητα στα 75 χλμ./ώρα. Αυτό που αρέσει περισσότερο είναι ο συνδυασμός της δυναμικής οδήγησης με την υψηλή άνεση και την ποιότητα κύλισης. Στην συγκεκριμένη ταχύτητα, το 208 ήταν εξαιρετικά ακριβές στις εντολές του οδηγού μέσω του τιμονιού, με το ESP να επεμβαίνει μόνο στην πρώτη αλλαγή κατεύθυνσης του τεστ. Οι όποιες κλίσεις αμαξώματος, δε, ήταν πάντα μέσα στα όρια του διαδρόμου, με το Peugeot να περνά το test σε επαναλαμβανόμενες προσπάθειες.
Συνέχεια του άρθρου >>>