Βελτιωτικός οίκος στη Γερμανία αποφάσισε να βελτιώσει από την αρχή μια αγαπημένη Lancia Delta Integrale 16V. Το αποτέλεσμα είναι άψογο τόσο σε εξωτερικό και εσωτερικό του αυτοκινήτου, όσο και κάτω από το καπό. Και με τιμή... λουκούμι!
Η θρυλική Lancia Delta Integrale αποτελεί σήμερα ένα από τα πιο ποθητά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ. Λίγο οι μυώδεις καμπύλες της και το βελούδινο εσωτερικό με επένδυση αλκαντάρα, λίγο ο τουρμπάτος 2λιτρος που έφτανε τους 215 ίππους (EVO II) συνδυαζόμενος με 4κίνηση, δίνουν την τέλεια βάση για ένα classic που όλοι θα θέλανε στο γκαράζ τους. Αν προσθέσουμε και τον πάταγοπου έκανε στο WRC κατακτώντας 6 σερί πρωταθλήματα κατασκευαστών στο Group A (1987-1992), έχουμε την απόλυτη συνταγή.
Ο βελτιωτικός οίκος Manhart, με έδρα το Βουπερτάλ της Γερμανίας, αποφάσισε να πάρει μια κλασική Delta Integrale 16V και να βάλει τις πικάντικες πινελιές του. Μάλιστα πρόκειται για την πρώτη Lancia που πέρασε από τις εγκαταστάσεις του γνωστού οίκου.
Ανακατασκευασμένο εσωτερικό, ωστόσο το ταμπλό έμεινε άθικτο!
Οι βελτιώσεις ήταν κυρίως μηχανικές, ενώ εξωτερικά περιορίστηκαν σε ένα νέο σκούρο πράσινο ματ χρώμα και κόκκινες-ασημί αυτοκόλλητες λωρίδες. Σε καπώ, ουρανό και πόρτες, ενώ κόκκινο περίγραμμα έχουν και οι γρίλιες της εμπρός μάσκας. Εκτός από τα σήματα της Lancia και το γνώριμο «HF» στην εμπρός μάσκα, τοποθετήθηκαν 2 ακόμα στην πόρτα του πορτ-μπαγκάζ, με το όνομα του οίκου και του ειδικού μοντέλου «Integrale 400». Το ορίτζιναλ bodykit με την ρυθμιζόμενη πίσω φτερούγα δεν θα μπορούσε να λείπε, συνδυαζόμενο με σκουρόχρωμα φανάρια. Τελευταία πινελιά οι γκρι ματ 17άρες OZ Racing ζάντες που έκατσαν «ταμάμ».
Το εσωτερικό φτιάχτηκε εκ νέου, με χρήση δέρματος και αλκαντάρα σε καθίσματα, πάνελ πορτών και τιμόνι ενώ το ήδη πλήρες ταμπλό με τον φανταστικό πίνακα οργάνων με κίτρινο φόντο, έμεινε άθικτο! Μόνο στα νέα πατάκια υπάρχει η υπογραφή του οίκο Manhart.
Η χαρά της βελτίωσης στα μηχανικά μέρη!
Η δουλειά κάτω από το καπό ήταν θεαματική. Γενική ανακατασκευή στον 2λιτρο 4κύλινδρο κινητήρα με σφυρήλατα πιστόνια, ενισχυμένες μπιέλες, νέους εκκεντροφόρους και μεγαλύτερο turbo. Οι παραπάνω βελτιώσεις μαζί με αναβαθμίσεις σε πολλά περιφερειακά, έφεραν θεαματική αύξηση στην ιπποδύναμη που πλέον αγγίζει τα 375 PS, δηλαδή 175 παραπάνω από την εργοστασιακή του μορφή!
Προφανώς βελτιώσεις έγιναν και στο 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο για να αντέξει την παραπάνω ιπποδύναμη. Εκτός αυτών μια νέα 4άδα coilover αμορτισέρ της KW και μεγαλύτερα φρένα και στους 2 άξονες μπήκαν πάνω στο αυτοκίνητο, που πλέον εύκολα μπορεί να τα βάλει με τα ισχυρά hot hatch του σήμερα.
Η Lancia Delta Integrale 16V Manhart 400 Limited 01/01 (όπως είναι το νέο πλήρες όνομα του μοναδικού μοντέλου) πωλείται έναντι 129.900 ευρώ, νούμερο που μπορεί να φαντάζει εξωφρενικό για αυτοκίνητο σχεδόν 35 ετών, ωστόσο δεν αναμένεται να δυσκολευτούν οι άνθρωποι της Manhart να την πουλήσουν.