ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εσείς τι συνδυασμούς περιμένετε από τη συνεργασία BMW με Toyota;

Εσείς τι συνδυασμούς περιμένετε από τη συνεργασία BMW με Toyota;

Toyota & BMW: Σύγκρουση ή συμπλήρωση;

3.775 Επισκέψεις στο άρθρο (9/4/2015)

Τι καρπούς περιμένετε να δείτε από τη συνεργασία των δύο μεγαλύτερων στο είδος τους; Από την 1η σε πωλήσεις premium μάρκα, τη ΒΜW, και την 1η σε πωλήσεις μάρκα στον κόσμο, την Toyota; Βλέπετε σύγκρουση φιλοσοφίας ή μήπως συμπλήρωση των κενών;

Ήδη από το Μάρτιο του 2012, οι δύο εταιρείες υπέγραψαν συμφωνία για την εξέλιξη από κοινού νέας γενιάς μπαταριών ιόντων – λιθίου, για χρήση σε υβριδικά οχήματα. Η συμφωνία περιέχει και την από κοινού εξέλιξη συστημάτων που καίνε υδρογόνο (fuel cells). Ο λόγος είναι προφανής. Η Toyota έχει αστείρευτη τεχνογνωσία στον τομέα αυτόν, αλλά και την ανάγκη να αποσβέσει τα κόστη εξέλιξης της σχετικής τεχνολογίας, τοποθετώντας την σε όσο το δυνατόν περισσότερα μοντέλα (προφανώς και εκτός της δικής της γκάμας).
Αυτό λέγεται οικονομία κλίμακας. Από την άλλη, η BMW έχει ανάγκη από μοντέλα που θα της επιτρέψουν να μειώσει το μέσον όρο ρύπων που εκπέμπει ο στόλος των οχημάτων που παράγονται από τον όμιλό της. Η λύση των υβριδικών – ηλεκτρικών οχημάτων είναι ένα καλό βήμα. Αλλωστε το 2013 το Group της BMW είχε μέσον όρο εκπομπών CO2 τα 124 γρ./χλμ., ενώ αντιστοίχως η Toyota δεν ξεπερνούσε τα 102 γρ./χλμ. στο δικό της μέσο όρο.Το πρώτο σκέλος αυτής της συμφωνίας είχε προκύψει από τα τέλη του 2011, όταν οι δύο εταιρείες υπέγραψαν συμφωνία που προέβλεπε ότι η BWM θα εφοδιάζει την Toyota με μικρούς diesel κινητήρες. Αυτοί θα εξόπλιζαν τα μικρά diesel μοντέλα της εταιρείας στην Ευρώπη, κάτι που έχει ανάγκη η Toyota. Αυτή η συμφωνία ισχύει από το 2014, με το παράδειγμα του Toyota Verso να εφοδιάζεται με τον 1.600άρη diesel κινητήρα της BMW. Η εξέλιξη αυτού του project είναι και η τοποθέτηση του ίδιου κινητήρα στο νέο Avensis, αλλά και στο ανανεωμένο Auris.Στα τέλη του 2013, η ΒMW παρουσίασε το i3. Λίγο πιο μετά παρουσιάστηκε και το supercar i8. Αμφότερα είναι υβριδικά. Το μεν i8 έχει ένα turbo 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης με 228 άλογα τοποθετημένο πίσω, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 129 ίππων τοποθετημένο εμπρός. Το μοντέλο φορτίζει τις μπαταρίες του και από την πρίζα (plug-in). Αντιστοίχως, το i3 κυκλοφορεί είτε ως εντελώς ηλεκτρικό, είτε σε συνδυασμό με μικρό βενζινοκινητήρα, στην έκδοση REX (δηλαδή Range Extender = με αυξημένη αυτονομία). Πρόκειται για τα πρώτα υβριδικά μοντέλα μαζικής παραγωγής της ΒΜW και πολλοί λένε ότι δείχνουν το μέλλον που θα έχει η αυτοκίνηση στα επόμενα χρόνια. Βέβαια, αυτό το μέλλον δεν περιμέναμε την ΒΜW για να το δούμε, αφού η Toyota με τρεις γενιές αποκλειστικά υβριδικών μοντέλων, όπως του Prius (και όχι μόνο), μας έχει δείξει τι περιμένουμε από τους άλλους κατασκευαστές.Έτσι δεν φαίνεται καθόλου τυχαίο ότι η BMW μετά τη συνεργασία της με την Toyota (που κρατάει από το 2011), τον «μάστορα» της υβριδικής τεχνολογίας, το πρώτο πράγμα που παρουσίασε ήταν υβριδικά αυτοκίνητα. Ή, τέλος πάντων, έβαλε στη μαζική παραγωγή μοντέλα που έχουν μπαταρίες. Δηλαδή το βασικό στοιχείο για το οποίο συμφώνησε ότι θα συνεργάζεται με την (έμπειρη) Toyota. Αν, λοιπόν, τα υβριδικά γονίδια της Toyota βρήκαν σάρκα και οστά στα i3 & i8, τι θα μπορούσαμε να περιμένουμε από το αντίστροφο; Δηλαδή, από τα γονίδια της ΒΜW σε ένα μοντέλο της Toyota, που μπορεί να πηγαίνει πέρα από τη χρήση κάποιων κινητήρων;Για όσους σηκώνουν ήδη το φρύδι, βλέποντας δύσκολο να περάσει το οδηγικό DNA μιας ΒΜW σε ένα Toyota, να πούμε ότι η Toyota δεν το έχει ανάγκη. Εξάλλου οι δύο εταιρείες βρήκαν κοινό έδαφος για να συνεργαστούν όχι μόνο μέσω της υβριδικής «παροχής» της Toyota, αλλά και μέσω μιας ακόμη «παροχής» της Toyota που τράβηξε το ενδιαφέρον των Γερμανών.Στις αρχές του 2014 η Toyota παρουσίασε στην έκθεση του Ντιτρόιτ το εντυπωσιακό πρωτότυπο FT – 1. Μπορεί η Toyota να μην έχει επιβεβαιώσει ακόμα ότι πρόκειται για τη μελλοντική Supra, αλλά οι φήμες οργιάζουν. Και όπου υπάρχει καπνός, συνήθως υπάρχει και φωτιά. Αξιο αναφοράς για την περίπτωση του FT – 1 είναι ότι βασίζεται εν πολλοίς σε άλλο πρωτότυπο του 2007, με τον κωδικό FT – HS (δηλαδή Toyota Future Hybrid Sports). Και κάπως έτσι έρχεται και δένει το γλυκό. Οι τελευταίες πληροφορίες, που συνδυάζουν και το γεγονός της συνεργασίας με τη BMW, θέλουν το μοντέλο αυτό να αποτελεί την κοινή βάση τόσο της επόμενης Supra, όσο και της νέα γενιάς BMW Z4, που πάνε, μάλλον, για το 2018.Σε αυτή τη συνεργασία, η BMW το πιο πιθανό είναι ότι θα βάλει τον κινητήρα, μάλλον ένας 6κύλινδρος turbo, τοποθετημένος μπροστά. Το νέο μοντέλο θα είναι πιθανότατα πισωκίνητο. Με την παλιά Supra να είναι πισωκίνητη (κατά παράδοση), αλλά και με την αντίστοιχη παράδοση της BMW, η μετάδοση της κίνησης πίσω σε αυτά τα μοντέλα θα είναι μια από κοινού ιστορία εξέλιξης. Παράλληλα, η Toyota θα παραχωρήσει και την υβριδική της τεχνογνωσία – τεχνολογία, στη περίπτωση που το μοντέλο προκριθεί να έχει και υβριδική υπόσταση, κάτι που δεν έχει επιβεβαιωθεί.Εσείς, πώς βλέπετε έναν τέτοιο συνδυασμό; Supra ή Z4; Toyota με κινητήρα BMW; Υβριδικά BMW powered by Toyota; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

ford
PETLAS IMPERIUM PT515