Έως και 50% φθηνότερο σε σχέση με το σημερινό θα μπορούσε να είναι η επόμενη γενιά του συστήματος κυψελών καυσίμου της Toyota, το οποίο θα λανσαριστεί από την ιαπωνική μάρκα το 2026.
Θα αντιμετωπίσει το μεγάλο κόστος και την έλλειψη υποδομών
Μόλις χθες σας ενημερώναμε για την επανάσταση που σκοπεύει να φέρει η Toyota στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα επόμενα χρόνια, με μία πληθώρα επιλογών νέων μπαταριών που θα είναι πιο φθηνές και θα προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία απ' ότι οι σημερινές. Ωστόσο ο ιαπωνικός «κολοσσός» δεν εργάζεται αποκλειστικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αφού έχει στο πλάνο του και την εξέλιξη της υδρογονοκίνησης.
Μάλιστα η εταιρεία δημοσίευσε νέες λεπτομέρειες για το σύστημα κυψέλων καυσίμου υδρογόνου της επόμενης γενιάς, εκεί όπου στόχος της Toyota είναι να αντιμετωπίσει τις υψηλές τιμές και την ανεπάρκεια που υπάρχει σε θέματα υποδομών, για να κάνει τα οχήματα που κινούνται με υδρογόνο πιο βιώσιμα.
Το 2026 θα λανσάρει το νέο σύστημα κυψελών καυσίμου
Συγκεκριμένα, η Toyota σκοπεύει να λανσάρει καινοτόμο σύστημα κυψέλων καυσίμου υδρογόνου επόμενης γενιάς το 2026. Οι νέες κυψέλες είναι σχεδιασμένες για εμπορική χρήση και η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει ότι το κόστος θα μειωθεί κατά 50% σε σύγκριση με τα σημερινά μοντέλα. Επιπλέον, η αυτονομία αναμένεται να αυξηθεί κατά 20%. Η εταιρεία είπε επίσης ότι το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης θα απαιτεί λιγότερη συντήρηση από έναν παραδοσιακό κινητήρα diesel. Οι βελτιώσεις αυτές θα οφείλονταν σε μια ποικιλία παραγόντων, συμπεριλαμβανομένου του μικρότερου αριθμού κυψελών καθώς και της αύξησης κατά 130% στην πυκνότητα ισχύος των ηλεκτροδίων. Η Toyota συνέχισε λέγοντας ότι το σύστημα κυψελών καυσίμου επόμενης γενιάς θα έχει μείωση του κόστους κατά 37%. Εάν η εταιρεία δει ζήτηση για 200.000 μονάδες το 2030, η Toyota θα είναι σε θέση να μειώσει το κόστος κατά 50% και να δημιουργήσει ένα σταθερό κέρδος.
Θέλει να ενοποιήσει τις δεξαμενές
Μιλώντας για μείωση του κόστους, η Toyota εργάζεται για την τυποποίηση των δεξαμενών καυσίμου υδρογόνου για μεγάλα επαγγελματικά οχήματα. Η εταιρεία λέει ότι αυτό θα μπορούσε να μειώσει το κόστος κατασκευής κατά 25%, ενοποιώντας τα πρότυπα των δεξαμενών ευρωπαϊκών, αμερικανικών και ιαπωνικών εταιρειών και ενοποιώντας τις ποσότητες τους. Μιλώντας για τις δεξαμενές καυσίμου, η αυτοκινητοβιομηχανία διερευνά την ιδέα Multi Hydrogen Tank που θα επέτρεπε στα οχήματα να χρησιμοποιούν ίδιες δεξαμενές υδρογόνου και ανάλογα το μέγεθός τους να εξοπλίζονται με περισσότερες ή λιγότερες.
Εργάζεται και για την παραγωγή υδρογόνου
Από κει και πέρα η Toyota εργάζεται επίσης για να υποστηρίξει και την παραγωγή υδρογόνου. Ως μέρος αυτής της προσπάθειας, έχουν αναπτύξει έναν νέο ηλεκτρολύτη που παράγει υδρογόνο ηλεκτρολύοντας νερό. Η εταιρεία στοχεύει επίσης να παράγει υδρογόνο από βιοαέριο, με το καύσιμο να προέρχεται από κοπριά κοτόπουλου και απομεινάρια τροφών. Για να βοηθήσει στη μείωση του κόστους του υδρογόνου, η φίρμα θα συνεχίσει να συνεργάζεται με εταιρείες για την παραγωγή, τη μεταφορά και τη χρήση υδρογόνου. Τον Ιούλιο μάλιστα θα δημιουργήσει έναν νέο οργανισμό που θα ονομάζεται «Hydrogen Factory».
Αναμένει τεράστια ζήτηση η Toyota
Κλείνοντας, η Toyota υπογραμμίζει πως θα υπάρξει μεγάλη ζήτηση στα υδρογονοκίνητα οχήματα, κάτι που περιμένει να ισχύσει μεταξύ 2025 και 2030. Οι μεγαλύτερες αγορές αναμένεται να είναι η Κίνα, η Ευρώπη και η Βόρεια Αμερική και η αυτοκινητοβιομηχανία είπε ότι η αγορά κυψελών καυσίμου αναμένεται να φτάσει τα 33 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως.