Η Toyota ανακοίνωσε ότι η επόμενη γενιά των ηλεκτρικών της θα έχει βελτιωμένες μπαταρίες, οι οποίες είναι φθηνότερες και διαθέτουν μεγαλύτερη αυτονομία. Παράλληλα έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες εικόνες του ηλεκτρικού Crown!
Η Toyota αποκάλυψε νέες και πολύ ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες σχετικά με τα σχέδιά της γύρω από την ηλεκτροκίνηση κατά τη διάρκεια μίας εκδήλωσης με την ονομασία «LetΆs Change the Future of Cars» (Ας αλλάξουμε το μέλλον των αυτοκινήτων στα ελληνικά).
Αρχικά αυτό που ξεκαθάρισε η ιαπωνική μάρκα είναι πως η νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας θα αρχίσει να έρχεται από το 2026. Η Toyota λέει ότι θα είναι πολύ πιο προηγμένα από τα σημερινά μοντέλα και θα εξοπλίζονται με σημαντικά βελτιωμένες μπαταρίες. Η Toyota σχεδιάζει να προσφέρει μια ποικιλία από διαφορετικά πακέτα μπαταριών, τα οποία θα επιτρέψουν στην αυτοκινητοβιομηχανία να προσφέρει οικονομικά ηλεκτρικά και με περισσότερες δυνατότητες. Βασικό ρόλο σε αυτό θα παίζει μία διπολική μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), έχοντας ως βασικά της χαρακτηριστικά την αξιοπιστία και το χαμηλό κόστος. Συγκεκριμένα, η εταιρεία είπε ότι στοχεύει σε 20% αύξηση στην αυτονομία, 40% λιγότερο κόστος και γρήγορη επαναφόρτιση σε 30 λεπτά ή λιγότερο (10-80%) σε σύγκριση με το τρέχον bZ4X.
Μπαταρίες λιθίου Performance με 1.000 χλμ. αυτονομία
Η εταιρεία εργάζεται επίσης για μια μπαταρία Performance, η οποία θα προσφέρει αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων, ωστόσο σε αυτό θα παίξει ρόλο τόσο η απόδοση του οχήματος, όπως η αεροδυναμική και η μείωση του βάρους. Η εν λόγω μπαταρία θα είναι τετράγωνη και θα έχει αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα. Η αυτοκινητοβιομηχανία είπε επίσης ότι η μπαταρία θα είναι 20% φθηνότερη από αυτή που βρίσκεται στο bZ4X και θα μπορεί να φορτιστεί από 10-80% σε 20 λεπτά ή λιγότερο.
Ο ιαπωνικός κολοσσός όμως δεν σταματάει εκεί. Η Toyota εργάζεται επίσης σε μια ακόμα διπολική μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής απόδοσης. Έχει προγραμματιστεί να φτάσει το 2027 ή το 2028 και να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα της τυπικής μπαταρίας Performance. Συγκεκριμένα, η Toyota είπε ότι μπορούμε να περιμένουμε επιπλέον αύξηση 10% στην αυτονομία καθώς και μείωση 10% στο κόστος.
Μπαταρίες στερεάς κατάστασης για 1.200 και 1.500 χλμ. αυτονομία
Εκτός από τις παραδοσιακές μπαταρίες λιθίου, η Toyota στοχεύει να έχει μπαταρίες στερεάς κατάστασης έτοιμες το 2027 ή 2028. Η εταιρεία εκτιμά ότι η μπαταρία στερεάς κατάστασης που εξελίσσει θα έχει 20% περισσότερη αυτονομία από την Performance των 1.000 χιλιομέτρων, δηλαδή αυτονομία 1.200 χλμ. Η συγκεκριμένη μπαταρία θα φορτίζεται από 10-80% σε 10 λεπτά ή λιγότερο, κάτι που πλησιάζει την ταχύτητα ανεφοδιασμού ενός οχήματος που κινείται με κινητήρα βενζίνης/diesel.
Αν όλα αυτά δεν είναι αρκετά η Toyota είπε ότι ήδη εργάζεται σε μπαταρίες στερεάς κατάστασης με ακόμα υψηλότερες προδιαγραφές από την προηγούμενη. Από αυτή την μπαταρία πρέπει να αναμένουμε 50% μεγαλύτερη αυτονομία από την μπαταρία Performance, δηλαδή 1.500 χλμ!!!
Αεροδυναμικά τα νέα Toyota ανεξάρτητα το σχήμα
Εκτός από τις μπαταρίες η Toyota εργάζεται σε τεχνολογία μείωσης της οπισθέλκουσας βασισμένη στην αεροδυναμική των πυραύλων. Χάρη σε αυτή η μάρκα ισχυρίζεται ότι μπορεί να μειώσει τον αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας χωρίς να περιορίζεται από το σχήμα του αυτοκινήτου. Παράλληλα αναθεωρεί τον τρόπο που κατασκευάζει τα αυτοκίνητα καθώς θέλει να «αγκαλιάσει» το giga casting και μια αυτοπροωθούμενη γραμμή συναρμολόγησης. Επιπλέον, η Toyota εργάζεται για να ενσωματώσει έναν μικρότερο ηλεκτρικό άξονα (eAxle) στο πίσω μέρος των οχημάτων της. Αυτό υπόσχεται αύξηση της αυτονομίας καθώς και βελτίωση του χώρου φορτίου και της αεροδυναμικής.
Πρώτη εικόνα του ηλεκτρικό Crown
Τέλος, η εταιρεία παρουσίασε ένα πρωτότυπο του ηλεκτρικού Crown, το οποίο ωστόσο φέρει το συνηθισμένο καμουφλάζ.