«Ο κόσμος δεν είναι ακόμα έτοιμος για να περάσει εξολοκλήρου στην εποχή της ηλεκτροκίνησης» και αυτός ήταν ο βασικός λόγος σύμφωνα με την Toyota, όπου αρνήθηκε να δεσμευτεί ενυπόγραφα για την σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με βενζίνη και diesel έως το 2040.
Τα νέα που ήρθαν από την Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Κλίμα «COP26» που γίνεται στη Γλασκώβη δεν ήταν ενθαρρυντικά για την ηλεκτροκίνηση. Όπως σας ενημερώσαμε, μόλις έξι εταιρείες δεσμεύτηκαν, βάζοντας την υπογραφή τους, για την σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με ορυκτά καύσιμα έως το 2040. Οι εταιρείες αυτές είναι οι BYD, Ford, General Motors, Jaguar Land Rover, Mercedes-Benz και Volvo.
«Δεν είναι ακόμα έτοιμος όλος ο κόσμος για μηδενικούς ρύπους»
Όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό υπάρχουν απουσίες μεγάλων ονομάτων στο χώρο της αυτοκίνησης, οι οποίες δε θέλησαν να δεσμευτούν. Μία από αυτές είναι η Toyota, η οποία μάλιστα τοποθετήθηκε δημόσια για να την απόφασή της αυτή. Με λίγα λόγια ο εκπρόσωπος της εταιρείας που παραχώρησε δηλώσεις στο Reuters σημείωσε πως πολλά μέρη του κόσμου δεν είναι έτοιμα για οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων, γι' αυτό η Toyota δεν υπέγραψε τη συμφωνία.
Ξεκάθαρη η θέση της Toyota
«Όπου υπάρχουν υποδομές ενέργειας και φόρτισης, καλή οικονομία και ετοιμότητα πελατών, είμαστε έτοιμοι να επιταχύνουμε και να βοηθήσουμε την υποστήριξη της ηλεκτροκίνησης με κατάλληλα οχήματα μηδενικών εκπομπών. Ωστόσο, σε πολλές περιοχές του κόσμου, όπως η Ασία, η Αφρική, η Μέση Ανατολή δεν έχει ακόμη δημιουργηθεί ένα περιβάλλον κατάλληλο για την προώθηση της πλήρους μετακίνησης με μηδενικούς ρύπους. Πιστεύουμε ότι θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να σημειωθεί πρόοδος... επομένως, είναι δύσκολο για εμάς να δεσμευτούμε σε αυτό το στάδιο», ήταν τα ξεκάθαρα λόγια από την πλευρά του εκπροσώπου της Toyota στο Reuters.
Παγκόσμιες ανισότητες στις πωλήσεις ηλεκτρικών
Αξίζει να σημειωθεί πως μελέτες επιβεβαιώνουν τη θέση της Toyota, αφού παγκοσμίως παρουσιάζονται αξιοσημείωτες ανισότητες στην ιδιοκτησία ηλεκτρικών οχημάτων. Από τη μία οι πωλήσεις εκτινάσσονται στα ύψη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες, από την άλλοι οι συνολικές ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2020 στη Νότια Αμερική, με πληθυσμό άνω των 420 εκατομμυρίων, ήταν κάτω από τις 18.000. Στην ήπειρο της Αφρικής όπου ζουν 1,2 δισεκατομμύρια άνθρωποι, ηλεκτρικά πήραν μόνο πολίτες στη χώρα της Νοτίου Αφρικής και ανήλθαν συνολικά σε μόλις 1.509 αυτοκίνητα μέχρι το 2020.
Ο στόχος του «COP26»
Κλείνοντας να θυμίσουμε πως το συνέδριο «COP26» φέρνει εκπροσώπους από σχεδόν 200 χώρες στη Γλασκώβη. Ο γενικός στόχος είναι να επιτευχθεί συμφωνία που να περιορίζει την αύξηση της παγκόσμιας θερμοκρασίας στους 1,5 βαθμούς Κελσίου. Η σύνοδος θα ολοκληρωθεί το Σαββατοκύριακο.
Πήρε θέση η Toyota! -Η ιαπωνική φίρμα ξεκαθάρισε πως υπάρχουν μέρη του πλανήτη που δεν είναι έτοιμα για πλήρη ηλεκτροκίνηση. -Αυτός είναι ο λόγος που αρνήθηκε να υπογράψει τη δέσμευσή της για σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με βενζίνη και diesel έως το 2040. -Οι ανισότητες στις πωλήσεις ηλεκτρικών παγκοσμίως φαίνεται πως τη δικαιώνουν. Εσύ τι λες είναι έτοιμος ο κόσμος για πλήρη ηλεκτροκίνηση; Αν όχι πότε θα είναι;