- Μπαταρίες λιθίου Performance με 1.000 χλμ. αυτονομία.
- Μπαταρίες στερεάς κατάστασης για 1.200 και 1.500 χλμ. αυτονομία.
- Φόρτιση σε 10 λεπτά.
- Από το 2026 ξεκινά η παραγωγή.
Πήρε κυβερνητική πιστοποίηση για τις νέες μπαταρίες η Toyota
Την απαραίτητη πιστοποίηση προκειμένου να ξεκινήσει την παραγωγή της νέας γενιάς των μπαταριών για τα ηλεκτρικά της, ανάμεσα στις οποίες βρίσκονται και οι νέες μπαταρίες στερεάς κατάστασης, πήρε η Toyota. Όπως επίσημα ανακοίνωσε η ιαπωνική μάρκα, τα σχέδια ανάπτυξης και παραγωγής πιστοποιήθηκαν από το Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας.
Από το 2026 ξεκινά η παραγωγή
Ως εκ τούτου, η έλευση των νέων μπαταριών έφτασε ένα βήμα πιο κοντά, την ώρα που το σχέδιο του ιαπωνικού κολοσσού προβλέπει ως έτος έναρξης της παραγωγής το 2026, όταν θα αρχίσει να καταφτάνει και η νέα γενιάς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Toyota.
Όπως σας έχουμε ενημερώσει στο παρελθόν, η Toyota σχεδιάζει να προσφέρει μια ποικιλία από διαφορετικά πακέτα μπαταριών, τα οποία θα επιτρέψουν στην αυτοκινητοβιομηχανία να προσφέρει οικονομικά ηλεκτρικά και με περισσότερες δυνατότητες. Βασικό ρόλο σε αυτό θα παίζει μία διπολική μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), έχοντας ως βασικά της χαρακτηριστικά την αξιοπιστία και το χαμηλό κόστος. Συγκεκριμένα, η εταιρεία είπε ότι στοχεύει σε 20% αύξηση στην αυτονομία, 40% λιγότερο κόστος και γρήγορη επαναφόρτιση σε 30 λεπτά ή λιγότερο (10-80%) σε σύγκριση με το τρέχον bZ4X.
Μπαταρίες λιθίου Performance με 1.000 χλμ. αυτονομία
Η εταιρεία εργάζεται επίσης για μια μπαταρία Performance, η οποία θα προσφέρει αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων, ωστόσο σε αυτό θα παίξει ρόλο τόσο η απόδοση του οχήματος, όπως η αεροδυναμική και η μείωση του βάρους. Η εν λόγω μπαταρία θα είναι τετράγωνη και θα έχει αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα. Η αυτοκινητοβιομηχανία είπε επίσης ότι η μπαταρία θα είναι 20% φθηνότερη από αυτή που βρίσκεται στο bZ4X και θα μπορεί να φορτιστεί από 10-80% σε 20 λεπτά ή λιγότερο.
Ο ιαπωνικός κολοσσός όμως δεν σταματάει εκεί. Η Toyota εργάζεται επίσης σε μια ακόμα διπολική μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής απόδοσης. Έχει προγραμματιστεί να φτάσει το 2027 ή το 2028 και να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα της τυπικής μπαταρίας Performance. Συγκεκριμένα, η Toyota είπε ότι μπορούμε να περιμένουμε επιπλέον αύξηση 10% στην αυτονομία καθώς και μείωση 10% στο κόστος.
Μπαταρίες στερεάς κατάστασης για 1.200 και 1.500 χλμ. αυτονομία
Εκτός από τις παραδοσιακές μπαταρίες λιθίου, η Toyota στοχεύει να έχει και μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Η εταιρεία εκτιμά ότι η μπαταρία στερεάς κατάστασης που εξελίσσει θα έχει 20% περισσότερη αυτονομία από την Performance των 1.000 χιλιομέτρων, δηλαδή αυτονομία 1.200 χλμ. Η συγκεκριμένη μπαταρία θα φορτίζεται από 10-80% σε 10 λεπτά ή λιγότερο, κάτι που πλησιάζει την ταχύτητα ανεφοδιασμού ενός οχήματος που κινείται με κινητήρα βενζίνης/diesel.
Αν όλα αυτά δεν είναι αρκετά η Toyota έχει πει ότι ήδη εργάζεται σε μπαταρίες στερεάς κατάστασης με ακόμα υψηλότερες προδιαγραφές από την προηγούμενη. Από αυτή την μπαταρία πρέπει να αναμένουμε 50% μεγαλύτερη αυτονομία από την μπαταρία Performance, δηλαδή 1.500 χλμ!!!