- Δοκίμασε το DAT ο οδηγός αγώνων Hiroaki Ishiura.
- «Προβλέπει τις ενέργειες του οδηγού και μιμείται τη συμπεριφορά του», είπε.
- Ίσως το δούμε στο GR Yaris.
Πριν από λίγες ημέρες σας αναφέραμε τις δηλώσεις του επικεφαλής της Toyota, Akio Toyoda, για το νέο αυτόματο κιβώτιο για αγωνιστικά και σπορ επιβατικά αυτοκίνητα το οποίο εξελίσσει η μάρκα και φέρει την ονομασία DAT (Direct Automatic Transmission). Το υψηλόβαθμο στέλεχος της ιαπωνικής μάρκας είχε αποκαλέσει Game Changer το εξελισσόμενο κιβώτιο, χωρίς ωστόσο να προχωρήσει σε περισσότερες λεπτομέρειες.
«Προβλέπει τις ενέργειες του οδηγού και μιμείται τη συμπεριφορά του»
Σήμερα, ο Ιάπωνας οδηγός αγώνων Hiroaki Ishiura παίρνει την σκυτάλη και επαινεί επίσης το κιβώτιο DAT, αναφέροντας πως είναι σε θέση να προβλέπει τις μελλοντικές ενέργειες του οδηγού! Ο Ishiura δοκίμασε ένα GR Yaris με το νέο κιβώτιο και εμφανίστηκε απόλυτα σίγουρος ότι είναι πιο γρήγορο από ένα χειροκίνητο, τόσο πολύ ώστε κατά τη διάρκεια των αγώνων ο οδηγός να μη χάνει καθόλου χρόνο με τις αλλαγές ταχυτήτων στην πίστα.
Μιλώντας στο επίσημο περιοδικό Toyota Times, ο Hiroaki Ishiura πρόσθεσε: «Κλειδώνει από τη στιγμή που ξεκινάτε, ανταποκρίνεται γραμμικά μόλις το πόδι πατάει το γκάζι και επιτρέπει να γλιτώνετε χρόνο από τους γύρους στην πίστα χωρίς καμία απώλεια. Το DAT αντιλαμβάνεται πότε φρενάρετε πλήρως και κατεβάζει τις ταχύτητες για να είναι απόλυτα προετοιμασμένο για την επόμενη επιτάχυνση. Προβλέπει τις μελλοντικές ενέργειες, όπως κάνουμε συνήθως όταν οδηγούμε».
Επιπρόσθετα ο Hiroaki Ishiura είπε ότι ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο σε σύγκριση με το DAT παρέχει λιγότερο την αίσθηση της άμεσης σύνδεσης, καθότι το DAT μιμείται τη συμπεριφορά ενός οδηγού σαν να αλλάζει εκείνος τις ταχύτητες.
Ίσως το δούμε στο GR Yaris
Η Toyota λέει ότι εργάζεται σε αυτό το νέο κιβώτιο ταχυτήτων από το δεύτερο εξάμηνο του 2020. Αν και έχει δοκιμαστεί μόνο στον μηχανοκίνητο αθλητισμό μέχρι στιγμής, οι αναφορές από την Ιαπωνία υποστηρίζουν πως το GR Yaris θα αποκτήσει ένα αυτόματο οκτατάχυτο κιβώτιο το 2024.
Να πείσει περισσότερους να μπουν στο μηχανοκίνητο αθλητισμό
Προς το παρόν , η επίσημη θέση της Toyota είναι πως το DAT αναπτύσσεται για να ενθαρρύνει περισσότερους ανθρώπους να ασχοληθούν με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, διευκολύνοντας τους κατά τη διάρκεια των αγώνων στις αλλαγές ταχυτήτων. Αυτός είναι και ο λόγος που η ομάδα μηχανικών σκέφτηκε την ιδέα ενός πιο γρήγορου αυτόματου, αφού ο Akio Toyoda είπε ότι ήθελε «να σκορπίσει τη χαρά της οδήγησης», καθότι δεν είναι πολλοί οι άνθρωποι που ξέρουν πώς να οδηγούν με χειροκίνητο.