-Η Toyota είχε για κάμποσα χρόνια τη ρετσινιά των βαρετών μοντέλων
- Η VW λανσάρει πλέον πολλά μοντέλα, σχεδόν ίδια το ένα με το άλλο
- Το νέο C-HR είναι τολμηρό σχεδιαστικά & δείχνει πως θα είναι τα αυτοκίνητα από εδώ και πέρα
- Ενώ το νέο Tiguan είναι σχεδιαστικά ένα από τα αυτοκίνητα του σήμερα και τέλος
Ο πρώην «βαρετός» έγινε… κουλ! Ο άλλος πάλι, θα αλλάξει ποτέ;
Toyota και VW παρουσίασαν με διαφορά λίγων μηνών τα δύο νέα τους SUV. Τα νέα C-HR και Tiguan, αντίστοιχα. Όταν τόσα χρόνια η Toyota έχει «φάει στη μάπα» τις κακές γλώσσες που έλεγαν τα μοντέλα της «λευκές συσκευές», μήπως βλέποντας τα δύο SUV, είναι ώρα να τελειώνουμε με αυτά;
Βλέπεις η Toyota έχει εδώ και 10 χρόνια μια σημαντική και χαρακτηριστική αλλαγή πλεύσης ως προς το πως είναι τα μοντέλα της. Με την τεχνολογία ως πρώτο παράγοντα, και αφού με την επιμονή της καθιέρωσε τα υβριδικά σύνολα, έστρεψε την προσοχή της στον οδηγό. Αυτό που αγοράζεις σήμερα σε ένα Toyota είναι πολύ πιο προσωπικό, ως αυτοκίνητο, από άλλες μάρκες.
Τα παραδείγματα των C-HR και Tiguan είναι χαρακτηριστικά. Από τη μία ένα αυτοκίνητο με άποψη για το σήμερα και το αύριο των αυτοκινήτων, τολμηρό, ξεχωριστό, απευθύνεται σε ένα κοινό που θέλει να δείχνει πως το αυτοκίνητο που οδηγεί δηλώνει κάτι. Από την άλλη ένα αυτοκίνητο άριστο σε όλα του, χωρίς τίποτα μεμπτό, που κάθε οδηγός που θα το οδηγήσει θα μείνει ικανοποιημένος, και πιθανώς θα ξαναγοράσει. Αλλά στη δεύτερη περίπτωση, τι άποψη δείχνει πως έχει αυτός που οδηγεί το Tiguan για το τι «είναι» το αυτοκίνητο σήμερα; Σαφώς, δείχνει μια καλή αγορά ενός προϊόντος, όχι όμως και μια προσωπική επιλογή αυτοκινήτου.
Φυσικά τα γούστα είναι προσωπική υπόθεση, όμως εδώ το ζήτημα είναι τι απορρέει από τη σχεδίαση κάθε μοντέλου, και τη συνολική φιλοσοφία της κάθε μάρκας. Όταν η Toyota βομβαρδιζόταν από αρνητικά σχόλια ότι μετατρέπει τα αυτοκίνητα σε λευκές συσκευές, πιθανότατα το άκουσε, και σταμάτησε. Τέλος τα μοντέλα που απλά ήταν «σκυλιά» αξιοπιστίας. Μέσα σε δέκα χρόνια η εικόνα αντιστράφηκε τελείως.
Φαντάσου το ID.3, ID.4 και ID.5 να ήταν μοντέλα της Toyota τι θα λέγανε. Όχι γιατί είναι ηλεκτρικά, αλλά γιατί είναι σχεδιαστικά όπως είναι. Βασικά και ουδέτερα. Κανείς δεν θα τα πει άσχημα, κανείς δεν θα τα ερωτευτεί κιόλας. Ότι θα λέγαμε για μια λευκή συσκευή.
Εντάξει, η VW έχει κατηγορηθεί από την πρώτη μέρα ως συντηρητική, συγκρατημένη, ουδέτερη, αδιάφορη και με λίγες εξαιρέσεις, βαρετή στη σχεδίαση. Είναι μια στρατηγική που πουλάει, αφού η αισθητική της δεν «προσβάλει» κανέναν, όμως πόσο μπορεί να γλιτώσει από τα ίδια «πυρά» που τόσα χρόνια δεχόταν η Toyota για τα αυτοκίνητά της;
Τι λες; Έχει τελειώσει η Toyota πλέον ξεκάθαρα με τη ρετσινιά του «βαρετού»; Και η VW; Πότε θα κάνει κάτι να ξεφύγει κι εκείνη;