Τoyota η κορυφαία εγγύηση σε ηλεκτρικά-PHEV, Suzuki η χειρότερη
Πιο φτηνό service και μεγαλύτερες εγγυήσεις τα ηλεκτρικά από τα συμβατικά αυτοκίνητα. Μικρές οι διαφορές αλλά υπάρχουν νικητές και χαμένοι.
Εγγύηση και service ηλεκτρικών
Η μεγάλη έρευνα του AutoΤρίτη σχετικά με τις After Sales υπηρεσίες και τις εγγυήσεις των εταιρειών συνεχίζεται. Πρόσφατα είδαμε ποιες είναι οι καλύτερες και χειρότερες εγγυήσεις που παίζουν στην αγορά και τώρα ως συνέχεια θα εξειδικεύσουμε τι ισχύει με τις μπαταρίες των plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίες έχουν τη δική τους ξεχωριστή εγγύηση. Άλλωστε αυτός είναι ο φόβος πολλών σχετικά με τα ηλεκτρικά μοντέλα. Τι θα γίνει αν χαλάσει η μπαταρία τους. Σχετικά με τις καλύψεις της εγγύησης, οι εταιρείες δεσμεύονται πως θα επισκευάσουν ή θα αντικαταστήσουν την μπαταρία του ηλεκτρικού οχήματος σε περίπτωση που προκύψει κάποιο ζήτημα από ελάττωμα του κατασκευαστή ή η μπαταρία πέσει σε χωρητικότητα κάτω από ένα συγκεκριμένο ποσοστό.\
Ο κανόνας των 8 ετών, αλλά προσοχή ισχύει μόνο για τη μπαταρία
Συγκριτικά με τα συμβατικά μοντέλα, η κατάσταση εδώ είναι λιγότερο περίπλοκη, αφού δεν υπάρχουν μεγάλες διακυμάνσεις ή προγράμματα επεκτάσεων. Ο κανόνας για της μπαταρίες υψηλής τάσης είναι πως έχουν εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ. πως η κατάσταση υγείας δεν θα πέσει κάτω από 70%. Προσοχή μην την μπλέξετε με την εγγύηση των μηχανικών μερών. Είναι μόνο για την μπαταρία του συστήματος, για όλα τα άλλα τα μέρη ισχύει η εργοστασιακή εγγύηση μηχανικών μερών.Σε αυτό το σημείο πρέπει να σημειωθεί πως η εγγύηση λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο που συμβαίνει στα συμβατικά αυτοκίνητα. Δεν περιορίζεται μόνο στον πρώτο ιδιοκτήτη άλλα είναι μεταβιβάσιμη και ισχύει και για τον δεύτερο κάτοχο, σε περίπτωση πώλησης.
Ξεχωρίζει η Toyota, προβληματίζει η Suzuki
Βέβαια αυτό δεν σημαίνει πως όλες οι εταιρείες ακολουθούν τον κανόνα.Η Toyota και στα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της επαληθεύει τη φήμη της σχετικά με την αξιοπιστία των μοντέλων της ή αν προτιμάτε τις καλές after sales υπηρεσίες της. Την μεγαλύτερη λοιπόν εγγύηση μπαταρίας στην αγορά, δίνουν οι Toyota και Lexus, με εγγύηση μπαταρίας στα 11 έτη. Μάλιστα οι δύο εταιρείες συνοδεύουν τα ηλεκτρικά μοντέλα τους (όχι τα PHEV) με χιλιομετρικό όριο εγγύησης στο 1.000.000 χλμ..
Επίσης ξεχωρίζει σε μικρότερο βαθμό και αυτή της Renault, η οποία είναι η μοναδική που δίνει εγγύηση για το 77% της μπαταρίας και όχι 70% όπως οι υπόλοιποι κατασκευαστές.
Από την άλλη η Suzuki είναι η μοναδική εταιρεία που περιορίζει την εγγύηση της μπαταρίας σε μόλις 5 χρόνια για τα plug-in υβριδικά της μοντέλα. Επίσης η Ιαπωνική φίρμα έχει και μικρή χιλιομετρική εγγύηση, η οποία είναι μόλις για 100.000 χλμ., έναντι των μίνιμουμ 160 χιλιάδες που δίνουν όλες οι εταιρείες.
Service χωρίς λάδια και μπουζί γίνεται;
Περνώντας τώρα στο κομμάτι της συντήρησης, ξεχνάμε το «μικρό» και το «μεγάλο» service όπως τα γνωρίζαμε, καθώς τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα δεν έχουν κινητήρα, παρά ένα μοτέρ, όπως οι ηλεκτρικές συσκευές.Συνεπώς τα περισσότερα αναλώσιμα που αλλάζουν στις προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης, στα ηλεκτρικά δεν υπάρχουν. Για παράδειγμα στο μικρό service αλλάζουμε λιπαντικά και φίλτρο λαδιού. Ε, τα ηλεκτρικά δεν έχουν. Ούτε μπουζί, φίλτρο αέρα και φίλτρο καυσίμου. Τι μένει το ίδιο; Αρχικά το φίλτρο καμπίνας, το σύστημα φρένων, το πλυστικό υγρό και φυσικά οι απαραίτητη τεχνικοί έλεγχοι. Συνεπώς το συνολικό κόστος είναι αρκετά χαμηλότερο. Μάλιστα ακόμα και τα φρένα, θα σας αντέξουν πολύ περισσότερο, μπορεί να φτάσουν και μέχρι τα 300.000 χλμ. λόγω της ανάκτησης ενέργειας που επιβραδύνει το αυτοκίνητο.