- Στις solid-state μπαταρίες επενδύουν Toyota και Idemitsu
- Θα μπουν στα ηλεκτρικά από το 2027
- Οι 3 φάσεις της συνεργασίας τους
Κλειδί η συνεργασία με την Idemitsu
Η Toyota ανακοίνωσε πως ξεκινά να συνεργάζεται με την ιαπωνική εταιρεία παραγωγής πετρελαίου Idemitsu για την κατασκευή μπαταριών στερεάς κατάστασης που θα μπορούν να τοποθετηθούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2027 ή το 2028. Η Idemitsu εργάζεται πάνω σε σχετικές τεχνολογίες από το 2001 και έχει κατασκευάσει μια μικρή πιλοτική εγκατάσταση.
Τα πλεονεκτήματα τους απέναντι στις maistream μπαταρίες
Η πρώτη γενιά μπαταριών στερεάς κατάστασης που θα τοποθετηθούν στα ηλεκτρικά της Toyota θα λανσαριστεί περίπου το 2027 ή το 2028 και θα τους επιτρέψει να προσφέρουν αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων, ενώ για μια φόρτιση από το 10% έως το 80% θα χρειάζονται περίπου 10 λεπτά με έναν γρήγορο φορτιστή DC. Μερικά από τα πλεονεκτήματα των μπαταριών στερεάς κατάστασης έναντι των παραδοσιακών μπαταριών ιόντων λιθίου είναι η υψηλότερη σταθερότητα σε ακραίες θερμοκρασίες, η ταχύτερη μεταφορά ενέργειας και το μικρότερο ανθρακικό αποτύπωμα.
Οι 3 φάσεις της συνεργασίας
Η συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών θα έχει τρεις φάσεις, με την πρώτη να είναι η ανάπτυξη καλύτερων θειούχων στερεών ηλεκτρολυτών με προσοχή στην ποιότητα, το κόστος και τους χρόνους παράδοσης. Η δεύτερη φάση θα περιλαμβάνει την κατασκευή μιας μεγάλης πιλοτικής εγκατάστασης όπου η Idemitsu θα προσπαθήσει να επιτύχει τη μαζική παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης, ενώ η Toyota θα ασχοληθεί με την ενσωμάτωση των μπαταριών αυτών στα ηλεκτρικά της οχήματα, διασφαλίζοντας ότι θα είναι έτοιμα για να λανσαριστούν στην αγορά το 2027 ή το 2028. Στην τρίτη και τελευταία φάση, οι δύο εταιρείες θα αναζητήσουν λύσεις για μαζικότερη παραγωγή και πώληση ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες στερεάς κατάστασης.
Χρονοδιάγραμμα για το πότε θα ξεκινήσει η κάθε φάση δεν έχει ανακοινωθεί.