Το Mini έχει το ίδιο 0-100 παρότι 50 άλογα παραπάνω
Το 208 έχει καλύτερη ροπή
Μεγαλύτερη μπαταρία & αυτονομία το 208
Πιο στριφτερό το Mini;
Ανάμεσα στις εκδόσεις τους που μπαίνουν στην πρίζα, ποια είναι καλύτερη; Ή θα προτιμούσατε ένα πλήρως εξοπλισμένο diesel σε αυτά τα λεφτά;
Καλώς ή κακώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αρχίσει να μπαίνουν στον χάρτη της αυτοκίνησης παρότι -αντικειμενικά- δεν είναι κατάλληλα για πολλούς αγοραστές. Υπάρχουν δηλαδή περιορισμοί είτε αυτό είναι η τσιμπημένη τιμή τους, είτε η δυσκολία φόρτισης, είτε η περιορισμένη αυτονομία τους στο ταξίδι. Παρόλα αυτά υπάρχει το μικρό αγοραστικό κοινό τους, ενώ όπως σε όλες τις «αναμετρήσεις» έτσι και εδώ η αναζήτηση για το ποια είναι καλύτερη επιλογή δεν έχει να κάνει την καλύτερη καθ' αυτή έκδοση, αλλά με το… ποιο όνομα θα μπει πρώτο στην μαρκίζα. Peugeot e208 ή Mini Cooper SE λοιπόν;
Τιμή: Θέλεις 30 χιλιάρικα και πάνω για να τα αγοράσεις
Η τιμή των δύο μοντέλων είναι αλμυρή, αφού για να τα αποκτήσεις πρέπει να βγάλεις από τον τραπεζικό σου λογαριασμό πάνω από 30 χιλιάρικα, ή κοντά στα 25+ αν δικαιούσαι επιδότηση από το Κράτος. Βέβαια, αν και ακριβά στην απόκτηση, έχουν χαμηλά έξοδα κίνησης (από 3€/100 χλμ.) , άρα αν πληροίτε τις γενικές προϋποθέσεις για να αγοράσετε ηλεκτρικό, αξίζει να τους ρίξετε μια ματιά. Επειδή όμως σας κουράσαμε, επιστρέφουμε στο θέμα τιμή-εξοπλισμός και σχολιάζουμε πως το Peugeot 208 είναι πιο φθηνό και έχει μεγαλύτερη εγγύηση, ενώ το Mini έχει λίγο καλύτερο εξοπλισμό (π.χ. σύστημα navi από την αρχική έκδοση), αλλά και πολλές επιλογές εξατομίκευσης οι οποίες κοστίζουν ακριβά. Θεωρούμε πως ο γύρος αυτός δεν βγάζει ξεκάθαρα κάποιον νικητή.
Σχεδίαση: Πατάνε σε γνώριμα σχεδιαστικά μονοπάτια
Στο κομμάτι της σχεδίασης, είτε αυτή αφορά το έξω, είτε το μέσα κομμάτι, έχουμε να πούμε πως τα δύο μοντέλα ακολουθούν την πεπατημένη και δεν διαφοροποιούνται σημαντικά σε σχέση με τις εκδόσεις με… κανονικό κινητήρα. Ok, υπάρχουν κάποιες σχεδιαστικές πινελιές για να καταλάβεις ότι είναι ηλεκτρικά, όμως μέχρι εκεί.
Στο δικό μας μάτι πάντως οι ρετρό, γραμμές του Mini έχουν πλέον αρχίσει να κουράζουν αφού σχεδόν δύο δεκαετίες ακολουθείται η ίδια συνταγή και θα θέλαμε κάτι πιο φρέσκο και ριζικά νέο. Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό του όπου το μοτίβο με τα στρογγυλά καντράν δεν είναι τόσο φρέσκο όσο το i-Cockpit. Από εκεί και πέρα, η εργονομία συνηθίζεται, ενώ η ποιότητα των υλικών και στα δύο αγγίζει τα premium στάνταρ.
Ποιοτικό σε υλικά είναι το εσωτερικό του Peugeot 208. Οι αεροπορικού τύπου διακόπτες έχουν εδώ πιο μοντέρνα έκφανση.
Καμπίνες: Είναι πιο ευρύχωρο το 208
Αεροπορικού τύπου διακόπτες και κυκλικά καντράν χαρακτηρίζουν το εσωτερικό του Cooper SE. Καλή η ποιότητα. Οι κίτρινες αποχρώσεις δείχνουν πως πρόκειται για ηλεκτρικό.
Οι δύο πίσω πόρτες του Peugeot 208 και οι μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις προφανώς και του δίνουν το προβάδισμα στο πεδίο των χώρων. Μπαίνεις και βγαίνεις πιο εύκολα, ενώ καλύτερος είναι -μετρώντας με τον χάρακα ακριβείας του AutoΤρίτη Test Center- ο αέρας για τα γόνατα, το κεφάλι και τους ώμους. Τέλος, τα 100 επιπλέον λίτρα στο πόρτ-μπαγκάζ είναι άλλη μια παράμετρος που προσθέτει στον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του γαλλικού μοντέλου.
Μεγαλύτερη μπαταρία και αυτονομία το 208
Εφόσον μιλάμε για ηλεκτρικά, αυτό, δηλαδή η μπαταρία και η αυτονομία, είναι και το σημαντικότερο πεδίο σύγκρισης. Χάρη στη μεγαλύτερη μπαταρία του (50 kWh έναντι 32,6 kWh) το γαλλικό μοντέλο βγάζει περισσότερα χιλιόμετρα με μία φόρτιση, παρότι το Cooper SE έχει χαμηλότερη κατανάλωση και βάρος. Επί της ουσίας, υπολογίστε μια μέρα παραπάνω εκτός πρίζας για το 208, κάτι που για κάποιους θα είναι πολύ σημαντικό στην καθημερινή συμβίωση.
Ο κινητήρας του Peugeot αποδίδει 48 άλογα λιγότερα, αλλά λόγω καλής ροπής θα κινηθείς σβέλτα και απολαυστικά.
Στην πρώτη ανάγνωση των τεχνικών χαρακτηριστικών, το προβάδισμα του Mini Cooper SE είναι ξεκάθαρο, αφού ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 48 παραπάνω άλογα. Σε δεύτερη, ανάγνωση όμως θα διακρίνει κανείς πως το προβάδισμα αυτό δεν είναι τόσο ξεκάθαρο στην πράξη, γιατί το 0-100 ολοκληρώνεται και για τα δύο μοντέλα στον ίδιο χρόνο, ενώ τα αποθέματα ροπής είναι σχεδόν ίδια (260 και 270 Nm). Μάλιστα, αν και το Peugeot e208 έχει 10 Nm λιγότερα, το εύρος είναι πολύ μεγαλύτερο (από τις 300 έως τις 3.600 σ.α.λ.) και αυτό αντικατοπτρίζεται στις ρεπρίζ που θα καλύπτουν τους σβέλτους οδηγούς (30-80 σε 4,0 δλ., 60-100 σε 4,7 δλ., 80-120 σε 6,4 δλ.).
Ο ηλεκτροκινητήρας του Mini είναι πιο ισχυρός. Όμως η μπαταρία είναι μικρή και η αυτονομία θα σε προβληματίσει στη καθημερινή συμβίωση μαζί του.
Μικρότερο βάρος κατά 100 κιλά, αρχιτεκτονική ανάρτησης (πολλαπλοί άξονες πίσω) και ακροβολισμένοι τροχοί στο αμάξωμα που εξασφαλίζουν ένα kart- feeling είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που διαμορφώνουν -θεωρητικά και πρακτικά- την οδική συμπεριφορά του ηλεκτρικού Mini και του δίνουν ένα προβάδισμα για αυτούς που αρέσκονται να κινούνται σε γρήγορους ρυθμούς. Από εκεί και πέρα όμως και το 208 καταφέρνει και κινείται αρκετά σβέλτα, ικανοποιεί με την ποιότητα κύλισης, την απουσία κλίσεων και την αμεσότητα του τιμονιού. Αν καλοσκεφτείς ότι ως καθημερινός χρήστης θα κυνηγάς την άνεση, την ευκολία και την μεγαλύτερη αυτονομία, τότε θεωρούμε πως το 208 θα καλύψει περισσότερες ανάγκες (σ.σ. μια και στον αντίποδα, αν πατήσεις το γκάζι για να χαρείς το οδηγικό ταπεραμέντο του Mini, τότε θα χρειαστεί γρήγορα να φορτίσεις).
Η γνώμη μας
Αν έχετε γκαράζ, κινείστε στην πόλη, αναζητάτε οικονομία και απόσβεση σε βάθος χρόνου, τότε αξίζει να κοιτάξετε για ένα ηλεκτρικό. Από εκεί και πέρα, στην μάχη αυτή μεταξύ των δύο μοντέλων το 208 κερδίζει με τον πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα σε καθημερινή χρήση, την μεγαλύτερη αυτονομία και τους καλύτερους χώρους και εργονομία.