Τρεις φορές υψηλότερες από ό,τι δείχνουν οι επίσημες δοκιμές των εταιρειών είναι οι εκπομπές ρύπων των Plug-in Hybrid μοντέλων σύμφωνα με έρευνα!
Έρευνα που θα συζητηθεί!
Μία νέα μελέτη σχετικά με τα Plug-in Hybrid αυτοκίνητα έρχεται για να ταράξει τα νερά πρωτίστως σε ότι αφορά τις εκπομπές ρύπων των εν λόγω μοντέλων και δευτερευόντως στην ηλεκτρική αυτονομία, που επικαλούνται οι επίσημες μετρήσεις των εταιρειών σύμφωνα με τον κύκλο WLTP. Οι δοκιμές υλοποιήθηκαν από το Πανεπιστήμιο του Γκρατς στην Αυστρία, με τους ερευνητές να χρησιμοποιούν τρία PHEV αυτοκίνητα, δύο μικρομεσαία hatchback και ένα μεσαίο sedan.
Όπως αναφέρει η έρευνα, τα τρία αυτοκίνητα πέρασαν από μία σειρά τριών δοκιμαστικών διαδρομών σε δημόσιους δρόμους που έχουν σχεδιαστεί για να αντιπροσωπεύουν τυπικές μετακινήσεις. Παράλληλα ο ενσωματωμένος εξοπλισμός μέτρησης εκπομπών ρύπων κατέγραψε τα καυσαέρια που παράγονται από το καθένα. Το αποτέλεσμα σοκάρει, καθώς η έρευνα έδειξε πως οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) σε συνδυασμένο κύκλο ήταν τρεις φορές υψηλότερες απ' ότι αναφέρουν οι επίσημες εργαστηριακές δοκιμές WLTP. Συγκεκριμένα, οι εκπομπές CO2 συνδυασμένου κύκλου βάσει του WLTP για τα αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν ήταν μεταξύ 27 γρμ./χλμ και 37 γρμ./χλμ., αλλά οι μετρήσεις του Πανεπιστημίου του Γκρατς κατέγραψαν εκπομπές ρύπων μεταξύ 85 γρμ./χλμ και 114 γρμ./χλμ. Μάλιστα επισημαίνεται πως και τα τρία αυτοκίνητα ξεκίνησαν τις δοκιμές με πλήρως φορτισμένη μπαταρία.
Τεράστια διαφορά στους ρύπους με φορτισμένη ή άδεια την μπαταρία
Η έρευνα συνεχίζει και λέει πως όταν τα τρία PHEV έκαναν τη συγκεκριμένη διαδρομή με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, είχαν καλύτερη απόδοση αλλά οι εκπομπές ρύπων ήταν συνολικά μεταξύ 1,2 και 1,3 φορές υψηλότερες από τους αριθμούς WLTP. Όταν ή ίδια διαδρομή πραγματοποιήθηκε χωρίς να είναι φορτισμένη η μπαταρία τότε οι εκπομπές CO2 ήταν μεταξύ πέντε και επτά φορές υψηλότερες από του WLTP.
Δύο στα τρία είχαν μικρότερη ηλεκτρική αυτονομία
Οι ερευνητές απασχολήθηκαν και με την ηλεκτρική αυτονομία των Plug-in Hybrid μοντέλων. Από τα τρία αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν το πρώτο απέδωσε 26% λιγότερη ηλεκτρική αυτονομία από αυτή που αναφέρει επίσημα η μάρκα, το δεύτερο 47 τοις εκατό χαμηλότερη, όμως το τρίτο ξεπέρασε στην πραγματικότητα την επίσημη ηλεκτρική αυτονομία κατά περίπου ένα χιλιόμετρο!
Η έρευνα προτείνει την αλλαγή φορολογίας στα PHEV
Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα πως τα PHEV δεν πρέπει να θεωρούνται οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων σε αστικές περιοχές και προτρέπει τις ρυθμιστικές αρχές σε όλη την Ευρώπη να βασίσουν τη φορολογία των PHEV στις πραγματικές εκπομπές ρύπων και όχι στις επίσημες δοκιμές.
Έρευνα βγάζει στον τάκο τα PHEV και ζητάει να φορολογηθούν.
- Τρεις φορές πάνω οι ρύποι στα PHEV από τις επίσημες μετρήσεις WLTP.
- Μετρήθηκαν τρία Plug-In Hybrid μοντέλα στην ίδια διαδρομή.
- Αν η μπαταρία είναι άδεια τότε οι ρύποι είναι πέντε έως επτά φορές υψηλότεροι.
- Δύο στα τρία παρουσίασαν μικρότερη ηλεκτρική αυτονομία απ' αυτή που αναφέρεται επίσημα.
Τι πιστεύεις εσύ για τα PHEV; Πρέπει να φορολογηθούν πιο αυστηρά;