Αναμφίβολα ο βασιλιάς της βελτίωσης είναι το τούρμπο! Δες πως μπορείς να ανεβάσεις τις επιδόσεις του κινητήρα και πως θα σε βοηθήσει το Remapping του εγκεφάλου.
Πως λειτουργεί το Turbo;
Στην πράξη, οι τουρμπίνες (αλλιώς συμπιεστές εξάτμισης), είναι συσκευές υπερτροφοδότησης αέρα, που τροφοδοτούν τον κινητήρα με συμπιεσμένο αέρα, αντί να τον αφήνουν να λειτουργεί με τον αέρα σε ατμοσφαιρική πίεση. Αυτή η διαδικασία επιτρέπει στον κινητήρα να αυξήσει πολύ την απόδοσή του. Πιο συγκεκριμένα, η τουρμπίνασυμπιέζει τον αέρα, χρησιμοποιώντας μια φτερωτή συμπίεσης αέρα, που περιστρέφεται με μεγάλη ταχύτητα και κάποιες φορές με πάνω από 100.000 σ.α.λ. Η φτερωτή συμπίεσης παίρνει κίνηση από την ροή καυσαερίων που περιστρέφει μια δεύτερη φτερωτή, που είναι συνδεδεμένη με τον συμπιεστή μέσω ενός σταθερού άξονα.
Για να λειτουργήσει αποτελεσματικά ένα τούρμπο όμως, θα πρέπει να ταιριάζει με τα χαρακτηριστικά του κινητήρα και να χρησιμοποιείται με τον κατάλληλο τρόπο.
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να αυξήσεις την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου, όπως οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες ή ο μηχανικός συμπιεστής, οι οποίοι στο σύνολό τους, έχουν τα δικά τους πλεονεκτήματα. Κανένας όμως, δεν μπορεί να συγκριθεί με το turbo, που θεωρείται δικαίως, ο «Βασιλιάς» της βελτίωσης. Συγκρίνοντας ένα συμπιεστή εξάτμισης με τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες, βλέπουμε για παράδειγμα, ότι οι δεύτεροι πλεονεκτούν, λόγω της απλούστερης λειτουργίας τους και της καλής απόκρισης. Ωστόσο είναι πιο δύσκολο να τους βελτιώσεις σε ισχύ και ροπή, σε σχέση με τους κινητήρες με τούρμπο.
Η διαφορά με τον μηχανικό συμπιεστή (κομπρέσσορα)
Αντίστοιχα, οι κινητήρες με μηχανικό συμπιεστή (κομπρέσσορα) έχουν παρόμοια απόκριση με τα ατμοσφαιρικά και καλή απόδοση ιδιαίτερα στο χαμηλό φάσμα στροφών, αλλά παράγουν λιγότερη δύναμη συνολικά, από εκείνα με συμπιεστή εξάτμισης. Τα τούρμπο μάλιστα, υπερτερούν απέναντί τους και για την πολύ πιο απλή και εύκολη, τοποθέτησή τους. Καταλαβαίνουμε λοιπόν, ότι σε σύγκριση με τις άλλες επιλογές, τα τούρμπο προσφέρουν τεράστια κέρδη σε απόδοση, ξεχωρίζοντας και σε ευκολία και αξιοπιστία, ενώ έχουν και χαμηλότερο κόστος.
Το ECU Remapping είναι απαραίτητο
Πρωταγωνιστικό ρόλο στη βελτίωση της απόδοσης ενός αυτοκινήτου «παίζει» και ο «εγκέφαλος», η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (Εngine Control Unit - ECU), που ως ένας μικροϋπολογιστής, αναγνωρίζει μέσω σχετικού προγράμματος (εγκατεστημένου εξ αρχής), όλες τις μεταβλητές του κινητήρα για την καλύτερη καύση του. Πιο συγκεκριμένα, λαμβάνει πληροφορίες από τον αισθητήρα «λ», από τις στροφές του κινητήρα, τη θερμοκρασία του, την πυκνότητα του αέρα εισαγωγής και το καύσιμο και ρυθμίζει αναλόγως την «πεταλούδα» εισαγωγής. Στο πλαίσιο αυτό, είναι σε θέση να διαγνώσει οποιοδήποτε πρόβλημα στον κινητήρα (π.χ. κακή ποιότητα βενζίνης, δυσλειτουργία κάποιου συστήματος) και ως εκ τούτου, θα πρέπει να «ενημερωθεί» σχετικά για οποιεσδήποτε αλλαγές στη λειτουργία του αυτοκινήτου.