Είναι από τα πιο προσιτά μικρά SUV της αγοράς. Συγκρίνουμε και αξιολογούμε στις turbo, «βασικές» εκδόσεις τους τα Hyundai Bayon και Skoda Kamiq. Ποιο έχει καλύτερες μετρήσεις στο AutoΤρίτη Test Center και ποιο είναι περισσότερο value for money;
Έχουν καλούς χώρους για μία νέα οικογένεια, έχουν σεβαστή απόσταση από το έδαφος, έχουν ψηλή θέση οδήγησης. Αυτοί είναι μερικοί μόνο λόγοι που καθιστούν τα μικρά SUV την κατηγορία με την μεγαλύτερη αγοραστική δυναμική. Προσθέτοντας και το χαμηλό κόστος κτήσης, συμπληρώνεται το... παζλ.
Τέτοιες, προσιτές επιλογές που συνδυάζουν τα παραπάνω σε συγκεκριμένες αναλογίες είναι τα Hyundai Bayon και Skoda Kamiq. Εμείς θα συγκρίνουμε τις δύο turbo επιλογές τους, σε 100 και 110 άλογα αντίστοιχα, σε συνδυασμό με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Ποιο SUV πόλης έδωσε καλύτερες μετρήσεις σε χώρους και ποιο έχει καλύτερες εργοστασιακές επιδόσεις και κατανάλωση; Ποιανού η βασική εξοπλιστική έκδοση αξίζει περισσότερο τα λεφτά της;
Value for money: Φθηνό και με 5ετή εγγύηση το Bayon
Κόστος 20.240 ευρώ έχει το Exclusive πακέτο στην περίπτωση του Hyundai Bayon, 1.910 ευρώ χαμηλότερα από τα 22.150 της έκδοσης Ambition του Skoda Kamiq. Το SUVάκι της Hyundai υπερτερεί σημαντικά και στον τομέα της εγγύησης, με την ελληνική αντιπροσωπεία να δίνει 5 χρόνια κάλυψη και για απεριόριστα χλμ. (2 χρόνια η Skoda).
Όσον αφορά τον εξοπλισμό, υπάρχει μία σχετική ισορροπία. Στο Bayon βλέπουμε στάνταρ κάμερα οπισθοπορείας, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, αυτόματη ρύθμιση μεσαίας και μεγάλης σκάλας, εργοστασιακό συναγερμό καθώς και σύστημα προειδοποίησης κόπωσης οδηγού ως μέρος της πλήρους σουίτας ασφάλειας Hyundai SmartSense. Το Kamiq αντιπαραβάλλει αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρα βροχής, ζάντες αλουμινίου και ρεζέρβα ανάγκης.
Ποιο μοντέλο είναι περισσότερο value for money; Με δεδομένο το χαμηλό κόστος και την υπεροχή στην εγγύηση, θα πούμε ότι το Hyundai Bayon κάνει πιο οικονομικό το «πάντρεμα» σε παροχές και χαρακτηριστικά.
Σχεδίαση: Έχουν το δικό τους στιλ
Αρκετά διαφορετική σχεδιαστική προσέγγιση έχει το κάθε B-SUV του συγκριτικού μας. Πιο compact σε διαστάσεις, το Bayon θυμίζει αρκετά υπερυψωμένο αυτοκίνητο πόλης, βασιζόμενο άλλωστε στο μικρό i20. Σήμα κατατεθέν του, η πίσω κολώνα που καταλήγει σε σχήμα μπούμερανγκ και ενσωματώνει τα αντίστοιχης σχεδίασης φωτιστικά σώματα, τα οποία ενώνονται με μια λεπτή LED γραμμή.
Πιο ήπιο design βλέπουμε στο Skoda Kamiq. Οι ακμές του αμαξώματος στα πλαϊνά, τα στενά φωτιστικά σώματα (εμπρός και πίσω) και η κυρίαρχη μάσκα δίνουν τον αναγκαίο νεανικό τόνο, Από εκεί και πέρα, το μήκος των 4,24 το κατατάσσουν στα μεγαλύτερα μοντέλα του segment, για αυτό και μεγαλύτερο «εκτόπισμα» σε σχέση με το Bayon.