VW Golf GTI W12-650: Βαρβάτο, με W12 μοτέρ & φρένα από Gallardo

13.652 Επισκέψεις στο άρθρο (5/5/2024)
VW Golf GTI W12-650: Βαρβάτο, με W12 μοτέρ & φρένα από Gallardo
7 Φωτογραφίες »

- Το πιο ισχυρό Golf GTI που έφτιαξε ποτέ η VW
- Ήταν κεντρομήχανο με τον W12 της Bentley Continental GT
- Μοτέρ και δύο τουρμπίνες και 650 άλογα
- Είχε φρένα από Audi RS 4 και ολόκληρη την πίσω ανάρτηση της Lamborghini Gallardo

H ιστορία πίσω από την κατασκευή του

To Golf είναι το αυτοκίνητο της Volkswagen που έχει συνδέσει το όνομα του με τις επιτυχίες της γερμανικής φίρμας από την πρώτη στιγμή που λανσαρίστηκε πολλές δεκαετίες πριν μέχρι και σήμερα στην 8η γενιά του. Πόσοι όμως θυμάστε το Golf GTI W12-650 concept που παρουσιάστηκε το 2007 και άφησε τους φίλους της αυτοκίνησης με το στόμα ανοιχτό;

Σύμφωνα με το μύθο, ο τότε CEO της Volkswagen, κ. Μartin Winterkorn μάζεψε τα στελέχη του ομίλου και τους ζήτησε να σκεφτούν τι μπορεί να κάνουν για να σπείρουν τον ενθουσιασμό στις τάξεις των φίλων της ενόψει του φεστιβάλ Worthersee (η μεγαλύτερη συγκέντρωση φίλων της VW στον κόσμο) που θα γινόταν δύο μήνες αργότερα. Μία από τις ιδέες ήταν να κατασκευαστεί ένα βαρβάτο Golf με W12 κινητήρα. Το πρότζεκτ έλαβε το πράσινο φως.

Κεντρομήχανο με τούμπανη εμφάνιση και δέρμα Alcantara

Οι μηχανικοί της VW πήραν ένα Golf GTI Mk5, του αφαίρεσαν τα πίσω καθίσματα και τοποθέτησαν στη θέση τους τον twin-turbo W12 κινητήρα της Bentley Continental GT, προχωρώντας φυσικά σε μια σειρά από μετατροπές. Ειδικότερα, χρειάστηκε να αυξήσουν το πλάτος του αυτοκινήτου κατά 160 χιλιοστά, μεγάλωσαν θόλους του και μείωσαν επίσης την απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος κατά 70 χιλιοστά. Ακόμα, το αυτοκίνητο είχε μοναδικής σχεδίασης πίσω παράθυρα, φουτουριστικό πίσω προφυλακτήρα και μεγαλύτερους αεραγωγούς μπροστά. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί ένα αυτοκίνητο πολύ πιο επιβλητικό και μυώδες.

Αλλαγές υπήρξαν και στο εσωτερικό, αφού η VW πρόλαβε να τοποθετήσει Alcantara επένδυση, διάφανα μπουτόν στο ταμπλό αλλά και πυροσβεστήρα στο ντουλαπάκι του συνοδηγού!

Είχε ισχύ 650 ίππων και φρένα από RS 4 και Gallardo

Επιστρέφοντας στο μοτέρ, ο 6,0 λίτρων twin-turbo W12 απέδιδε 650 άλογα και 720 Nm ροπής και έδινε την δυνατότητα στο αυτοκίνητο να πετυχαίνει τα 100 χλμ./ώρα από στάση μέσα σε 3,7 δευτερόλεπτα και να φτάνει τα 323 χλμ./ώρα, χάρη σε ένα αυτόματο κιβώτιο-δάνειο από το VW Phaeton. Αυτό το εξωγήινο Golf εξοπλιζόταν επίσης με μπροστινά φρένα από Audi RS 4 και πίσω φρένα (και ολόκληρο πίσω άξονα) από Lamborghini Gallardo, ώστε να μπορέσει να χαλιναγωγηθεί η τεράστια ισχύς του.

Οι αστοχίες και το τελικό συμπέρασμα

Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα που η εταιρεία δεν πρόλαβε να το τελειοποιήσει και έτσι τα paddles πίσω από το τιμόνι αλλά και άλλα μπουτόν για το σύστημα κλιματισμού δεν λειτουργούσαν. Το Golf έδωσε τελικά το παρών στο Worthersee και όσοι το οδήγησαν τόνισαν πως το αυτοκίνητο, κατάφερνε να επιταχύνει γραμμικά χωρίς ξεσπάσματα, ωστόσο χρειαζόταν να έχεις «καλά» χέρια για να στρίψεις.

ETRANSIT VS ESPRINTER
test center