Το νέο ID.4 GTX των 299 ίππων, το πρώτο μοντέλο της γκάμας GTX, των ηλεκτρικών μοντέλων επιδόσεων της Volkswagen, είναι διαθέσιμο πλέον στην χώρα μας με τιμές που ξεκινούν από τις 47.500 ευρώ με την κρατική επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Το ID.4 GTX, το ολοκαίνουργιο σπορ ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen, τοποθετείται στην κορυφή της ηλεκτρικής γκάμας ID της Volkswagen, παίρνοντας την σκυτάλη από τις κορυφαίες εκδόσεις GTI με καταιγιστικές επιδόσεις και σπορ οδική συμπεριφορά. Το ID.4 GTX, με μήκος 4,58 μέτρα ξεχωρίζει στο δρόμο με τον αεροδυναμικό του σχεδιασμό, με ρέουσες γραμμές με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,29. Οι προβολείς IQ.LIGHT LED Matrix ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό, ενώ στο πίσω μέρος, κυριαρχούν τα καινοτόμα τρισδιάστατα φώτα τεχνολογίας LED.
Για να κάνει την GTX έκδοση να ξεχωρίζει σε σχέση με το απλό ID.4, η Volkswagen δίνει στο αυτοκίνητο τρία πολύ μικρά LED φώτα τοποθετημένα κάθετα το ένα με το άλλο στις δύο άκρες του προφυλακτήρα και μαύρο φινίρισμα στην γρίλια χαμηλά. Στις εικόνες το ID.4 GTX είναι βαμμένο στο νέο μεταλλικό Kings Red χρώμα ενώ οι κόκκινες λεπτομέρειες που υπάρχουν στο εσωτερικό μας θυμίζουν έντονα τις εκδόσεις GTI. O εξοπλισμός της GTX είναι πλούσιος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων θερμαινόμενο τιμόνι, εσωτερικό φωτισμό καμπίνας, 10 ιντσών οθόνη infotainment ως στάνταρ (12 ιντσών προαιρετικά) και 20άρες ζάντες αλουμινίου (21 ιντσών προαιρετικά). Στην διάθεση του πελάτη είναι και το Sports πακέτο που μειώνει την απόσταση του SUV από το έδαφος κατά 15 χιλιοστά και βελτιώνει την οδηγική εμπειρία πίσω από το τιμόνι. Από εκεί και έπειτα, η αρθρωτή ηλεκτρική πλατφόρμα (MEB) της Volkswagen, εξασφαλίζει μεταξόνιο 2,77 μέτρα και ευρύχωρο εσωτερικό, αντίστοιχο ενός συμβατικού SUV από την μεγαλύτερη κατηγορία. Ο χώρος αποσκευών είναι 543 λίτρα και αυξάνεται στα 1.575 λίτρα με διπλωμένα τα πίσω καθίσματα.
Στο μηχανολογικό σκέλος, η έκδοση GTX εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, σε εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα, προσφέροντας τετρακίνηση και συνδυαστική ισχύ 299 ίππων. Η τετρακίνηση του ID.4 GTX βασίζεται σε ένα έξυπνο σύστημα ελέγχου. Καθορίζει πώς κατανέμεται η διαθέσιμη ροπή κίνησης στους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες για να επιτύχει την ιδανική ισορροπία απόδοσης, δυναμικής και σταθερότητας οδήγησης. Ακόμα, η VW αναφέρει πως το σύστημα τετρακίνησης ενεργοποιείται όταν ο οδηγός πατήσει τέρμα το γκάζι. Η ενεργοποίηση του AWD συστήματος γίνεται μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου και δεν γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό, o οποίος έχει τον πλήρη έλεγχο, με πέντε προφίλ στη διάθεσή του. Το κινητήριο σύστημα δίνει έμφαση στη σπορ φύση του ID.4 GTX, με τον οδηγό να επεμβαίνει στον τρόπο με τον οποίο οι ηλεκτρικοί κινητήρες, τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ (προαιρετικά) και το σύστημα διεύθυνσης ανταποκρίνονται μέσω των προφίλ Eco, Comfort, Sport, Individual και Traction.
To ID.4 GTX, πλούσια εξοπλισμένο, είναι άμεσα διαθέσιμο στην Ελλάδα. Το μοντέλο επωφελείται με τη μέγιστη επιδότηση από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Ως εκ τούτου, από 53.500 ευρώ, η προτεινόμενη λιανική τιμή του ID.4 GTX με την επιδότηση διαμορφώνεται στα 47.500 ευρώ.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Κλείνοντας, όσον αφορά στις επιδόσεις, το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 6,2 δευτερόλεπτα (2,3 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα από το ID.4 των 204 ίππων), ενώ η μέγιστη τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Η αυτονομία του ID.4 GTX, σύμφωνα με τα πρότυπα δοκιμών WLTP είναι 480 χιλιόμετρα (520 χλμ. προσφέρει το ID.4) χάρη σε μια μπαταρία χωρητικότητας 77 kWh που χρειάζεται να μόλις 30 λεπτά για να προσφέρει κίνηση για 300 χιλιόμετρα με φορτιστή 125 kW. Η μπαταρία είναι υδρόψυκτη, με μεγάλη διάρκεια ζωής, σύμφωνα με την Volkswagen, η οποία εγγυάται ότι θα έχει τουλάχιστον το 70% της αρχικής της χωρητικότητας μετά από οκτώ χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα.