Στιγμιότυπο από την κατασκευή του Beetle στο Wolfsburg πριν από 75 χρόνια.
Volkswagen Beetle: 75 χρόνια ιστορίας
2.216 Επισκέψεις στο άρθρο (23/12/2020)
«Βουτιά» στο παρελθόν έκανε η Volkswagen, η οποία μας ταξίδεψε 75 χρόνια πίσω, όταν το Beetle, ο εμβληματικός «σκαραβαίος» της γερμανικής φίρμας έμπαινε για πρώτη φορά στη γραμμή παραγωγής!
Στα τέλη του 1945 ολόκληρος ο πλανήτης προσπαθούσε να κλείσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα τις πολλές ανοιχτές πληγές που είχε αφήσει στο «κορμί» του το αιματοκύλισμα του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου που είχε σημάνει τη λήξη του λίγους μήνες νωρίτερα. Ωστόσο το ίδιο διάστημα έμελε να είναι η αρχή της ύπαρξης ενός εκ των πιο εμβληματικών αυτοκινήτων που έχουν κυκλοφορήσει, του Volkswagen Beetle.
Συγκεκριμένα, στις 27 Δεκεμβρίου του 1945 και έπειτα από μια παραγγελία από τη βρετανική στρατιωτική κυβέρνηση για 20.000 οχήματα, το Beetle, ο διάσημος «σκαραβαίος» της Volkswagen έμπαινε για πρώτη φορά στην παραγωγή. Σήμερα, λίγες ημέρες πριν την συμπλήρωση 75 χρόνων από εκείνη τη μέρα, η Volkswagen σε ένα νέο δελτίο τύπου θυμάται και μας θυμίζει την ημερομηνία αυτή.
55 ήταν οι πρώτες μονάδες που έφεραν στη ζωή τον «σκαραβαίο» για να αυξηθεί άμεσα η παραγωγή του το 1946 σε περίπου 1.000 μονάδες το μήνα, παρά το γεγονός πως κατά τη διάρκεια του πολέμου το εργοστάσιο της VW στο Wolfsburg είχε υποστεί μεγάλες ζημιές. Μάλιστα ο αριθμός αυτός δεν ήταν ικανός να καλύψει τη ζήτηση που υπήρχε, αλλά δε γινόταν κάτι καλύτερο αφού η παραγωγή παρεμποδίστηκε από προβλήματα στην αλυσίδα του εφοδιασμού που δεν είχε αποκατασταθεί εξολοκλήρου από τον πόλεμο.
Παρόλα αυτά και έχοντας ήδη περάσει στο 1947 η Volkswagen ξεκίνησε να καθιερώνει σε υψηλά στάνταρ τις πωλήσεις του μοντέλου, εισήγαγε υπηρεσίες after-sales για τη Γερμανία και άρχισε να εξάγει το Beetle και σε άλλες χώρες. Από το 1949 και για τα επόμενα δέκα χρόνια η παραγωγή του αυξήθηκε δραματικά με την υπ αριθμόν 1.000.000η μονάδα να βγαίνει από τη γραμμή συναρμολόγησης το 1955, 10 χρόνια μετά την έναρξη της παραγωγής του πολιτικού Beetle, γνωστού και ως Type 1.
Τα υπόλοιπα λίγο πολύ τα ξέρουμε. Στην πορεία των ετών το «σκαθάρι» έγινε το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως και διατήρησε για πολλά χρόνια αυτό τον τίτλο, έως ότου η Toyota Corolla του πήρε το στέμμα. Η Volkswagen διέκοψε μόνο την παραγωγή του Beetle στο Μεξικό το 2003, μετά την κατασκευή 21.529.464 οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων περίπου 15,8 εκατομμυρίων στη Γερμανία.