- Η Volvo σταματάει τα σεντάν & station μοντέλα
- Θα μείνει να παράγει μόνο SUV
- Η «κόρη» Polestar βγάζει όλα τα ηλεκτρικά
- Μόλις ένα νέο ηλεκτρικό από τη Volvo
Είναι η Volvo η επόμενη μάρκα που θα την καταπιεί η ίδια της η θυγατρική;
Κάποιες μάρκες δυστυχώς δεν θα μπορέσουν να ακολουθήσουν τη δραματική αλλαγή της αυτοκινητοβιομηχανίας που φέρνει η ηλεκτροκίνηση. Οι περισσότερες μάρκες φαίνεται πως βρίσκουν τον δρόμο να συνεχίσουν ως ηλεκτρικές, όμως κάποιες δυσκολεύονται, ή απλά μεταλλάσονται. Η Volvo φαίνεται πως είναι μία από αυτές.
Πήρε στους Σουηδούς μια δεκαετία να απογαλακτιστούν από την Ford, στην οποία η Volvo ανήκε μέχρι το 2010. Τα μοντέλα στη γκάμα της μάρκας σήμερα είναι τα πρώτα που δεν μοιράζονται μηχανικά μέρη με μοντέλα της Ford. Μια πλήρης γκάμα μετά από μια τέτοια αλλαγή είναι φυσικά κάτι σημαντικό, όμως μόλις 5 χρόνια στον κύκλο ζωής της, και ήδη τα πρώτα μοντέλα της Volvo αρχίζουν να αποσύρονται.
Η Volvo σταμάτησε να διαθέτει τα σεντάν S60/S90 και τα στέισον V60/V90 σε κάποιες αγορές της Ευρώπης και είναι πλέον σίγουρο πως το μέλλον της μάρκας θα είναι αποκλειστικά SUV, με τα XC40, XC60, XC90 να συνεχίζουν, τουλάχιστον μέχρι νεωτέρας.
Φαίνεται πως η απλοποίηση των ονομάτων που έγινε με το C40, που παρότι SUV έχασε το αρχικό X, ήταν το πρώτο δείγμα ότι δεν χρειάζεται χαρακτηριστικό γράμμα για να καταλάβεις τα SUV της μάρκας, αφού όλα θα είναι πλέον SUV.
Όμως, για τη Volvo η απώλεια των σεντάν και station μοντέλων δεν είναι το μόνο πλήγμα. Για κάποιο λόγο ο κινεζικός όμιλος Geely στον οποίο ανήκει η Volvo, θεώρησε πως το σουηδικό σήμα δεν είναι αρκετό για να λανσάρει την ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη, και έτσι η ηλεκτρική γκάμα της Volvo πέρασε στην θυγατρική Polestar. Τι μένει όμως έτσι για τη Volvo;
Σαφώς η Volvo λανσάρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύντομα, το EX30, όμως φαίνεται πως η Polestar έχει ήδη το πάνω χέρι, και δεν αποκλείεται η συρρίκνωση της Volvo να σημαίνει και την αρχή του τέλους.
Στην ίδια λογική βλέπουμε για παράδειγμα την πορεία της SEAT. Ξεχώρισε την CUPRA ως νέα μάρκα, και αναλογιζόμενος κανείς τα μελλοντικά σχέδια των δύο εταιρειών, και τις διάφορες δηλώσεις των ιθυνόντων, φαίνεται πως η CUPRA θα πάρει τη σκυτάλη από τη SEAT. Η τελευταία αναμένεται να αλλάξει ρότα και να οδεύσει προς λύσεις μικροκινητικότητας με το σήμα της να κοσμεί οχήματα άλλου τύπου, από ποδήλατα και πατίνια, μέχρι (ηλεκτρικές) μοτοσυκλέτες και άλλα μικρά τετράτροχα.
Είναι αυτό το σενάριο επίσης πιθανό για τη Volvo; Η πορεία της Polestar, η δύναμη της γκάμας της σε αντίθεση με τη συρρίκνωση αυτής της Volvo, την απώλεια της βασικής της γκάμας, και το ένα και μοναδικό ηλεκτρικό της μοντέλο, δείχνουν πως το σήμα της Volvo ίσως θα είναι ακόμη ένα που θα χαθεί με την ηλεκτροκίνηση. Τι λέτε; Είναι πιθανό;