Skoda και Volvo προσφέρουν δύο νέα μεγάλα SUV με παρόμοια χαρακτηριστικά, αλλά μεγάλη διαφορά στην τιμή.
Volvo XC60 ή Skoda Kodiaq & 20 χιλιάρικα ρέστα;
19.601 Επισκέψεις στο άρθρο (12/7/2017)
Skoda και Volvo προσφέρουν δύο νέα μεγάλα «trendy» SUV με παρόμοια χαρακτηριστικά. Η εύλογη απορία λοιπόν που δημιουργείται είναι: XC60, ή Kodiaq και σου μένουν 20 χιλιάρικα ρέστα;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Παρόμοιες όμως είναι και οι πορείες για Skoda και Volvo. Όταν ο ανταγωνισμός έφερε τις δυο φίρμες μπροστά από σοβαρά οικονομικά προβλήματα, Skoda και Volvo εξαγοράστηκαν από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες: Την μεν Skoda την πήρε η Volkswagen (2000), τη μεν Volvo αρχικά η Ford (1999). Βέβαια η Skoda βρήκε από την αρχή ένα σίγουρο λιμάνι, στο οποίο παραμένει μέχρι και σήμερα, παρουσιάζοντας ιδιαίτερη ανάπτυξη. Από την άλλη όμως και στην πορεία, η Ford θέλησε να απαλλαγεί από την Volvo με αποτέλεσμα η πάλαι ποτέ ανεξάρτητη σουηδική Volvo να βρεθεί χωρίς προίκα και πόρους (όλα τα μοντέλα της Volvo βασίζονταν σε αντίστοιχα πατώματα και κινητήρες της Ford). Το 2010 λοιπόν ήρθε ο από μηχανής κινέζος θεός με την Geely όχι μόνο να εξαγοράζει την Volvo, αλλά και να κάνει κουμάντο μέχρι και στο που θα κατασκευάζονται τα μοντέλα της πάλαι ποτέ «σουηδικής» φίρμας.
Έτσι τη στιγμή, που η Skoda συνεχίζει να έχει την κύρια γραμμή παραγωγής στο θρυλικό Μλάντα Μπόλεσλαβ της Τσεχίας με πάνω από 12.000.000 οχήματα να έχουν συναρμολογηθεί μέχρι σήμερα, η Volvo ανακοίνωσε πως παραγωγή της μέσα στην επόμενη διετία θα γίνεται σε εργοστάσια της Κίνας. Εκεί τα εργατικά είναι χαμηλότερα και κατά συνέπεια το κόστος παραγωγής είναι μικρότερο με συνέπεια τα αυξημένα περιθώρια κέρδους για την εταιρεία. Στην Κίνα, η Volvo διαθέτει ήδη δύο εργοστάσια, με ένα τρίτο να βρίσκεται υπό κατασκευή. Το καθένα από τα τρία εργοστάσια θα επικεντρωθεί σε μία Σειρά.
Ήδη το εργοστάσιο του Daqing στη Βόρεια Κίνα κατασκευάζει μοντέλα της Σειράς 90, η παραγωγή του οποίου για όλο τον κόσμο μετακόμισε από την Σουηδία στην Κίνα . Μάλιστα τα πρώτα Volvo S90 έφτασαν με τρένο πριν περίπου έναν μήνα στο κέντρο διαλογής της Volvo στο Βέλγιο. Ο νέος αυτός εμπορικός δρόμος, ο οποίος «πατάει» στους δρόμους του μεταξιού και ονομάζεται «Οne Belt, One Road», μειώνει το χρόνο μεταφοράς αυτοκινήτων, όπως και άλλων υλικών αγαθών από την Κίνα στην Ευρώπη κατά σχεδόν 2/3, δίνοντας έτσι την ευχέρεια στην Volvo να παραδίδει τα αυτοκίνητα της στην Ευρώπη πολύ πιο γρήγορα.
Ίδια στο μέγεθος
Το Skoda Kodiaq, που βασίζεται στην πλατφόρμα MQB του ομίλου VW, έχει μήκος 4.697 χλστ. όντας 9 χλστ μακρύτερο από το XC60, που «πατάει» στη νέα πλατφόρμα SPA (Scalable Product Architecture) της Geely-Volvo. To ΧC60 από την άλλη είναι φαρδύτερο (1.902 χλστ. έναντι 1.882) και έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.865 έναντι 2.791 χλστ.), αλλά είναι και σχεδόν 200 κιλά βαρύτερο (1.971 κιλά με οδηγό έναντι 1.761 του Kodiaq). Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, ωστόσο το XC60 απαντά στα κλασικά γόνατα ΜακΦέρσον του Kodiaq με την πιο σοφιστικέ επιλογή των διπλών ψαλιδιών. Επίσης το XC60, που έχει απόσταση από το έδαφος 216 χλστ, προσφέρει και δυνατότητα αερανάρτησης, που δεν προβλέπεται στο Kodiaq, που «καθέται» με απόσταση 187 χλστ. από το έδαφος.
Με ίδιους κινητήρες
H βασική έκδοση του Volvo XC60 διαθέτει 2λιτρο turbodiesel κινητήρα με 190 άλογα και 400 Nm ροπής στις 1.750 – 2.500 σ.α.λ., που μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων μεταδίδει την κίνηση και στους 4 τροχούς με ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενη τετρακίνησης. Tα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,4 δλ και η τελική ταχύτητα είναι 205 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την Volvo η κατανάλωση είναι 5,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 136 γρ./χλμ.
Aπό την άλλη, η 2λιτρη, τετρακίνητη και αυτόματη έκδοση με 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έκδοση του Kodiaq αποδίδει 190 άλογα επίσης και ίδια ροπή, που όμως έχει μεγαλύτερο φάσμα απόδοσης (1.750-3.250 σ.α.λ.). Σύμφωνα με τη Skoda τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,6 δλ και η τελική φτάνει στα 210 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση είναι στα 5,7 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 150 γρ./χλμ/, στοιχείο που δεν επιτρέπει στο Kodiaq την ελεύθερη είσοδο στον «πράσινο» δακτύλιο.
Τεράστιο το πορτ μπαγκάζ του Kodiaq
Η καμπίνα του Kodiaq, που διακρίνεται για την ποιότητα της κατασκευής, είναι εξαιρετικά πρακτικά και ευρύχωρη. Μάλιστα προαιρετικά προσφέρεται και 7θέσια διάταξη. Από την άλλη η καμπίνα του XC60 δείχνει πιο μοντέρνα, με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής επίσης, αλλά και παντελή απουσία κουμπιών στην κεντρική κονσόλα, αφού όλες οι λειτουργίες ελέγχονται από την σε στυλ tablet κεντρική οθόνη αφής στο ταμπλό. Ο χώρος αποσκευών του XC60 φτάνει στα 505 λτ., όταν αυτό του Kodiaq είναι στα 720 λτ. και με δυνατότητα αυξομείωσης της χωρητικότητας χάρη στο συρόμενο πίσω κάθισμα!
20.000 ευρώ ακριβότερο το Volvo
Και παρότι τα δυό μοντέλα δείχνουν κοντά σε τεχνικά χαρακτηριστικά, τιμολογιακά τα χωρίζει χάος: Έτσι το Skoda Kodiaq 2,0 ΤDI 190 PS DSG7 4X4 με στάνταρ το σύστημα προγραμμάτων οδήγησης με λειτουργία off road στην έκδοση Ambition κοστίζει 34.900 ευρώ (37.500 στην έκδοση Style), ενώ το Volvo XC60 D4 AWD στην έκδοση Momentum κοστίζει 53.490 ευρώ (57.155 ευρώ στην R-Design και 59.225 στην Inscription).
O εξοπλισμός άνεσης και ευκολιών είναι πληρέστατος και στα δυο μοντέλα, με το XC60 ωστόσο να προσφέρει στάνταρ συστήματα, όπως το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων City Safety με ενεργή υποβοήθηση τιμονιού, προκειμένου να βοηθήσει τον οδηγό να αποφύγει άλλο όχημα, δικυκλιστές, πεζούς, μεγάλα ζώα ή ένα εμπόδιο που βρίσκεται μπροστά του ενώ παράλληλα προετοιμάζει τις ζώνες ασφαλείας και τα φρένα για αυτόματη πέδηση αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα.
Επίσης στο βασικό εξοπλισμό είναι το Oncoming Lane Mitigation (Σύστημα Αποφυγής Οδήγησης στο Αντίθετο Ρεύμα) με την ενεργή υποβοήθηση τιμονιού βοηθά τον οδηγό να αποφύγει συγκρούσεις με αντίθετα ερχόμενα οχήματα, «οδηγώντας», αν είναι αναγκαίο, το νέο XC60 πίσω στη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας, εκτός τροχιάς αντίθετα ερχόμενου οχήματος.
Εσείς λοιπόν, τι λέτε; Skoda Kodiaq ή Volvo XC60; Mεγάλο και πρακτικό 4Χ4 όχημα με σήμα Skoda και μηχανικά μέρη VW ή Volvo XC60 με ανάλογα τεχνικά χαρακτηριστικά, μερικά ηλεκτρονικά επιπλέον στο βασικό εξοπλισμό, αλλά και 20.000 ευρώ παραπάνω συν τον «κίνδυνο» σε 2 χρόνια να είναι made in China;
Από τις πολύ λίγες φορές που γράφω. ΕΛΕΟΣ τι σχέση εχει η volvo με την skoda. Μήπως το q5 η το x3 τα βρήκαν σκούρα με το νέο xc60....? Παιδιά κάντε σωστή δημοσιογραφια.......
premium και made in china, με 1$ την ημέρα μεροκάματα, μου ακούγεται σαν ανέκδοτο
Η ερώτηση είναι Q5 ή Kodiaq και 25 χιλιάδες στην τσέπη (ίδιο πάτωμα, ίδιος κινητήρας,ίδιο κιβώτιο). Τουλάχιστον το Volvo είναι διαφορετικό αυτοκίνητο!!!!!
Αν εχεις την οικονομικη δυνατοτητα να αγορασεις το VOLVO τοτε παιρνεις αυτο. Αλλωστε ο σοφος λαος το λεει: Οτι πληρωνεις παιρνεις. Και επειδη "Safety First" προσωπικα θα αγοραζα το Volvo.
Τώρα είναι συγκριτικό αυτό; Η υπό μάρκα του γκρουπ με την VOLVO; Ο σουρεαλισμός στα καλύτερα του!! Η φαου βε ούτε την πχιότητα του Qoros 3 δεν μπορεί να φτάσει.
Mια χαρά σχέση έχουν. Ίδιο μέγεθος, ίδιους κινητήρες, τετρακίνητα. Η διαφορά είναι στο ότι το ένα κάνει 20 χιλ. φθηνότερα επειδή η Volvo θέλει να πλασάρεται premium
Αυτος που βγαζει 100.000 τον χρονο (περιπου 10.000 οικογενειες) θα παρει σιγουρα XC60 αντι για skoda kodiaq, γιατι αγοραζει exclusivity και δεν ενδιαφερεται τοσο για value for money. Αυτοι που βγαζουν εως 50.000 τον χρονο (περιπου 100.000 οικογενειες) θα μοιραστουν οι πιο αισιοδοξοι θα παρουν XC60 και οι πιο ανασφαλεις και προσγειωμενοι skoda kodiaq. Aυτοι που βγαζουν εως 30.000 τον χρονο , και δεν θελουν να τους χωρισει αργοτερα η γυναικα τους, θα παρουν σιγουρα skoda kodiaq.
Φίλε Sideways θα συμφωνήσω μαζί σου, έτσι όπως το έθεσες, απλά η δική μου ένσταση είναι το πως το παρουσιάζει το άρθρο. Δηλαδή ότι συγκρίνει 2 οχήματα με διαφορετικές εντελώς τιμές. Θέλεις να συγκρίνεις πιο όχημα ' θεωρητικά' ή και πρακτικά είναι καλύτερο?? Καντο με όλα να είναι ίδια και εννοώ και τις τιμές. Ας πάρουμε λοιπόν , αγαπητό autotriti, να συγκρίνουμε το BMWX κάτι με το CHINA MOTORS CEO. Καλή σύγκριση, ε?! Με πάνω κάτω τα ίδια χαρακτηριστικά αλλά τεράστια διαφορά τιμής!!!!!!
Και δεν τη βάζουμε φίλε μου; Θα μας πέσει άσχημα; Θα βάλουμε τα δεδομένα (όπως το ότι η Macan είναι το προηγούμενο Q5) και επιλέγουμε. Όλα είναι ζήτημα τι δίνεις και τι παίρνεις. Εγώ 20.000 για ανάλογου μεγέθους τετρακίνητο SUV με ιδιο κινητήρα, ίδιες επιδόσεις κτλ δεν τα έδινα. Καθένα κάνει κουμάντο στην τσέπη και στα θέλω του
Δε μπορεί η VOLVO να φτιάχνει τα αυτοκίνητα στην Κίνα, να της κοστίζουν πολύ λιγότερο απ΄ότι αν φτιάχνονταν στη Σουηδία, και να τα πουλάει πανάκριβα για να αυξάνει τα κέρδη της ... Όσον αφορά το iPhone, είναι υπερβολική η τιμή του, δεν έχω πάρει ποτέ. Όποιος τα έχει και τα δίνει καλά κάνει.
Συμφωνώ φίλε sideways, οπότε ας συγκρίνουμε το Skoda ή το Volvo με ένα PORSCHE Macan! Τετρακίνητο θα βρούμε και ίδιο κινητήρα 2litro και μια χαρά.
popi οσο εχεις δει το Qoros3 αλλο τοσο εχεις δει και ποσο ποιοτικα εινα τα φαουβε και λες. Ευκολα skoda και εβαζα και 10 χιλιαρικα σε εξοπλισμο με την διαφορα.
Εγω.παντως δεν βλεπω συγκριση αλλα αντιπαραθεση χαρακτηριστικων σε αναλογου μεγεθους σουβ και προβληματισμο γιατι να δωσω 20000 παραπανω για το xc60
SKODA...ΞΕΡΑ !! Το αμαξι.... απλα ειναι τρομερο για αυτα που δινει σε αυτη την τιμη!! και οσον αφορα την ασφαλεια βεβαια και εκει ειναι αξιο!! ..τι επειδη το αλλο ειναι volvo.... μονο το ονομα?/ και στο φιναλε δεν αγοραζεις ενα αμαξι και περνεις σβαρνα τις μαντρες να δεις εαν αντεχει...ελεος με μερικους!! Τελος ειναι και το αλλο...στην πενταετια..ποσα θες για το καθενα για παγια εξοδα σερβις...να τα λεμε και αυτα !!!
Σύμφωνα με τα δικά μου οικονομικά δεδομένα, θα προτιμούσα το μοντέλο της skoda και τα 20.000 διαφορά (αν τα είχα) θα τα κρατούσα για κάτι άλλο.
Hlias_3 , καπιταλισμός φίλε μου!!!!!
Το άρθρο πάει να ισοπεδώσει τη volvo κ πιο συγκεκριμένα το xc60! Νομίζω πως εδώ γίνεται μία σύγκριση δύο αυτοκινήτων που το καθένα καταρχήν απευθύνεται σε διαφορετικό αγοραστικό κοινό και προσωπικά δεν θα σύγκρινα ποτέ τη volvo με τη skoda! όπως δεν θα σύγκρινα ποτέ την audi με την aston martin!