ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ηλεκτρικά, Plug-in, υδρογόνα & γκάζια: Η Toyota δε φτιάχνει μόνο υβριδικά

(14/3/2025)
Ηλεκτρικά, Plug-in, υδρογόνα & γκάζια: Η Toyota δε φτιάχνει μόνο υβριδικά
4 Φωτογραφίες »

Έχει Plug-in που δεν καίνε ακόμη και ξεφόρτιστα, αντίθετα δηλαδή με τα υπόλοιπα Plug-in.
Διαθέτει 3 ηλεκτρικά με εγγύηση που φτάνει έως τα 11 χρονιά ή 1.000.000 χιλιόμετρα.
Το υδρογονοκίνητο Mirai μπήκε στην 3 γενιά εξέλιξης, από την εξάτμιση βγάζει… καθαρό νερό
Για τις ανήσυχες ψυχές υπάρχουν τα γκαζιάρικα Supra & το 4κίνητο GR Yaris.
Στο «μεγάλο κάδρο» είναι τα υβριδικά, που κάνουν ρεκόρ κατανάλωσης.

autotriti team

Toyota: Στοχεύει στην ανθρακική ουδετερότητα με πολυτεχνολογική στρατηγική πολλαπλών διαδρομών

Παρουσιάζοντας την πρώτη γενιά Toyota Prius στα τέλη του 1997, η Toyota δημιούργησε το πρώτο στα χρονικά εξηλεκτρισμένο μοντέλο μαζικής παραγωγής. Επρόκειτο για το πρώτο μοντέλο των Ιαπώνων που συνδύαζε κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκίνηση, την πρώτη μορφή υβριδικής τεχνολογίας με τα αδιαμφισβήτητα οφέλη σε κατανάλωση, οικονομία και περιβαλλοντική βιωσιμότητα.
 
Για τον τελευταίο στόχο περί βιωσιμότητας (σ.σ. να πούμε εδώ πως μέχρι το 2050 θα είναι μια carbon-free μάρκα), η Toyota δεν προωθεί μόνο την υβριδική τεχνολογία, η οποία έχει φτάσει αισίως στην 5η γενιά της. Παράλληλα με τα full hybrid μοντέλα η Toyota εξελίσσει και άλλες τεχνολογίες με τις οποίες οδεύει προς την ανθρακική ουδετερότητα. Πέραν των υβριδικών στην γκάμα της Toyota θα δούμε επίσης αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις, επαναφορτιζόμενα μοντέλα (Plug-in), την ώρα που σε κάποιες αγορές προσφέρει ήδη κινητήρες καυσίμου υδρογόνου, με το 2ης γενιάς Mirai. Ουσιαστικά μιλάμε για μία πολυεπίπεδη στρατηγική πολλαπλών διαδρομών, η οποία προσαρμόζει την διάθεση διαφορετικών κινητήρων χαμηλών και μηδενικών ρύπων, σύμφωνα με τις ανάγκες της κάθε αγοράς.

Στο «μεγάλο κάδρο» είναι τα υβριδικά, που κάνουν ρεκόρ κατανάλωσης μέσα στην πόλη

Γεγονός βέβαια είναι πως τα full υβριδικά αποτελούν το «βαρύ πυροβολικό» της Toyota και έφεραν τo ρεκόρ πωλήσεων σε ελληνική μα και παγκόσμια αγορά. Η εξελιγμένη, 5η γενιά υβριδικής τεχνολογίας, φημίζεται για την κορυφαία της κατανάλωση, ειδικά σε αστικές συνθήκες. Εκεί, στις πιο χαμηλές ταχύτητες, τα Toyota Hybrid μπορούν να κινούνται μόνο με ρεύμα πετυχαίνοντας μηδενικές καταναλώσεις βενζίνης αλλά και ρεκόρ πραγματικής κατανάλωσης στο AutoΤρίτη. Πιο συγκεκριμένα,
  • Νο.1 μικρό μοντέλο σε κατανάλωση το Yaris των 116 ίππων (4,2 λτ./100 χλμ.)
  • No.1 μικρό SUV σε κατανάλωση το Yaris Cross των 116 ίππων (5,3 λτ./100 χλμ.)
  • Νο.1 μικρομεσαίο/οικογενειακό SUV το C-HR (140 PS), σε ισοπαλία με την Corolla Cross 4x4 (197 PS) με 5 λτ./100 χλμ..

Έχει Plug-in hybrid που μπαίνουν στην πρίζα & πάνε μόνο με ρεύμα για +60 χλμ.

Στο ενδιάμεσο στάδιο, ανάμεσα στα υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά είναι τα... υβριδικά πρίζας. Η Plug-in hybrid τεχνολογία βρίσκει εκφραστές σε τρία αυτοκίνητα Toyota, όπως το RAV4, τα οποία μπορούν να κινούνται μόνο με ρεύμα, ξεπερνώντας και τα +60 χλμ. αυτονομίας. Σημαντικό πλεονέκτημα των PHEV είναι χαμηλοί αέριοι ρύποι, οι οποίοι εφόσον συνδυάζονται με Λ.Τ.Π.Φ. κάτω των 40.000 ευρώ (βλέπε C-HR και Prius) προσφέρουν μία συμφέρουσα leasing επιλογή, με μηδενικό εταιρικό φόρο. Ωστόσο, το ακόμη πιο ενδιαφέρον, είναι πως με την τεχνογνωσία από τα full hybrid, τα Plug-in hybrid Toyota καταφέρουν και καίνε λίγο ακόμη και ξεφόρτιστα, όπως έχει αποδειχθεί και στις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center, παράγοντας σημαντικός γιατί κακά τα ψέματα οι χρήστες των Plug-in δεν είναι τυπικοί ως προς την φόρτιση.

Κορυφαία εγγύηση στα αμιγώς ηλεκτρικά της, η οποία μπορεί να φτάσει έως τα 11 χρονιά ή 1.000.000 χιλιόμετρα

Στην γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων βρίσκουμε, καταρχάς, το φουτουριστικής σχεδίασης μεσαίο SUV bZ4X, το οποίο προσφάτως ανανεώθηκε σε όλους τους τομείς. Έπειτα, μέσα στο 2025, αναμένουμε στην Ελλάδα το SUV πόλης Toyota Urban Cruiser, καθώς και το νέο Toyota CH-R+, την ηλεκτρική έκδοση του δημοφιλούς best-seller οικογενειακού SUV.
 
Κοινό χαρακτηριστικό και των τριών είναι πως καλύπτονται από εργοστασιακή εγγύηση που φτάνει έως τα 11 χρόνια ή το 1.000.000 χιλιόμετρα. Δηλαδή πας στο φεγγάρι, επιστρέφεις και ξαναπάς! Ειδικά για την περίπτωση του bZ4X η Toyota αναφέρει μπορεί να αντέξει 8.000 κύκλους φόρτισης και να μην πέσει σε απόδοση (όταν οι άλλοι κατασκευαστές έχουν τους 1.000 κύκλους ως όριο). Εκτός συνόρων δε, οι Ιάπωνες έχουν κι άλλα BEV μοντέλα, λογικό κι επόμενο από τη στιγμή που αναφερόμαστε στην 1η αυτοκινητοβιομηχανία που ασχολήθηκε με τις μπαταρίες  30 χρόνια...

Το υδρογονοκίνητο Mirai γεμίζει σε 3-5 λεπτά & έχει αυτονομία έως 650 χλμ.

Τη δική του μοναδικότητα έχει το 2η γενιάς Toyota Mirai, ο εκπρόσωπος της υδρογονοκίνησης. Κι εδώ μιλάμε για ένα τύποις ηλεκτρικό αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων, το οποίο «καίει» υδρογόνο και εκπέμπει πόσιμο νερό από την εξάτμισή του! Νερό, που έχει ειπωθεί το 2014 για το 1ης γενιάς σεντάν, ότι είναι πιο ασφαλές από το γάλα, μιας και περιέχει λιγότερες οργανικές προσμίξεις!
 
Περισσότερα για την τεχνολογία του υδρογονοκίνητο Mirai που προσφέρεται σε επιλεγμένες αγορές μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Κρατάμε πως «καίει» ρεύμα από την παραγωγή νερού (πεπιεσμένο υδρογόνο), γεμίζει σε 3-5 λεπτά και εξασφαλίζει αυτονομία έως 650 χιλιόμετρα.

Για τις ανήσυχες ψυχές υπάρχουν τα γκαζιάρικα Supra & το 4κίνητο σπορ GR Yaris

Παράλληλα με τις περιβαλλοντικές ανησυχίες, η Toyota εξακολουθεί να κρατά «ζεστή» τη φλόγα του fun to drive. Οι πιο... ανήσυχοι οδηγοί, λάτρεις του «κάτι παραπάνω», θα βρουν στην ελληνική αγορά δύο άGRιες επιλογές. Από τη μία πλευρά είναι η Toyota Supra, το θρυλικό πισωκίνητο με την μέγιστη ισχύ των 340 ίππων, που θα συνεχίσει και στο μέλλον να προσφέρει «γνήσια» petrolhead αίσθηση.
 
Τον ίδιο, ξεχωριστό χαρακτήρα έχει το GR Yaris, το μοναδικό 4κίνητο hot-hatch της αγοράς. Διαθέσιμο με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο Direct, φτάνει τα 280 άλογα και μπορεί να προσφέρει στον ιδιοκτήτη του, την οδηγική εμπειρία, αλλά και τις επιδόσεις ενός supercar.

Autotriti.gr
GRIP MASTER 4S