Από την 1η Σεπτεμβρίου 2018, η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων για τα νέα αυτοκίνητα υπολογίζονται βάσει μιας νέας διαδικασίας, του WLTP. Τι ακριβώς είναι το WLTP, τι αλλάζει στον τρόπο μέτρησης και πόσο αυξάνονται οι εργοστασιακές καταναλώσεις;
Τα αρχικά WLTP σημαίνουν Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure (Εναρμονισμένη Διεθνώς Διαδικασία Δοκιμών για Ελαφρά Οχήματα) και αυτή η διαδικασία αντικαθιστά το προηγούμενο πρότυπο NEDC που ίσχυε από το 1997 μέχρι και την 31η Αυγούστου 2018.
Το WLTP βρίσκεται πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα. Το νέο πρότυπο αναπτύχθηκε βάσει στοιχείων που συλλέχθηκαν παγκοσμίως και καλύπτει κυκλοφοριακές συνθήκες από την κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης έως τα ταξίδια σε αυτοκινητοδρόμους, αντίθετα από το NEDC, που η εγκυρότητα του ήταν ανέκαθεν υπό αμφισβήτηση, αφού δεν λάμβανε υπόψιν τον τρόπο οδήγησης του οδηγού αλλά και τον εξοπλισμό-έξτρα βάρος, του εκάστοτε οχήματος. Κανείς δεν πίστευε τις τιμές που έδιναν οι κατασκευαστές και αυτό έπρεπε να αλλάξει!
Τι άλλαξε;
Αρχικά η μέγιστη ταχύτητα κίνησης είναι κατά 10 χλμ./ώρα μεγαλύτερη από ό,τι στο NEDC (130 χλμ./ώρα), ενώ η μέση ταχύτητα κίνησης ανέβηκε στα 47 χλμ./ώρα, αρκετά περισσότερα από τα 33 χλμ./ώρα που ίσχυαν μέχρι τώρα. Ο χρόνος που το αυτοκίνητο είναι στο ρελαντί μειώθηκε στο 13% από το 25% που ίσχυε με τον NEDC, ενώ υπάρχουν πολύ περισσότερες αυξομειώσεις ταχύτητας, έτσι ώστε να προσεγγίζεται όσο γίνεται η συμπεριφορά του οδηγού στην πόλη.
Η θερμοκρασία του εργαστηρίου που γίνεται η δοκιμή είναι σταθερή στους 23° C, ενώ στον NEDC ήταν από 20 έως 30° C, καθώς ανάλογα τον τύπο του κινητήρα, οι κατασκευαστές είχαν το περιθώριο να δημιουργήσουν πιο βολικές συνθήκες για χαμηλότερη κατανάλωση. Ο πλήρης κύκλος WLTP διαρκεί περίπου 30 λεπτά, ενώ στο NEDC προβλεπόταν μόνο 20 λεπτά. Το μήκος της διαδρομής υπερδιπλασιάστηκε στα 23, αντί για 11 χιλιόμετρα που ήταν.
Στο WLTP λαμβάνεται επίσης υπόψη η επίδραση του προαιρετικού εξοπλισμού στο βάρος, την αεροδυναμική, την αντίσταση κύλισης, και την κατανάλωση του ηλεκτρικού δικτύου, γι` αυτό γίνονται ξεχωριστά τεστ για κάθε επίπεδο εξοπλισμού ενός μοντέλου. Συστήματα που καταναλώνουν ρεύμα, όπως ο κλιματισμός ή τα θερμαινόμενα καθίσματα, συνεχίζουν να παραμένουν απενεργοποιημένα κατά τη δοκιμή.
Αυτό που προκύπτει είναι ότι σύμφωνα με το WLTP οι μετρήσεις κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων μεγαλώνουν από 20% έως 30% σε σχέση με τον NEDC. Αρα για ένα αυτοκίνητο που είχε κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ., τώρα υπολογίστε κοντά στα 6,3 λτ. 100 χλμ..
Υπάρχει παράδειγμα;
Το νέο Civic diesel με τον εξελιγμένο 1.6 i-DTEC, καθυστέρησε 1.5 χρόνο να βγει στην παραγωγή (παρότι υπήρχε και το αμάξωμα και ο κινητήρας) και αυτό γιατί οι άνθρωποι της Honda ήθελαν να το ανακοινώσουν με βάση τα νέα πρότυπα μετρήσεων κατανάλωσης-ρύπων. Στον πίνακα που ακολουθεί θα δείτε την πραγματική διαφορά στην κατανάλωση και τους ρύπους μεταξύ WLTP και NEDC.
Πηγή: honda-cars.gr
Όσον αφορά τις εταιρείες και ποιους ρύπους θα δει ένας επίδοξος αγοραστής που θα επισκεφτεί μια έκθεση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει συστήσει να αλλάξουν οι πίνακες με βάση το νέο πρότυπο μετρήσεων έως την 1η Ιανουαρίου 2019.
Τώρα λοιπόν με τα νέα πρότυπα μετρήσεων, θα τρώμε λιγότερο σανό με τις καταναλώσεις; Εσάς πως σας φαίνεται αυτή η αλλαγή;
Εδώ ρε παιδιά για το ίδιο ακριβώς μοντέλο διαβάζοντας 3, 4 διαφορετικά περιοδικά αυτοκινήτου άλλα βγάζει ο ένας αλλά βγάζει ο άλλος και τελικά ο ιδιοκτήτης βλέπει άλλα, τι και ποιον να πρωτοπιστέψουμε.
Δεν βλέπω καμιά τρομαχτική διαφορά στην κατανάλωση. Το ένα-ενάμιση λίτρο για μένα τουλάχιστον, είναι ανάξιο λόγου. Μεγαλύτερη διαφορά βλέπω στους ρύπους, το οποίο με απασχολεί καθαρά για την κατηγοριοποίηση στα τέλη και τίποτε άλλο...
Πάντα υπολόγιζα 50% παραπάνω απο τις εργοστασιακές μευρησεις καταναλωσης. Τώρα αισιοδοξώ να προσθέτω 25-30% στις εργοστασισκές. Την πραγματική κατανάλωση θα τη δίνουν οι δοκιμές..
...και με ποιό κόστος όλα αυτά; Είπαμε ή δεν είπαμε;
...μήπως για να ανέβει το κόστος του προϊόντος στον καταναλωτή; Μήπως να αυξηθούνε τα τέλη κυκλοφορίας; Μήπως και τα δύο; Μήπως και κάτι άλλο; ...
...και οι ίδοι και άλλοι άνθρωποι γνωρίζουμε από εργαστήρια και από φυσική... το ότι είναι πιο κοντά στην πργαματικότητα οι καταναλώσεις δεν σημαίνει κάτι... ΔΗΛΑΔΗ φτάσαμε σε σημείο για να κάνουμε την δουλεία μας να μας παρακαλάνε, να μας δωροδοκούν, κ.τ.λ. ενώ ωφείλουμε, κ.τ.λ. να την κάνουμε;
Αυτό κάνουν και οι ίδιοι... δηλαδή ποιός ήταν ο σοβαρός λόγος που τόσα χρόνια δεν εφαρμόζαν αυτό που θέλουν να εφαρμόσουν τώρα και με ποιό κόστος για τον καταναλωτή... ενώ μπορούν να το κάνουν και ΔΩΡΕΑΝ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Επίσης να το ξαναπώ... η ηλεκτροκίνηση και η υβριδοκίνηση ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗΣ ΟΜΩΣ ΤΟ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ... επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί η ηλεκτροκίνηση, κ.τ.λ. ΩΣ ΕΝΑ ΕΙΔΟΣ ΤΗΣ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΤΟΥΡΜΠΙΝΑΣ... Ο ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ Μ.Ε.Κ. ΒΕΒΑΙΑ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ... 'ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΑΡΗ'...
Ε καλά και πάλι σανοκροκετες θα τρώμε γιατί τελικά αυτά που καίνε στην πραγματικότητα δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που λένε.
Καιρός ήταν οι μετρήσεις των κατασκευαστών να αρχίσουν να πλησιάζουν αυτές που βλέπει ο οδηγός.
Εδώ ρε παιδιά για το ίδιο ακριβώς μοντέλο διαβάζοντας 3, 4 διαφορετικά περιοδικά αυτοκινήτου άλλα βγάζει ο ένας αλλά βγάζει ο άλλος και τελικά ο ιδιοκτήτης βλέπει άλλα, τι και ποιον να πρωτοπιστέψουμε.
Δεν βλέπω καμιά τρομαχτική διαφορά στην κατανάλωση. Το ένα-ενάμιση λίτρο για μένα τουλάχιστον, είναι ανάξιο λόγου. Μεγαλύτερη διαφορά βλέπω στους ρύπους, το οποίο με απασχολεί καθαρά για την κατηγοριοποίηση στα τέλη και τίποτε άλλο...
Πάντα υπολόγιζα 50% παραπάνω απο τις εργοστασιακές μευρησεις καταναλωσης. Τώρα αισιοδοξώ να προσθέτω 25-30% στις εργοστασισκές. Την πραγματική κατανάλωση θα τη δίνουν οι δοκιμές..
...και με ποιό κόστος όλα αυτά; Είπαμε ή δεν είπαμε; ...μήπως για να ανέβει το κόστος του προϊόντος στον καταναλωτή; Μήπως να αυξηθούνε τα τέλη κυκλοφορίας; Μήπως και τα δύο; Μήπως και κάτι άλλο; ... ...και οι ίδοι και άλλοι άνθρωποι γνωρίζουμε από εργαστήρια και από φυσική... το ότι είναι πιο κοντά στην πργαματικότητα οι καταναλώσεις δεν σημαίνει κάτι... ΔΗΛΑΔΗ φτάσαμε σε σημείο για να κάνουμε την δουλεία μας να μας παρακαλάνε, να μας δωροδοκούν, κ.τ.λ. ενώ ωφείλουμε, κ.τ.λ. να την κάνουμε; Αυτό κάνουν και οι ίδιοι... δηλαδή ποιός ήταν ο σοβαρός λόγος που τόσα χρόνια δεν εφαρμόζαν αυτό που θέλουν να εφαρμόσουν τώρα και με ποιό κόστος για τον καταναλωτή... ενώ μπορούν να το κάνουν και ΔΩΡΕΑΝ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; Επίσης να το ξαναπώ... η ηλεκτροκίνηση και η υβριδοκίνηση ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗΣ ΟΜΩΣ ΤΟ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ... επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί η ηλεκτροκίνηση, κ.τ.λ. ΩΣ ΕΝΑ ΕΙΔΟΣ ΤΗΣ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΤΟΥΡΜΠΙΝΑΣ... Ο ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ Μ.Ε.Κ. ΒΕΒΑΙΑ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ... 'ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΑΡΗ'...